Hoi Energyboy,
Heeft niet zoveel met huiswerk te maken, echter meer met een door mij verkeerd gebruikte term. Ik ben me bewust van het bestaan van een Duosim en multisim. Ik had de multisim vroeger in mijn iPad en in mijn laptop. (die beide een datasim (multisim) konden hebben). 😉
Ze leveren bij nieuwe abo's de multisim al een tijdje niet meer, maar deze werken wel gewoon als je deze nog hebt. Het lijkt me sterk dat dit speciaal is gestopt voor de voorbereiding voor een smartwatch, aangezien deze prima toepasbaar zijn in andere devices. Ik laat mij graag onderwijzen als dit wel zo is, in de techniek dan vooral waarom het dan niet meer zo werken op andere devices.
De multisim is als eerste verwijderd bij een nieuwe Red Together abo en daar ben ik ooit naar overgestapt en ben toen tethering gaan gebruiken voor de iPad en laptop. Ik had ook een extra abo kunnen afsluiten voor deze devices, maar dat was duurder dan de multisim.
Voor de Apple Watch is de multisim (voor mij) enkel handig, omdat je dan met sporten je iPhone niet bij je hoeft te hebben.