eSim activeren lukt niet

Hi,

Ben sinds kort Vodafone abonnee. Kreeg dit abonnement met een normale (nano) sim welke prima werkt in mijn iPhone 12. 

Ik wil nu graag een eSim gebruiken voor Vodafone zodat ik het simslot kan gebruiken voor mijn zakelijke sim.

Dus eSim besteld, vandaag de eSim ontvangen, maar krijg deze met geen mogelijkheid geactiveerd.  Heb het eerst telefonisch geprobeerd (0800-1256) en alle stappen doorlopen, maar er gebeurt niks. De oude normale sim is nog steeds actief, de eSim doet niks (geen netwerk). 

Daarna via de chat contact gehad met support, heel vriendelijk geholpen en ze heeft alles voor me recht gezet (oude simkaart nummer doorgegeven, esim kaart nummer doorgegeven) en ze zei dat ze alles in het systeem goed heeft gezet en het eventjes kan duren voordat de eSim actief is. De oude normale sim houdt vanzelf op te werken en dan werkt de eSim. 

Misschien heb ik gewoon geen geduld, maar inmiddels zijn we een paar uur verder en de eSim doet nog steeds niks. De oude normale sim doet het nog prima 🙂 

Ik zie de eSim ook niet in My Vodafone. Daar zie ik alleen de oude sim. 

Wat zijn de ervaringen van anderen hier op het forum? Of wellicht is er iemand van Vodafone support die mee leest en advies kan geven? 🙂 

Anton Wierenga
Meedenker
  • 13Reacties
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Even via chat contact gehad met Vodafone support. Nadat ze de oude (normale) sim uit het systeem hadden gehaald, werkte de eSim (moest wel even de QR code opnieuw scannen)

Kan nu zakelijke sim (normale sim) en privé sim (eSim/Vodafone) gebruiken in mij iPhone 12. 

Opgelost!! 

@Steven Vodafone @Energieboy ,

Dank beide voor al jullie hulp en het meedenken! 

 

 

Bekijk in context

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Reacties
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
33 Reacties 33

Hoi @Anton Wierenga 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ervaring heb ik er niet mee maar heb al wel begrepen dat meer mensen moeite hebben met het omzetten naar een eSim en dan voornamelijk met een iPhone 12. Wat er mee is, geen idee. 

Het beste wat je kan doen is wachten op iemand van Vodafone en die kan je denk ik wel helpen. Daarvoor moet je bij je profielinstellingen alles hebben ingevuld en dan kunnen ze deze info er bij pakken. Een kleine kanttekening, vanaf maandag is er weer iemand aanwezig. Dus als het nu werkt met de normale Sim, laat het dan nog even zo en dan helpen ze je maandag. Graag niet op meerdere plekken deze zelfde vraag stellen anders krijg je straks dat er meer mensen voor je bezig zijn en dat is ook niet bevordelijk. 

Sorry dat ik geen andere informatie kan verstrekken, maar dit is op dit moment denk ik wel de beste info. 

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8381Reacties
  • 2744Oplossingen
  • 1696Likes

Hoi @Energieboy ,

Dank voor de tip! Heb m’n profiel zojuist even compleet gemaakt. 
 

Ik wacht even af. 
 

Gr. Anton

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Reacties
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Heb hetzelfde probleem, krijg vandaag mijn derde voucher binnen, maar omdat ik al twee voucher had de tweede via een iPhone 11 pro geïnstalleerd en maar hetzelfde probleem. Ik denk niet dat dit te maken heeft met de iPhone 12. Moet ook wachten tot ze dit maandag oppakken...

velo1901
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De oude eSim moe natuurlijk wel eerst uitgeschakeld zijn in je oude iPhone. Anders blijft die daarin hangen en lukt het, volgens de klantenservice, niet om het in je iPhone 12 te activeren (omdat die dan nog actief is). Misschien iets om te proberen?

En anders ook even je gegevens aanvullen en dan kan Vodafone er maandag naar kijken. 

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8381Reacties
  • 2744Oplossingen
  • 1696Likes

Het oude nummer is niet actief in de telefoon, maar een ander nummer. Het telefonisch koppelen van de eSim aan een bestaand nummer werkt niet optimaal. De gegevens die je in je profiel zet zijn gelijk aan die je per telefoon doorgeeft...

velo1901
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

velo1901 wrote:

Het oude nummer is niet actief in de telefoon, maar een ander nummer. Het telefonisch koppelen van de eSim aan een bestaand nummer werkt niet optimaal. De gegevens die je in je profiel zet zijn gelijk aan die je per telefoon doorgeeft...

Day klopt, want aan de hand van deze info kan iemand van Vodafone, maandag met me mee kijken. Als je die invult dan kan zie alvast kijken en je verdere informatie verstrekken. Daarom die graag invullen 

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8381Reacties
  • 2744Oplossingen
  • 1696Likes

@Anton Wierenga kun je mij een privébericht sturen .et daarin het eSIM nummer?

Dan kan ik met je meekijken:-)

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9943Reacties
  • 1410Oplossingen
  • 1629Likes

Hoi @Steven VF ,

 

Kan je mij helpen met een vergelijkbaar probleem? Ik heb inmiddels al vier verschillende antwoorden gekregen van de klantenservice na hulp te hebben gevraagd voor de activatie van eSim.

 

Het zou eind van de dag, over 2 dagen, over een uur en tussen de 5 en 10 werkdagen opgelost zijn. Het laatste wil ik niet op wachten en ben op zoek naar een antwoord dat wel klopt. Kan jij met mij meekijken?

Kevin Cox
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Kevin Cox,
Ik kan me voorstellen dat je de eSIM zo snel mogelijk geactiveerd wilt hebben. 
Ik kijk graag met je mee naar het activeren van je eSIM.

Ik zag dat je hiervoor ook een topic had geopend maar deze ook weer verwijderd had. Ik kon daar uit opmaken dat de laatste collega die je vrijdag gesproken hebt, een onderzoek had aangemaakt voor de technische dienst. 
Kun je mij een privebericht sturen door op mijn naam te klikken en dan te kiezen voor "Een bericht sturen"

Graag ontvang ik de volgende gegevens:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- Simkaart nummer (begint met 893).


Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9943Reacties
  • 1410Oplossingen
  • 1629Likes

Steven Vodafone wrote:

@Anton Wierenga kun je mij een privébericht sturen .et daarin het eSIM nummer?

Dan kan ik met je meekijken:-)

Enorm bedankt voor je hulp Steven! 
Privébericht met de details aan je verstuurd. 
 

 

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Reacties
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

@Anton Wierenga  helaas heb ik voor jou een onderzoek aan moeten maken.
Op dit moment zie ik dat het onderzoek nog loopt. Zodra het onderzoek gesloten is, hoor ik graag van je of de eSIM werkt. 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9943Reacties
  • 1410Oplossingen
  • 1629Likes

Hi @Steven Vodafone ,

Zag ‘t en kreeg inderdaad een case nummer per email. 
De eSim werkt nog niet, ik wacht even af. 

Dank voor je assistentie en ik laat  op dit forum weten zodra de eSim werkt. 

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Reacties
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Inmiddels zie ik mijn eSim als actief staan op My Vodafone. Dus achter de schermen wordt er aan gewerkt 🙂 

Op de iPhone is de normale sim nog steeds actief en verbonden en de eSim geeft aan geen netwerk te hebben. Maar heb ook nog geen terugkoppeling gehad over mijn case nummer. Dus ik wacht rustig af, maar dacht even een tussentijdse update aan iedereen die meehelpt en/of meeleest 🙂 

 

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Reacties
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Dankjewel voor de update @Anton Wierenga 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9943Reacties
  • 1410Oplossingen
  • 1629Likes

Hi @Steven Vodafone ,

Kan jij evt de status van mijn case (onderzoek) inzien? 

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Reacties
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hm. @Anton Wierenga . Ik zie dat de status van de case op “gesloten”  staat. Maar kan verder niets inzien. @Steven Vodafone kan dat gelukkig wel en is er morgen weer!

 

Lycke VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 920Reacties
  • 179Oplossingen
  • 282Likes

Ok dank je @Lycke Vodafone ! 
 

Wachten we even op @Steven Vodafone 

De eSim werkt nog niet namelijk 🙂 

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Reacties
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hi @Steven Vodafone ,

Zag ook dat beide sims nog als actief staan in My Vodafone. Klopt dat wel denk je? 

 

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Reacties
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Even via chat contact gehad met Vodafone support. Nadat ze de oude (normale) sim uit het systeem hadden gehaald, werkte de eSim (moest wel even de QR code opnieuw scannen)

Kan nu zakelijke sim (normale sim) en privé sim (eSim/Vodafone) gebruiken in mij iPhone 12. 

Opgelost!! 

@Steven Vodafone @Energieboy ,

Dank beide voor al jullie hulp en het meedenken! 

 

 

Bekijk in context

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Reacties
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Dankjewel voor de gegevens. Helaas krijg ik ook een foutmelding @Kevin Cox
We kunnen 2 dingen doen:
- we wachten de escalatie af of ik stuur je een nieuwe eSIM op zodat we deze opnieuw kunnen activeren.

Ik hoor graag van je. 

Groet,
Steven

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9943Reacties
  • 1410Oplossingen
  • 1629Likes

Hi Steve,

 

Ik heb nog een ongebruikte eSim liggen (had er namelijk twee ontvangen), dus die zou ik ook kunnen gebruiken. Echter, gaan we het dan niet nog moeilijker maken in het systeem?

 

Mocht het geen aanvullende uitdagingen opleveren gaat daar wel mijn voorkeur naar uit. Heb jij informatie vanuit mij nodig van die eSim om dat te proberen, of moet ik de stappen gewoon zelf volgen?

Kevin Cox
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Laten we dan die andere gaan proberen @Kevin Cox.
Kun je mij daarvan het simkaart nummer doorsturen via een prive bericht? 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9943Reacties
  • 1410Oplossingen
  • 1629Likes

Ik heb je andere eSIm proberen te activeren maar helaas krijg ik daarbij de zelfde foutmelding @Kevin Cox 
Laten we de aanvraag van mijn collega afwachten.
Mocht dat niet helpen, dan kan ik vanuit hier voor je een onderzoek aanmaken. 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9943Reacties
  • 1410Oplossingen
  • 1629Likes

Welke foutmelding is dat dan? En heb jij zo een correcte indicatie voor de duur van de aanvraag van jouw collega?

 

Zoals ik al aangaf in het vorige bericht werden er verschillende tijdsvlakken genoemd, en ik weet niet waar ik aan toe ben.

Kevin Cox
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De foutmelding is een interne systeem foutmelding. Deze kan ik je helaas niet doorgeven omdat het voor ons intern is en je er verder niets aan hebt.
In je topic gaf je al aan, dat dit 5 tot 10 dagen kon duren. Dat is ook het juiste antwoord. 
Mocht het dan nog niet opgelost zijn, dan kan ik vanuit hier voor je schakelen met de technische dienst. 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9943Reacties
  • 1410Oplossingen
  • 1629Likes

Goed, wacht ik daar op. Bedankt voor je hulp tot zover!

Kevin Cox
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey Steven,

 

We zijn inmiddels bijna twee weken verder. Helaas nog steeds geen verandering. Zou jij dit weer op kunnen pakken en schakelen met de technische dienst?

 

Thanks!

Kevin

Kevin Cox
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kun je mij nog een keer het nummer doorgeven van de eSIM via een privebericht @Kevin Cox 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9943Reacties
  • 1410Oplossingen
  • 1629Likes

Hi Steven,

 

Hij werkt! Top, en bedankt voor je hulp.

 

Groeten,

Kevin

Kevin Cox
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heel graag gedaan @Kevin Cox 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9943Reacties
  • 1410Oplossingen
  • 1629Likes

Graag gedaan!

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9943Reacties
  • 1410Oplossingen
  • 1629Likes

Graag gedaan en veel plezier!
#BlijfGezond

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8381Reacties
  • 2744Oplossingen
  • 1696Likes

Super om te lezen @Anton Wierenga!

 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9943Reacties
  • 1410Oplossingen
  • 1629Likes