Pluim20

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

slecht bereik

Hallo,
Ik zit sinds oktober bij vodafone met mijn iphone 8, nu zit ik met het volgende; ik heb erg slecht bereik en constant erg trage  3g of e of geen bereik.. ik heb al via de chat contact gezocht maar word niet op gereageerd

Hiervoor zat ik bij kpn en had 2 jaar nergens last van.
 

Nu heb ik alles al gereset  van de iphone maar helaas het werkt niet..

Hebben jullie nog suggesties? 

Gr robert

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pluim20
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Is geregeld ze zijn met de masten hier in d ebuurt bezig

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11341Posts
  • 1712Oplossingen
  • 2141Likes

Goedemorgen @Pluim20,

Welkom op de Vodafone Community!
Ik kan me voorstellen dat je fatsoenlijk bereik wilt hebben met je toestel. 
3G bieden wij niet aan. Het 3G icoon zul je dan ook niet in beeld krijgen. 

Maar ondanks dat kunnen er verschillende oorzaken zijn waardoor je traag internet ervaart tot geen bereik.
Je kunt het beste de onderstaande stappen doorlopen:

  • Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten. Je kunt hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk.
  • Natuurlijk dient 4G aan te staan. Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
    live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)
  • Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren.  Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Hier ga je een foutmelding bij krijgen. Zodra je deze krijgt, zet je hem terug op het netwerk van Vodafone.
  • Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
  • Ook kun je de stappen doorlopen op onze Network Check voda.fo/ne/3ugam
    Aan het einde van de network check kun je een onderzoek aanmaken. Hierdoor wordt er gekeken naar de dekking van ons netwerk. Denk hierbij aan storingen of werkzaamheden. Mijn collega's van de Network crew zullen dit ook terugkoppelen naar je. 
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11341Posts
  • 1712Oplossingen
  • 2141Likes

Heb je bovenstaande tips doorlopen @Pluim20?

Pluim20
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Is geregeld ze zijn met de masten hier in d ebuurt bezig

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11341Posts
  • 1712Oplossingen
  • 2141Likes

Dat verklaart natuurlijk de slechte dekking. Excuses voor het ongemak! Weet je ook al hoe lang het nog gaat duren? 
Om welke plaats gaat het? Dan zet ik dit even in de naam van het topic erbij @Pluim20.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic