1
Vraag
2
Reacties
PeterJohan

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

mogelijk fraude 0885459648

Is dit waar dat het een Vodafone nr. Is dat mij belt en in het beeldscherm de waarschuwing mogelijk fraude komt te staan.

Als je een abonnement van Vodafone hebt en door Vodafone gebeld wordt mag dit toch niet omschreven worden als mogelijk fraude. Het nr. Is 0885459648.

Dit nr. heb ik nu geblokkeerd in mijn telefoon.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @PeterJohan 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Ik heb een dubbelcheck gedaan en dit nummer staat in de lijst van nummers waarmee wij (bekend) bellen naar particuliere klanten. Het betreft dus zeker geen fraude-nummer. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @PeterJohan 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Ik heb een dubbelcheck gedaan en dit nummer staat in de lijst van nummers waarmee wij (bekend) bellen naar particuliere klanten. Het betreft dus zeker geen fraude-nummer. 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Even een vraagje @PeterJohan , maak je gebruik van een app uit de Google Play Store (apps van derde)? Zoals Cecilia al aangaf, dit is een nummer waarmee Vodafone belt.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Even een aanvulling: bij Android heb je de mogelijkheid om een nummer als SPAM te markeren. Zodra genoeg mensen dit doen, krijgen andere mensen automatisch de melding (als het desbetreffende nummer belt), dat dit waarschijnlijk SPAM is.
Hierdoor kan een nummer onterecht als SPAM gemeld worden. 

 

Moderator edit 11-01-2020: Het kan ook zijn dat je mogelijk fraude in beeld krijgt. Dit verschilt per toestel en software variant. 

PeterJohan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voor de telefoon gebruik ik de voorgeïnstalleerde app van Samsung. Toen ik gebeld werd komt er zo'n smart woordje bij te staan en geeft dan gelijk het bedrijf waar je door gebeld wordt. Daar boven stond dus "mogelijk fraude".

Ik krijg geen SPAM te zien.

Maar evengoed bellen er mensen met het nummer van hun bank in het scherm en dan blijkt dit de bank niet te zijn maar fraudeurs,dus anderen kunnen blijkbaar bellen en het nummer van Vodafone laten zien. Hoe raar is dit ?

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Het zijn tijden waarin technologie niet stilstaat, helaas geldt dit ook voor criminelen @PeterJohan . Iedereen zou willen dat dit niet kon, maar voorkomen is helaas niet mogelijk.

Blijf alert en als je het niet vertrouwt, hang op en bel je bank of provider.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het kan inderdaad ook zijn dat je mogelijk fraude in beeld krijgt in plaats van SPAM @PeterJohan 
Dit verschild per toestel en per software variant.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic