1
Vraag
2
Reageer en help mee
annet1969

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

sms'jes ontvangen

Ik kan opeens sinds 28 oktober geen sms'jes meer ontvangen, wel versturen. Hiervoor werkte het altijd prima 

69 Reacties 69
KPUT

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Steven Vodafone

Kun jij iets meer duidelijkheid verschaffen over hoe dit wordt opgepakt. Zoals je begrijpt is dit geen werkbare situatie. Ik ontvang verificatie tokens op dagelijkse basis (e.g. VPN, Web Applicaties). Zie hieronder de antwoorden op je vragen.

 

Kunnen jullie mij  de volgende vragen beantwoorden:
Kun je alleen betaalde sms/ sms’jes vanuit bedrijven of gewone sms’jes niet ontvangen?

  • Gewone SMSjes ontvang ik wel, ook wanneer iMessage uitgeschakeld is. Bedrijfs smsjes ontvang ik niet

In welk toestel werkt het wel en welk toestel niet?

  • Iphone 11 Pro werkt het niet, in mijn (tijdelijke) Iphone 11 werkt het wel

Gaat het om alleen sms ontvangen of ook versturen?

  • Niet duidelijk. Zoals boven genoemd kan ik wel naar prive nummers smsen

Welke smscentrale nummer heb je ingevuld? 

  • Ik heb geen SMS centrale nummer ingevuld. Zou je dit kunnen verduidelijken?

Wat gebeurt er als je iMessage uit of aan zet? 

  • Geen verandering

Welke software heb je op het toestel staan?

  • Laatste IOS → 14.2 volgens mij

Sinds wanneer ervaar je dit?

  • Sinds ik ben overgestapt van mijn tijdelijke Iphone 11 naar mijn iPhone 11 Pro (Vorige week vrijdag)

Staat er een blokkade in het toestel op Premium sms? 

  • Niet dat ik weet. Alle geblokkeerde nummers verwijdert.

Heb je een blokkade op www.payinfo.nl?

  • Weet ik niet. Ik krijg de verificatie sms niet binnen 😉
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @KPUT . Ik snap dat dit zo niet goed werkt. @Steven Vodafone houdt zich met deze zaak bezig en is er vrijdag weer!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@xJBx Ik heb zojuist een terugkoppeling gekregen van de technische dienst, dat dit aan het toestel ligt. 
Dit is omdat als de simkaart in een ander toestel gestopt wordt, het wel werkt.
Kun je eens een back up maken van het toestel en deze terug zetten naar fabrieksinstellingen? 

@KPUT zou jij dit ook eens kunnen proberen? Het werkt namelijk wel als je de simkaart in een ander toestel stopt. Hierdoor kun je uitsluiten dat het niet aan de simkaart of het netwerk ligt.


Even wat extra informatie hierover: Vodafone heeft niet de mogelijkheid om sms’jes van bedrijven te blokkeren. Mocht de sms op meerdere toestellen niet binnen komen, dan dien je dit aan te kaarten bij het desbetreffende bedrijf. Zij kunnen dit dan laten onderzoeken bij hun provider.

Indien de sms’jes binnen komen in het ene toestel en in het andere niet, dan is dit een toestel issue. 
Dit kan een stukje software of een instelling zijn.

xJBx

Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Zal hier van het weekend even na kijken, dan heb ik de tijd om dit te doen.

xJBx

Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Gisteren ook maar even op het Samsung forum wat info gevraagt hier over. Zij adviseerde mij om even een andere sms app te downloaden, ik kreeg toen zonder problemen de smsjes binnen in die app. Heb daarna die app weer verwijderd om te testen of ze nu misschien wel weer binnen zouden komen in de interne sms app en die kwamen nu ook weer gewoon binnen. Dus tot zo ver komen ze nu gewoon weer binnen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de terugkoppeling @xJBx! Fijn om te lezen dat het bij jou werkt! 
@KPUT kun je ook eens proberen om een andere berichten app te gebruiken? 

annet1969
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij werkt het sms ontvangen nog steeds niet. Ik hoor ook niets van Vodafone. Zit nu al een maand met dit probleem. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb het onderzoek er gelijk bij gepakt en zie dat het onderzoek loopt nog @annet1969. Ik zie dat de technische dienst je op 09-11 gebeld heeft en uitgelegd dat het nog in onderzoek is. Bij jou speelt er een issue dat anders is dan de bovenstaande reacties.

annet1969
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone heeft helemaal niet gebeld, ik hoor helemaal niets van ze.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is apart! Ik zie namelijk hier staan dat ze op 09-11 gebeld hebben.

Het onderzoek loopt nog. Ze hebben hier een ticketnummer aan vast gemaakt. Dit hebben ze gedaan omdat het issue niet zo makkelijk is op te lossen.
Door het ticketnummer wordt het verder onderzocht. 

annet1969
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou ze hebben mij dus niet gebeld, en het ticket is op 4 november aangemaakt. Vindt het wel erg lang duren zo. Zit nu al sinds 28 oktober te wachten op een oplossing, want het probleem ligt duidelijk bij Vodafone. Aangezien ik het op 5 telefoons heb getest, kan ik wel zeggen dat het probleem niet bij mij ligt. Maar hoop snel op een oplossing.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik hoop het ook voor je @annet1969.
Het onderzoek loopt nog. Zodra ik meer weet, laat ik dit weten. 
 

annet1969
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kreeg vannacht om 01.20 uur (23 november) mijn sms'jes binnen, en vervolgens om 06.00 uur (23 november) krijg ik weer geen sms'jes meer binnen. Begin er nu wel flauw van te worden. Kan al een maand geen sms'jes meer ontvangen. Dit is voor mij belangrijk 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik begrijp dat de sms'jes belangrijk zijn en dat het opgelost moet worden.
Helaas loopt het onderzoek nog. Zodra ik meer weet, laat ik het weten @annet1969 

annet1969
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kreeg een mailtje dat ik weer sms'jes kan ontvangen, maar het werkt nog steeds niet. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ga het gelijk vermelden in het onderzoek @annet1969 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb even gekeken naar het onderzoek @annet1969. Helaas loopt het onderzoek op dit moment nog. Zodra ik meer weet, laat ik het weten. 

JREN

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
KPUT wrote:

Hi Vodafone.

Ik ben vrijdag overgestapt op een nieuwe telefoon (iPhone 11 pro) Ik loop nog echter tegen het probleem aan dat ik geen verificatie smsjes kan ontvangen. ING, DigiD, Instagram. Niks komt binnen wel. Normaal sms verkeer werkt wel.

Wanneer ik de simkaart terugstop in de oude telefoon is er niks aan de hand en komt de sms alsnog binnen. 

Hebben jullie een oplossing (e.g netwerk instellingen oid)? Dank!

Ha, ik heb precies hetzelfde alleen dan met een iPhone SE (2020). ik krijg echter helemaal geen smsverkeer binnen,

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @JREN 

Helemaal geen sms verkeer is niet fijn! 
Heb je het toestel al eens herstart? Kun je wel bellen of gebeld worden? 
Kun je een sms uitsturen? 

JREN

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven Vodafone wrote:

Hoi @JREN 

Helemaal geen sms verkeer is niet fijn! 
Heb je het toestel al eens herstart? Kun je wel bellen of gebeld worden? 
Kun je een sms uitsturen? 

Hoi Steven,

Ja, ik heb het toestel al herstart, ik kan bellen en gebeld worden en heb ook gewoon internet. Ik kan geen sms versturen, ik krijg dan de mededeling “Bericht sturen niet mogelijk. Kan alleen worden verstuurd als MMS-berichten zijn ingeschakeld”. Ook ontvangen gaat niet. Soms komt er sporadisch een stortvloed van alle testsms’jes binnen en daarna werkt niets meer.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic