GwnMartijn

Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

iCloud Private Relay (Privédoorgifte) ondersteuning voor My Vodafone

iCloud Private Relay is een feature die ik dagelijks gebruik tijdens het internetten.

Het beschermt je tegen online tracking en werkt net zo snel als een VPN. Helaas is het nog wel in béta, maar het werkt tot nu toe prima bij de meeste websites.

Het is alleen jammer dat nog niet iedere website dit ondersteunt. My Vodafone en DigiD zijn daar twee voorbeelden van.


Kan Vodafone alsjeblieft kleine aanpassingen doorvoeren zodat Private Relay (Privédoorgifte) te gebruiken is met My Vodafone?

 

Op deze pagina's zijn meer informatie te vinden hoe je je webserver of netwerk kunt aanpassen voor de ondersteuning hiervan:

https://developer.apple.com/support/prepare-your-network-for-icloud-private-relay/

https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2021/10096/

 

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @GwnMartijn 
Ik ben blij dat jij hier nu ook mee komt op de community. Zelf heb ik VodafoneZiggo hier in augustus al op aangesproken en tot op de dag van vandaag heb ik hier nog niets van vernomen. Fijn dat ik hier niet alleen in sta en het zou VodafoneZiggo sieren om hier iets aan te doen.

Nu komt Apple wel met een update zodat je websites kan aanpassen welke wel en welke niet gebruik moeten maken van Privédoorgifte, maar deze update komt pas ergens in December. Daarnaast, het zou natuurlijk veel mooier zijn als VodafoneZiggo dit gaat oplossen en niemand er problemen meer mee heeft. Bedankt voor het melden!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Ik ben er eigenlijk een beetje op tegen, maar heb het met een andere browser geprobeerd, Firefox, en dan werkt het allemaal wel. Het is dus een haat liefde verhouding tussen Apple en VodafoneZiggo en dan voornamelijk de browser, Safari. Het is mij dus nu wel gelukt met een andere browser maar er zou zeker even naar gekeken kunnen worden door VodafoneZiggo.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 876Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @GwnMartijn

Toevallig heeft @Energieboy hier achter de schermen contact over gehad met mijn collega Lycke! Je geeft aan dat het helaas nog wel in béta is. Om misverstanden te voorkomen. De feature is niet meer in béta en werkt voor alle Apple producten. 

Zoals @Energieboy al aangaf is hij aan het testen geslagen en werkt het dus i.c.m. Firefox wel. Het probleem lijkt dus alleen aan de orde i.c.m. Safari. Zelf gaf je ook nog aan dat het probleem ook speelt bij DigiD. Het lijkt op basis daarvan dus ook weer iets breder dan alleen My Vodafone en Safari. 

In ieder geval hebben we dit doorgezet zodat dit nader uitgezocht kan worden. Zodra er meer bekend is dan plaatsen we uiteraard hier een update. 
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic