1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

905 Reacties 905
Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Niek Met dank aan VF…. Ik reageer teminste

PascalM

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Dat ik nog stiekeme hoop had ja en voila, er is een nieuw statement vanuit VF, weet niet of iedereen het gezien heeft, maar het is in de afgelopen uren/dagen gebeurd.

 

Dit is het nieuwe statement vanuit de Moderators:
Binnenkort bij Vodafone! eSIM ondersteuning voor smartwatches. Hiermee ben je altijd bereikbaar met je cellular smartwatch. Bellen en gebeld worden, gewoon op je eigen 06-nummer. Ook zonder je telefoon op zak.

 

Dan denk ik dat het gebeurd bij de release van iOS 17.1/WatchOS 10.1 voor Apple en van One UI 6 voor Samsung.

Pphilvg01

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Heb je een link naar dit statement?

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11874Posts
  • 3488Oplossingen
  • 3103Likes

Nee, er is geen link naar deze statement. Dit is hier geschreven door iemand van Vodafone op deze topic. En aangezien alleen iemand van Vodafone je bericht kan aanpassen, heeft alleen Vodafone dit geplaatst. Voorlopig zullen we het hier mee moeten doen. 

En ik had zelf ook iets geplaatst (klopt, ik ben geen medewerker maar had de website wel gevonden):
Binnenkort bij Vodafone! eSIM ondersteuning voor smartwatches. Hiermee ben je altijd bereikbaar met je
cellular smartwatch. Bellen en gebeld worden, gewoon op je eigen 06-nummer. Ook zonder je telefoon op zak. 


Wil je op de hoogte houden blijven van het laatste nieuws rondom smartwatches bij Vodafone?
Laat dan hier je gegevens achter!

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

@Energieboy 

dan kan je ook wel stoppen met het achterlaten van je gegevens via die link.

 

Ik heb mijn e-mailadres achtergelaten, iemand van Vodafone past het bovenstaande statement aan dat de eSim ondersteuning voor de Apple watch nu toch echt binnenkort beschikbaar is maar ik heb geen enkele  e-mail ontvangen. Dat geeft vertrouwen…………………… (voor zo ver dat er nog was) 

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

Exact 2 jaar geleden deze topic begonnen,

2023 statement bijgewerkt door moderator, staat  “ondersteuning voor smartwatches”, maar niet specifiek de Apple Watch, 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2024 dat Vodafone dit gaat ondersteunen.

(Ik volg dit nog steeds, ondanks dat ik overgestapt ben)

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

Over ongeveer een maand beginnen de telefoontjes om mijn contract te verlengen weer te komen. Als er dan geen specifieke datum genoemd is voor de ondersteuning van Apple watches dan wordt het een beëindiging van het contract telefoontje. Dan ben ik unlimited contract nummer 5 van de familie die naar KPN overstapt.  

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Waarom denk je dat het nog een jaar gaat duren? Waar baseer je dat op? Vodfafonr heeft het statement aangepast in deze topic, die specifiek over de Apple Watch gaat. Dan mag je verwachten dat de Apple Watch dus een van de ondersteunde smartwatches zal zijn. En als in het meest recente statement over “binnenkort” wordt gesproken, dus binnen korte tijd, dan is dat toch niet pas over een jaar? Bij die term denk ik eerder aan volgende maand, en hopelijk nog met een aankondiging voor het eind van deze maand…

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Jrnholt dat zegt VF al 2 jaar dat ze bezig zijn of kijken naar de wens van de klant.

Op deze topic heeft nog geen moderator van VF officieel een aankondiging gedaan cq überhaupt gereageerd op de berichten. Alleen een statement gewijzigd. 

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Nikes007 misschien is er wel stiekem een beetje hoop dat er binnenkort een officiële reactie komt van VF hier op deze topic, dan kan dit ook afgesloten worden. 

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@tompijls ik merk ook geen verschil tussen ODIDO en VF…  en heb ook geen spijt van de overstap 💪🏼

Rvandego

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

@vdK Inderdaad, drie weken geleden ook gedaan, niet eens een bevestiging van mijn inschrijving ontvangen…

Nog zes maanden, dan kan ik overstappen.

Boellie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hoop heel snel ben reeds al 25 jaar klant bij Vodafone en heb pas een nieuwe Iwatch ultra gekocht dus hoop super snel dat hier een Esim voor komt die deze ondersteunt want Vodafone kan hier niet in achter blijven en zal hierdoor ook veel klanten gaan verliezen 

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

Gaan verliezen, kan hier niet in achter blijven? 

Vodafone loop al sinds 2021 (iWatch 7) achter op zijn concurrenten. Sinds die tijd zijn er de nodige klanten overgestapt omdat Vodafone de Apple watch niet ondersteunden. Daarnaast zijn de nodige klanten erg geïrriteerd/teleurgesteld over de kinderachtige manier waarop Vodafone en hun klantenservice hier mee omgaan. Het is nou niet echt zo dat Vodafone klanten dreigt te verliezen omdat mensen net een iPhone Ultra hebben gekocht. Dat proces is al ruim 2 jaar gaande.

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Op 24 oktober komt iOS 17.1 en WatchOS 10.1 uit. Dat lijkt me een logisch moment voor Vodafone om te starten…

Rvandego

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

@Jrnholt 🤞🏽

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

corvankruchten_0-1697637327468.png

 

Marco63

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

droom lekker verder dat iOS 17.1 en WatchOS 10.1 enige invloed heeft om nu de release uit te brengen , ik ga ieder geval morgen overstappen naar KPN ben er klaar mee mijn geduld is nu op en heb lang genoeg gewacht heb al jaren een Apple watch met de mogelijkheid voor E-sim ik heb de eerste zelfs uit Duitsland gehaald om dat misschien in de toekomst dit ook bij Vodafone beschikbaar komt maar valse hoop en nu met de Apple Watch Ultra wacht ik niet langen zou eerst tot einde van deze maand wachten maar ga dit niet doen helaas voor VF na meer dan 20 jaar VF als telecom provider 

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Tuurlijk wel, leg maar eens uit waarom dat niet is? Bij KPN en Odido ging het precies zo.

Marco63

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

alleen ondersteunen  KPN  en Odoido de e-sim op slimme horloges wel en dus Vodafone nog steeds niet dat hoef ik verder

niet uit te leggen 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic