1
Vraag
2
Reacties
jotheman03

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

eSim voor prepaid

Hoi, ik heb op het moment een Vodafone prepaid SIM als eigen nummer. Werkt prima, maar in mijn nieuwe "dualsim" toestel moet 1 van die 2 een esim zijn. Nu heb ik van het werk nog een gewone simkaart, dus zou die van jullie, Vodafone (mijn privé nummer) esim moeten worden. Ik lees dat het bij een nieuwe SIM wel kan, maar kan ik het voor een bestaande ook aanvragen? Anders kan mijn nummer simpelweg niet meer gebruiken, dat zou jammer zijn...

Wat is er mogelijk hierin?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @jotheman03 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je zegt een eigen prepaid nummer bij Vodafone te hebben en voor deze wil je een eSIM aanvragen. Prepaid simkaarten zijn bij Vodafone nog niet beschikbaar in een eSIM. Dus je kan je eigen nummer niet omzetten naar een eSIM. Behalve als je een abonnement afsluit en je prepaid nummer daar naar toe meeneemt. Maar voor prepaid is bij Vodafone een eSIM niet verkrijgbaar.

Je zou dan kunnen vragen of je je baas z’n nummer als eSIM mag gebruiken. Hij kan deze voor je aanvragen, als het een abonnement is, en z’n provider deze ook uitgeeft. Zo zou je het ook kunnen doen. 

De manier zoals jij het nu wil is niet mogelijk. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @jotheman03 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je zegt een eigen prepaid nummer bij Vodafone te hebben en voor deze wil je een eSIM aanvragen. Prepaid simkaarten zijn bij Vodafone nog niet beschikbaar in een eSIM. Dus je kan je eigen nummer niet omzetten naar een eSIM. Behalve als je een abonnement afsluit en je prepaid nummer daar naar toe meeneemt. Maar voor prepaid is bij Vodafone een eSIM niet verkrijgbaar.

Je zou dan kunnen vragen of je je baas z’n nummer als eSIM mag gebruiken. Hij kan deze voor je aanvragen, als het een abonnement is, en z’n provider deze ook uitgeeft. Zo zou je het ook kunnen doen. 

De manier zoals jij het nu wil is niet mogelijk. 

jotheman03
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat een belabberd verhaal zeg. Vodafone heeft het niet maar misschien kan je andere provider het regelen. Jammer, tijd om te switchen van provider dan maar...

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dat is geen belabberd verhaal, het is gewoon zo. 
Vodafone heeft een eSIM voor Prepaid kaarten. Dus ja, dan kan je het met een omweg regelen via je baas of overstappen met je prepaid naar een andere provider, die het wel kunnen aanbieden. Lijkt me niets belabberd aan. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic