1
Vraag
2
Reacties
Anton Wierenga

Meedenker
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

eSim activeren lukt niet

Hi,

Ben sinds kort Vodafone abonnee. Kreeg dit abonnement met een normale (nano) sim welke prima werkt in mijn iPhone 12. 

Ik wil nu graag een eSim gebruiken voor Vodafone zodat ik het simslot kan gebruiken voor mijn zakelijke sim.

Dus eSim besteld, vandaag de eSim ontvangen, maar krijg deze met geen mogelijkheid geactiveerd.  Heb het eerst telefonisch geprobeerd (0800-1256) en alle stappen doorlopen, maar er gebeurt niks. De oude normale sim is nog steeds actief, de eSim doet niks (geen netwerk). 

Daarna via de chat contact gehad met support, heel vriendelijk geholpen en ze heeft alles voor me recht gezet (oude simkaart nummer doorgegeven, esim kaart nummer doorgegeven) en ze zei dat ze alles in het systeem goed heeft gezet en het eventjes kan duren voordat de eSim actief is. De oude normale sim houdt vanzelf op te werken en dan werkt de eSim. 

Misschien heb ik gewoon geen geduld, maar inmiddels zijn we een paar uur verder en de eSim doet nog steeds niks. De oude normale sim doet het nog prima 🙂 

Ik zie de eSim ook niet in My Vodafone. Daar zie ik alleen de oude sim. 

Wat zijn de ervaringen van anderen hier op het forum? Of wellicht is er iemand van Vodafone support die mee leest en advies kan geven? 🙂 

33 Reacties 33
Kevin Cox

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Louis ,

 

Kan je mij helpen met een vergelijkbaar probleem? Ik heb inmiddels al vier verschillende antwoorden gekregen van de klantenservice na hulp te hebben gevraagd voor de activatie van eSim.

 

Het zou eind van de dag, over 2 dagen, over een uur en tussen de 5 en 10 werkdagen opgelost zijn. Het laatste wil ik niet op wachten en ben op zoek naar een antwoord dat wel klopt. Kan jij met mij meekijken?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Kevin Cox,
Ik kan me voorstellen dat je de eSIM zo snel mogelijk geactiveerd wilt hebben. 
Ik kijk graag met je mee naar het activeren van je eSIM.

Ik zag dat je hiervoor ook een topic had geopend maar deze ook weer verwijderd had. Ik kon daar uit opmaken dat de laatste collega die je vrijdag gesproken hebt, een onderzoek had aangemaakt voor de technische dienst. 
Kun je mij een privebericht sturen door op mijn naam te klikken en dan te kiezen voor "Een bericht sturen"

Graag ontvang ik de volgende gegevens:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- Simkaart nummer (begint met 893).


Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens. Helaas krijg ik ook een foutmelding @Kevin Cox
We kunnen 2 dingen doen:
- we wachten de escalatie af of ik stuur je een nieuwe eSIM op zodat we deze opnieuw kunnen activeren.

Ik hoor graag van je. 

Groet,
Steven

Kevin Cox

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Steve,

 

Ik heb nog een ongebruikte eSim liggen (had er namelijk twee ontvangen), dus die zou ik ook kunnen gebruiken. Echter, gaan we het dan niet nog moeilijker maken in het systeem?

 

Mocht het geen aanvullende uitdagingen opleveren gaat daar wel mijn voorkeur naar uit. Heb jij informatie vanuit mij nodig van die eSim om dat te proberen, of moet ik de stappen gewoon zelf volgen?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Laten we dan die andere gaan proberen @Kevin Cox.
Kun je mij daarvan het simkaart nummer doorsturen via een prive bericht? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb je andere eSIm proberen te activeren maar helaas krijg ik daarbij de zelfde foutmelding @Kevin Cox 
Laten we de aanvraag van mijn collega afwachten.
Mocht dat niet helpen, dan kan ik vanuit hier voor je een onderzoek aanmaken. 

Kevin Cox

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Welke foutmelding is dat dan? En heb jij zo een correcte indicatie voor de duur van de aanvraag van jouw collega?

 

Zoals ik al aangaf in het vorige bericht werden er verschillende tijdsvlakken genoemd, en ik weet niet waar ik aan toe ben.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De foutmelding is een interne systeem foutmelding. Deze kan ik je helaas niet doorgeven omdat het voor ons intern is en je er verder niets aan hebt.
In je topic gaf je al aan, dat dit 5 tot 10 dagen kon duren. Dat is ook het juiste antwoord. 
Mocht het dan nog niet opgelost zijn, dan kan ik vanuit hier voor je schakelen met de technische dienst. 

Kevin Cox

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goed, wacht ik daar op. Bedankt voor je hulp tot zover!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Graag gedaan!

Kevin Cox

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey Steven,

 

We zijn inmiddels bijna twee weken verder. Helaas nog steeds geen verandering. Zou jij dit weer op kunnen pakken en schakelen met de technische dienst?

 

Thanks!

Kevin

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je mij nog een keer het nummer doorgeven van de eSIM via een privebericht @Kevin Cox 

Kevin Cox

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Steven,

 

Hij werkt! Top, en bedankt voor je hulp.

 

Groeten,

Kevin

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan @Kevin Cox 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic