1
Vraag
2
Reageer en help mee
Dosh

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

"Pending order" e-sim en Edge mobiel internet

Half december 2024 heb ik na het aflopen van mijn oude Vodafone abonnement een nieuw abonnement afgelopen via de tele-marketeers van Vodafone. Ik had hierbij een e-sim besteld. Deze heb ik op 21/12 proberen activeren, echter kreeg ik steevast een foutmelding in de Vodafone app. Later die week hield ook mijn 4/5G internet er ineens mee op en heb ik nu al 2 weken alleen "Edge" mobiel internet, ondanks meermaals contact met Vodafone via telefoon, chat en in de winkel.

Het probleem schijnt een "pending order" te zijn die de activatie van de e-sim verhindert. Echter schijnt niemand deze "pending order" te kunnen annuleren, waardoor ik nu al twee weken slechte dienstverlening ervaar. Twee dagen geleden was ik fysiek in de winkel, en na een uur ben ik naar huis gestuurd met de melding dat "het vandaag geregeld zou zijn en de pending order via de ICT dienst geannuleerd zou worden". Zoals je al kunt raden, is het probleem er echter nog steeds, en is ook de "inactieve" e-sim nog steeds zichtbaar in de Vodafone app.

Aangezien ik mobiel internet vanwege mijn werk broodnodig heb, begint mijn geduld stilaan op te geraken. Vandaar dit bericht. Hopelijk kan iemand achter de schermen het nodige ondernemen.

19 Reacties 19
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 33Posts
  • 16Oplossingen
  • 6Likes

Hallo @Dosh , wat irritant dat jij deze activatie niet kunt voltooien doordat een oudere order dit proces blokkeert. Goed dat je hierover een topic hebt aangemaakt zodat er actie ondernomen kan worden. Ik zie dat je hierover vanmorgen contact hebt gehad met onze klantenservice en dat de nodige acties hiervoor inmiddels zijn uitgezet. Ik ga er vanuit dat dit snel voor je geregeld is! 

Dosh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Meindert,

 

Dank voor je bericht.

Ik heb vanmorgen inderdaad nog eens contact opgenomen met de orderdesk. Zou iemand kunnen opvolgen of de uitgezette acties worden opgepakt? Recente ervaring heeft helaas geleerd dat dit namelijk geen garantie is op een oplossing voor het probleem.

Nogmaals dank!

Energieboy
Expert
Expert
  • 12435Posts
  • 3587Oplossingen
  • 3257Likes

Meindert kan ook niet meer dan je probleem doorsturen naar de juiste afdeling en die gaan het dan voor je oplossen. Vervelend dat je het idee hebt dat het daar niet goed gaat maar ik denk dat nu Meindert een bericht heeft verzonden, je wel goed contact hebt met de juiste persoon. Toch maar even afwachten

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 61Posts
  • 9Oplossingen
  • 13Likes

Hi @Dosh

Ik kom even in de lucht om aan te geven dat @Meindert dit heeft doorgezet voor je, en we wachten nu nog even op een update. Zodra die er is, delen we dit meteen met je. Dit kan nooit lang meer duren. 

Dosh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag allen,

 

Dank voor jullie reacties.

Zouden jullie de status van deze case met me kunnen delen? De problemen zijn helaas nog niet verholpen...

Alvast bedankt. 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 52Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes

@Dosh de status van de case is dat deze vastgelopen order bekend is en daar eerst actie voor nodig is dat vlot te trekken. Ik heb het doorgestuurd om te onderzoeken of we hier iets van druk op kunnen leggen. Zodra er meer bekend is, dan hoor je dit van ons. 

Dosh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ha Jos,

Dank voor de update.

Vanuit wie is hier actie voor nodig? Als het kan helpen, wil ik gerust nog eens fysiek naar een Vodafone-winkel komen zodat mijn abonnement geannuleerd/omgezet kan worden. Op dit moment voelt het een beetje alsof ik met een kluitje het riet wordt ingestuurd en jullie bureaucratische molen niet goed werkt.

Ik hoor het graag.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 157Posts
  • 30Oplossingen
  • 44Likes

Op dit moment kan jij niets anders doen dan afwachten @Dosh Vanuit ons moet ons Special Forces Team hiermee aan de slag, doordat de order technisch gezien vast loopt.

Zodra we vanuit hen een update hebben informeren we je hierover.

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 123Posts
  • 23Oplossingen
  • 25Likes

Goedemiddag @Dosh, we hebben inmiddels bericht gehad dat het in behandeling is. Vastgelopen orders kunnen soms een lange tijd duren.

Als we meer weten dan laten we je dit direct weten! 😄

Dosh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ha Marco, dank voor de update, en ja dat blijkt!

Mag hopen dat de 'Special Forces' het probleem een dezer dagen kunnen verhelpen...

Dosh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ha allen,

Inmiddels is er weer een week verstreken waarin er geen oplossing is gevonden voor het probleem.

Dit betekent dat ik inmiddels vijf weken geen gebruik kan maken van mobiel internet, terwijl de abonnementskosten natuurlijk wel gewoon blijven doorlopen.

Als het probleem deze week niet wordt verholpen, wil ik jullie vragen om een document op te stellen waarmee ik kostenloos mijn abonnement kan opzeggen, of kostenloos kan upgraden van abonnement om zo de vastgelopen order er wellicht uit te halen.

Graag hoor ik terug van jullie.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 52Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes

@Dosh dat snap ik zeker, ik baal met je mee dat het nog niet opgelost is. Maar! Vandaag kregen we dan wel de terugkoppeling dat die order uit de weg is geruimd. Om direct de eSIM te activeren (aangezien die toch geïnstalleerd en in gebruik staat) zie ik dat er opnieuw een order gemaakt wordt en loopt dat niet zo 1,2,3 door. Dat maakt me bank dat er opnieuw iets stuk is, maar moeten we dat eerst even afwachten. 

We checken het de komende dagen voor je! Werkt het ineens bij jou? Dan horen we dat natuurlijk ook graag!

Dosh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ha Jos, wat mij betreft annuleren jullie gewoon die hele eSIM en ga ik met mijn oude fysieke simkaart door.

 

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 61Posts
  • 9Oplossingen
  • 13Likes

Hi @Dosh

Ik ben hier ingedoken voor je en heb echt mijn best gedaan. Maar we konden helaas de eSim niet meer annuleren voor je. Deze zal vannacht wel gaan doorlopen. En nu is mijn vraag of je meteen daarna ons een bericht zou willen sturen ( mag ook morgenvroeg) zodat we de fysieke simkaart alsnog voor je kunnen activeren. 

Dosh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ha Roland, ik stuur jullie morgenochtend een bericht over de status van mijn bereik + mobiel internet.

Dosh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ha, de problemen zijn nog niet verholpen. Kunnen jullie het nodige doen om dit vandaag alsnog te regelen?

Zo niet, zou ik graag het abonnement kostenloos willen kunnen opzeggen of een kostenloze upgrade willen vragen.

Ik reken op jullie medewerking hiervoor.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 157Posts
  • 30Oplossingen
  • 44Likes

Goedemorgen @Dosh 

 

Helaas lukt het vanuit onze positie echt niet om de pending order te annuleren en omzeilen 😞

Ik ben bang dat er niets anders op zit dan hiervoor contact opnemen met mijn collega's van Status order. Ik heb alle wegen bewandeld die er voor ons mogelijk zijn, maar we lopen helaas vast.

Je kan mijn collega's bellen tussen 08.00-20.00 uur op 0800-0560.

Dosh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat een belabberde klantenservice leveren jullie zeg.

Een maand na mijn initiële melding moet ik het nu uiteindelijk toch nog zelf gaan uitzoeken?

Hoe dit ook afloopt, zijn jullie in de toekomst een klant kwijt!

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 157Posts
  • 30Oplossingen
  • 44Likes

Het is maar net hoe je het bekijkt @Dosh Ik snap dat dit voor jou als een web voelt waarin je terecht bent gekomen, maar de Community is officieel gezien een klant-helpt-klant forum.
Wij kunnen inspringen op bepaalde zaken, maar wel met beperkte mogelijkheden 😞 Deze situatie gaat helaas buiten onze macht om, waardoor ik je echt naar mijn collega's moet verwijzen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic