Pluim20

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slecht bereik

Hallo,
Ik zit sinds oktober bij vodafone met mijn iphone 8, nu zit ik met het volgende; ik heb erg slecht bereik en constant erg trage  3g of e of geen bereik.. ik heb al via de chat contact gezocht maar word niet op gereageerd

Hiervoor zat ik bij kpn en had 2 jaar nergens last van.
 

Nu heb ik alles al gereset  van de iphone maar helaas het werkt niet..

Hebben jullie nog suggesties? 

Gr robert

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Goedemorgen @Pluim20,

Welkom op de Vodafone Community!
Ik kan me voorstellen dat je fatsoenlijk bereik wilt hebben met je toestel. 
3G bieden wij niet aan. Het 3G icoon zul je dan ook niet in beeld krijgen. 

Maar ondanks dat kunnen er verschillende oorzaken zijn waardoor je traag internet ervaart tot geen bereik.
Je kunt het beste de onderstaande stappen doorlopen:

  • Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten. Je kunt hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk.
  • Natuurlijk dient 4G aan te staan. Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
    live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)
  • Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren.  Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Hier ga je een foutmelding bij krijgen. Zodra je deze krijgt, zet je hem terug op het netwerk van Vodafone.
  • Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
  • Ook kun je de stappen doorlopen op onze Network Check voda.fo/ne/3ugam
    Aan het einde van de network check kun je een onderzoek aanmaken. Hierdoor wordt er gekeken naar de dekking van ons netwerk. Denk hierbij aan storingen of werkzaamheden. Mijn collega's van de Network crew zullen dit ook terugkoppelen naar je. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Goedemorgen @Pluim20,

Welkom op de Vodafone Community!
Ik kan me voorstellen dat je fatsoenlijk bereik wilt hebben met je toestel. 
3G bieden wij niet aan. Het 3G icoon zul je dan ook niet in beeld krijgen. 

Maar ondanks dat kunnen er verschillende oorzaken zijn waardoor je traag internet ervaart tot geen bereik.
Je kunt het beste de onderstaande stappen doorlopen:

  • Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten. Je kunt hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk.
  • Natuurlijk dient 4G aan te staan. Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
    live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)
  • Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren.  Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Hier ga je een foutmelding bij krijgen. Zodra je deze krijgt, zet je hem terug op het netwerk van Vodafone.
  • Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
  • Ook kun je de stappen doorlopen op onze Network Check voda.fo/ne/3ugam
    Aan het einde van de network check kun je een onderzoek aanmaken. Hierdoor wordt er gekeken naar de dekking van ons netwerk. Denk hierbij aan storingen of werkzaamheden. Mijn collega's van de Network crew zullen dit ook terugkoppelen naar je. 
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je bovenstaande tips doorlopen @Pluim20?

Pluim20
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is geregeld ze zijn met de masten hier in d ebuurt bezig

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat verklaart natuurlijk de slechte dekking. Excuses voor het ongemak! Weet je ook al hoe lang het nog gaat duren? 
Om welke plaats gaat het? Dan zet ik dit even in de naam van het topic erbij @Pluim20.

a.primus

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde, overal slecht bereik. Hij staat ook ingesteld op automatisch 4G gebruiken als er geen bereik is, niet dus. Ik wordt overal uitgelachen door mensen met een KPN abonnement want waar ik geen bereik heb hebben zij dit wel en moet ik hun toestel lenen om te kunnen bellen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @a.primus 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het beste is om een eigen topic te openen, nu valt je vraag een beetje weg in iemand anders z’n topic. Uitgelachen worden is nooit leuk maar bedenk, er zullen ook plekken zijn waar jij weer bereik hebt en hun niet. Dus dat soort uitlachen zou ik snel weer vergeten. 

Heb je toevallig gekeken naar de website of er werkzaamheden zijn of andere dingen? Het kan natuurlijk wel eens overkomen dat het net overbelast is of iets anders. Daar hebben je collega’s bij KPN vast ook wel eens last van. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @a.primus
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Knap irritant dat je overal en op ieder moment van de dag een slechte verbinding ervaart. Dat is zeker niet zoals het hoort. In het bericht van @Louis staan een aantal handige tips. Ik wil je adviseren om deze door te lopen, zodat je diverse oorzaken alvast zelf kunt uitsluiten en indien nodig een onderzoek gestart kan worden bij onze technische dienst. 

a.primus

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb ik gedaan, ook geprobeerd naar de link van Network check te gaan, krijg ik te zien Not Found, lekkere hulp???

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Dat schiet inderdaad niet op @a.primus. Wil je eens kijken of het nu met deze link wel lukt? Aan het einde van de check/vragen wordt een onderzoek aangemaakt 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic