1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

905 Reacties 905
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes

Helaas heb ik (nog) geen nieuws hierover @BozzDH. Zodra ik meer weet, laat ik dit gelijk weten. 

A3n

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

T-Mobile ondersteunt de Apple Watch nu. Als Vodafone niet snel volgt overweeg ik een overstap. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12326Posts
  • 3569Oplossingen
  • 3208Likes

Beste @A3n 
Deze info heeft Vodafone zojuist geplaatst en duidelijk is dat Vodafone nog geen duidelijke informatie kan verstrekken wanneer ze dit gaan ondersteunen. Dan is de keuze aan jezelf wat je gaat doen, wachten/blijven of overstappen. 

Moderator edit november 2021: statement toegevoegd
Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Andere operators bieden wellicht al wel eSIM ondersteuning voor de Apple Watch, omdat zij deze functionaliteit al hebben geïmplementeerd. Deze operators lopen voorop in de eSIM ontwikkeling. Het is op dit moment nog niet bekend wanneer wij de Apple Watch gaan ondersteunen.

La Hees

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Wat jammer en wat een onlogisch antwoord. Die aanvullende functionaliteit is kennelijk wel te implementeren door T-Mobile (dat het beste netwerk schijnt te hebben) en in het buitenland door allerlei andere providers. In Nederland komt KPN binnenkort met de "aanvullende functionaliteit". Vodafone niet. Het is het negeren van de wensen van je eigen klanten. Het lijkt erop dat Vodafone andere belangen heeft om de al bekende functionaliteit ter beschikking te stellen.
Ik ken mijn volgende provider al als deze functionaliteit niet snel wordt aangeboden.

DJ5

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Zeggen dat andere operators voorop lopen is lachwekkend. Vodafone loopt zwaar achterop. Nederland als geheel loopt al enorm achter, maar nu is Vodafone de enige provider die er nog niet aan wil.

 

Ook voor mij een reden om dan maar eens verder te kijken dan Vodafone. 

Zere

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Oneens met Vodafone en jullie vaag antwoord. 

Na 6 jaar, 4 in UK en 2 in NL bij Vodafone ga ik ook weg als 4g ondersteuning voor de apple watch niet word aangeboden binnenkort. Ook met iedereen eens in de berichten. Kondig het officieel aan en geef ons gewoon groen licht dat het wordt geïmplementeerd in jullie systeem met een indicatie van waneer. Dan kunnen wij als jullie klanten ook een besluit nemen om te blijven of overstappen naar een ander provider. 

Ik begrijp heel goed op een technisch niveau dat het niet “huppekee hop” snel kan. Zoals ik de reacties lees, dan voel ik mezelf als klant in een klein hokje geplaatst. Omdat wij een minderheid zijn met een apple watch 4g in jullie klantenlijst, wordt dit niet als een algemeen probleem gezien binnen Vodafone? 

Ik ga persoonlijk niet 6 maanden wachten en niet gebruik maken van mijn nieuwe Apple Watch 4g tijdens sporten of hardlopen. Ook al heb ik 1.5 maand mijn abonnement vernieuwd, dan heb ik betaald voor de leer om levenslang nooit meer een klant te zijn bij Vodafone. Het enige wat Vodafone en ik mee eens kunnen zijn is is knal rood als lievelingskleur. 

Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes

Beste Zere,

 

Het blijft een keuze die je maakt. Jammer dat er boven deze topic staat dat ie is opgelost. Nou, niet dus, want we horen nooit wanneer VF er ooit eens aan denkt om eraan te beginnen....

Huppelepup

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Duurt veel te lang. Je kunt toch minimaal de roadmap communiceren. 

J3r03n

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Speciaal voor dit topic de moeite genomen om te registreren. Heb dit ruim 1,5 maand in de gaten gehouden na de lancering van de Apple Watch en kan alleen uit de officiële reactie afleiden dat VF niet van plan is deze ontwikkeling door te voeren.

 

Ben sinds 2007 tevreden klant van Vodafone, maar ben nu definitief overgestapt naar de roze concurrent. Kom over een jaar wel weer terug als ik mijn Watch aan VF kan koppelen.

ROnv

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dank je voor het antwoord op mijn vraag. Helaas is het antwoord niet wat ik hoopte te krijgen. Ik heb alle begrip dat partijen zaken moeten inregelen, maar een antwoord " we weten het nog niet" is geen antwoord. Vodafone heeft mij met allerlei beloftes overgehaald vanuit T-mobile, maar ik krijg steeds meer spijt dat ik het gedaan heb. In mijn bedrijf is ook de overstap van alle telefoons van T-mobile naar Vodafone opgeschort, en niet alleen om de watch (helaas). 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Zolang we iets niet weten, is "we weten het niet" toch het enige antwoord. Iets uit mijn duim zuigen, helpt natuurlijk ook niemand ;-). Ik snap dat het heel jammer is en dat je graag meer duidelijkheid hebt. Maar zolang die er niet is, kan ik je die ook niet geven. Sorry! 

3s

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Tsja. Hier geldt t zelfde.  Ook op zoek naar andere aanbieder. Na 20 jaar   

SG40

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Toch wel heel apart dat er helemaal niks gecommuniceerd wordt door VF. Er kan toch op z'n minst gezegd worden of men er wel of juist niet mee bezig is? En als men ermee bezig is, kunnen er toch ook verwachtingen uitgesproken worden zonder beloftes te doen? 

ROnv

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Helemaal eens! Begint me ook mateloos te irriteren dat bedrijven gewoon niets communiceren terwijl ze wel wat kunnen of zelfs moeten kunnen zeggen. 

Huppelepup

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb je geen contact dan met de directie?

DSchoonderwoerd

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ook ik verbaas me over deze gang van zaken bij Vodafone/Ziggo. Wees gewoon duidelijk; staat het op de ‘backlog’ om aan te pakken of niet? Zo ja, graag een grove inschatting van de planning. Zo niet, weten we genoeg en kan iedereen een gewogen beslissing nemen. Je neemt je klanten niet serieus door aan te geven dat je het simpelweg niet weet.

ROnv

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

De kans om contact met de directie krijgen, is kleiner dan het staatslot met de hoofdprijs te kopen. 
Ik vind het gewoon jammer dat ze ons niet serieus nemen. Laat me dan terug naar r-mobile gaan. Zeker, daar is het gras niet groener, maar ze reageren wel altijd als je een vraag hebt. En zij zijn zoveel verder met 5G en e-sim. Vodafone interesseert zich niet meer voor klanten als ze je eenmaal binnen hebben….

Energieboy
Expert
Expert
  • 12326Posts
  • 3569Oplossingen
  • 3208Likes

Leuke afsluiting:
Vodafone interesseert zich niet meer voor klanten als ze je eenmaal binnen hebben….

Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen, en ook niet mobiele netwerk bedrijven 😱.


De medewerkers van Vodafone, die hier aanwezig zijn, weten jammer genoeg net zoveel over deze vordering als jij en ik. Ik vraag ook heel vaak hoe het ervoor staat maar ze weten het gewoon niet. Net zoals de eSIM opeens uit kwam, dat was ook niet eerder gecommuniceerd. Wat de tactiek is vanuit VodafoneZiggo, geen idee. Want andere bedrijven hebben het al wel actief en dan verwacht je toch dat ze er hard aan werken om ook actief te krijgen. Hoe zeer ik ook graag Vodafone promoot kan ik alleen maar zeggen, als je het echt wilt gebruiken en je kan niet zonder, dan maar overstappen. Want als je moet wachten, je weet het hier maar nooit 😞🥴.

Hoe dan ook, ik wens iedereen een fijne Jaarwisseling! 

DJ5

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Zoals ik het zie investeert Vodafone zo min mogelijk in het netwerk. Het wordt sowieso steeds slechter en ook steeds vaker heb ik enige tijd geen mobiel internet (ondanks dat er dan 4G of 5G staat, dus niet omdat ik ergens in een uithoek van Nederland zit, sterker nog, het gebeurt ook gewoon op de PC Hooft. Dat geen internet kunnen gebruiken is nu al zo'n beetje een wekelijks fenomeen.

 

De strategie lijkt dus te zijn: zo min mogelijk geld uitgeven en vertrouwen dat de meeste mensen niet overstappen. 

 

Ik lees overigens met verbazing dat er mensen zijn die maar voor een jaartje over willen stappen. Als ik ga, dan ga ik met alle accounts, ook zakelijk en kom ik echt nooit meer terug. De klok tikt... Tik... Tok...

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Kom op Vodafone! Ik ben na 15 jaar klant te zijn geweest bij T-Mobile overgestapt en moet ik nu spijt hebben omdat zij wel de Apple Watch functionaliteit ondersteunen?

Hoe ingewikkeld kan het zijn! Is er nog nog steeds geen zicht op wanneer dit binnen het Vodafone abo beschikbaar komt?

Het wordt er niet beter op geen Apple Watch en Ziggo geen F1. Ik ga toch weer eens bij T-Mobile kijken 😐

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic