1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

905 Reacties 905
Diondk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoi @Cecilia 

 

Net mijn watch geupdate en iphone naar laatste release van ios en watch os. 

Daarna watch losgekoppeld van de telefoon, watch app verwijderd. 

Watch app opnieuw geinstalleerd.

Telefoon opnieuw gestart.

Watch gekoppeld. 

 

Helemaal opnieuw de watch geconfigureerd, niet tijdens de installatie netwerk toegevoegd, maar na dat de installatie volledig gedaan was. 

 

maar helaas nog steeds dezelfde fout melding 😞

 

Gr,

Dion

 

 

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Ha Ben, dit probleem heb ik ook, dat de ontvanger niet mijn nummer en naam ziet, maar een hem of haar onbekend nummer. Ik heb dit al in een privébericht aan Cecilia doorgegeven, ruim een maand geleden, maar ze liet vorige week weten dat er nog geen oplossing hiervoor bekend is en dat er nog aan wordt gewerkt. Zodra ze mij meldt dat het is opgelost, zal ze dat ongetwijfeld ook hier in de groepchat doen. 
Succes met geduld hebben! 😎

 

Tim

Ben_1976

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hoi Tim,

Bedankt voor je berichtje! Fijn dat je me hierover bericht nu weet ik iedergeval dat ze mee bezig zijn. Ik zal het zelf ook in de gaten houden.

Gr. Ben

JvdN

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Cecilia 

Ik heb 5 - 6 weken geleden OneNumber aangevraagd en tot nu toe alleen maar problemen die steeds erger worden in plaats van minder erg. Top punt is dat ik sinds gisteren niet meer bereikbaar ben op mijn mobiele nummer. 

De korte versie is als volgt: 

- De one number e-sim is actief op mijn iPhone in plaats van mijn Apple Watch; 
- Mijn oude fysieke sim werkt niet meer; 
- De e-sim voor mijn iPhone staat als order in het systeem, maar zit (vast); 
- Ik heb in de afgelopen 5 weken elke week contact gehad. Er wordt telkens aangegen dat er een case wordt aangemaakt, maar tot nu toe hoor ik daar nooit wat op terug en wordt het probleem steeds erger. 

Ik zit echt met mijn handen in het haar aangezien ik niet meer telefonisch bereikbaar ben. Gezien mijn ervaringen tot nu toe heb ik er geen vertrouwen in dat de case op dit moment wel opgepakt gaat worden. Wat kan ik doen om te zorgen dat ik vandaag weer bereikbaar ben? Ik hoop dat jij hiermee kan helpen. 

Jari68

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben al weken bezig om onenumber te activeren en gisteren uiteindelijk de activatie, met behulp van een medewerker van Vodafone, op orde gekregen. Deze dame meldde mij dat ik nog even geduld moest hebben en dat Vodafone binnen 24u onenumber zouden activeren. Na 24u wachten maar contact gezocht en nu blijkt er iets vreemds aan de hand te zijn en is er een case aangemaakt en mag ik weer 48u geduld hebben… Ik krijg in de Watch app op mijn telefoon bij mobiel netwerk onderstaande melding. Verwijderen oid is niet mogelijk. Iemand anders hier bekend mee? 

 

IMG_0174.jpeg

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3593Posts
  • 1089Oplossingen
  • 1184Likes

@Diondk Balen dat het nog steeds niet gelukt is 😞 Ik heb zojuist OneNumber voor je laten verwijderen. Wil je eens kijken of het nu wel lukt om OneNumber te bestellen/activeren? Lukt het nog steeds niet, dan hoor ik het graag. Er zal dan een case aangemaakt moeten worden naar onze technische dienst.

@JvdN Het gaat hier om een zakelijke aansluiting zie ik. Via de Community heb ik beperkte inzage en rechten voor wat betreft zakelijk. Eerder was er sprake van een vastgelopen order, maar deze zie ik bij jou niet meer terug. Er is inmiddels een case aangemaakt en deze staat nog open. Voor verdere informatie wil ik je toch even doorverwijzen naar Vodafone Business. 

@Jari68  De bestelling voor OneNumber is geplaatst maar is vervolgens vastgelopen in ons systeem. Hierdoor krijg je deze foutmelding te zien. De vastgelopen order moet handmatig opgelost worden. Dit kan even wat tijd in beslag nemen. Ik moet helaas een beroep doen op je geduld. Sorry.

Diondk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Cecilia Net apple watch en iphone opnieuw gestart, en nog steeds het zelfde probleem. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3593Posts
  • 1089Oplossingen
  • 1184Likes

@Diondk Ik heb een case voor je aangemaakt, case 13050073. Je ontvangt hier zo snel mogelijk bericht van.

Jari68

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Cecilia,

ik ben hier nu al met al zo’n zes weken mee bezig en heb inmiddels zoveel medewerkers van jullie gesproken/ mee gechat dat ik de tel kwijt ben. Zo rekenend ben ik er al meer dan 24u mee bezig geweest en dan heb ik het krap berekend. Ik begin het wel heel erg beu te worden dat er continu maar geduld van mijn kant word gevraagd en er NOOIT eerder een reactie vanuit Vodafone naar mij is gekomen. Iedere keer moet ik weer navraag doen mbt de stand van zaken. En compensatie oid, ho maar… 

 

Groet, Jari68.  

1Ronald

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

@Cecilia Weet je al wanneer de ondersteuning voor de zakelijke abonnementen er is? 

 

Abonnement

Type: ONE Business Voice
Klantnummer:   xxxxxxx

Extra opties

 
Special data bundle EU
 
Rest of World Voice
 
Special data bundle ROW
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3593Posts
  • 1089Oplossingen
  • 1184Likes

Goedemorgen @1Ronald 
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

Klanten van hollandsnieuwe;

Grootzakelijke klanten;

Prepaid klanten;

Op basis van het abonnement dat je deelt gaat het zo te zien om een grootzakelijke aansluiting. Er is helaas nog geen verdere informatie bekend of grootzakelijke abonnementen ondersteund gaan worden. Als er op dit gebied wel ontwikkelingen zijn, dan laten we dat uiteraard weten via de gebruikelijke kanalen.

arjanmaas

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Heb vandaag noodgedwongen moeten bellen met mijn Apple Watch omdat ik mijn telefoon op mijn werk heb laten liggen, als ik zelf bel zien mensen een heel ander nummer, als ik gebeld wordt werkt het wel. Kwestie van morgen even de klantenservice bellen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3593Posts
  • 1089Oplossingen
  • 1184Likes

@arjanmaas Dit probleem heb ik uitgeschreven in mijn uitgelichte reactie in dit topic. Enkele gebruikers hebben dit probleem bij ons gemeld en hier loopt een ticket voor. De status hiervan is nog ongewijzigd.

arjanmaas

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Klopt, net contact gehad met de klantenservice. Hier is inderdaad al een ticket voor aangemaakt, benieuwd hoe snel dit opgelost wordt.

Als ik (via de Apple Watch)bel met mijn telefoon in de buurt, geeft ie wel het juiste nummer weer.

arjanmaas

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Is hier inmiddels al meer over bekend?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3593Posts
  • 1089Oplossingen
  • 1184Likes

Hi @arjanmaas 
Yes, dit is opgelost! Ik heb dit ook een tijd geleden bijgewerkt in mijn reactie 🙂

Paul G

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia, ik blijf het probleem houden met de melding dat de Apple Watch geen geen mobiele data van vf nl ondersteund. Wat kan ik daar aan doen? Heb alle tips uit dit topic al toegepast zonder resultaat. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3593Posts
  • 1089Oplossingen
  • 1184Likes

@Paul G Wil je hiervoor een eigen topic starten en een screenshot van de foutmelding delen? Dan kijk ik graag met je mee en blijft de Community overzichtelijk 🙂 

arjanmaas

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

@Cecilia

 

Het probleem bestaat bij mij nog steeds...

 

gr. Arjan

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3593Posts
  • 1089Oplossingen
  • 1184Likes

@arjanmaas Hmm, dat is vreemd. Het ticket is namelijk afgemeld en ook heeft de technische dienst enkele klanten vanuit de Community gebeld om dit te verifiëren. Zou je de stappen eens willen doorlopen in mijn uitgelichte reactie bij 'configuratie' problemen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic