1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

905 Reacties 905
Energieboy
Expert
Expert
  • 11895Posts
  • 3492Oplossingen
  • 3113Likes

@Marjolv 
Veel plezier in het buitenland, wat stoer dat je dit doet. Is voor werk en naar welk land ga je? Ik heb al vaker geschreven niets met Vodafone te hebben dan dat ik een klant ben, net zoals jij. Daar laat ik het bij. Ik ben zoals ik ben, een positief mens. 

Je maakt vast een spannende stap om te gaan verhuizen naar het buitenland. Heb er zelf ook wel eens over gedacht, ben er alleen nooit aan toe gekomen. 

randyjoshua

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Ik waardeer je positiviteit, kerel. Laat je niet van je stuk brengen.

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

@Energieboy  dit zijn details die ik hier helemaal niet wil delen en totaal niet relevant zijn. Waar het om gaat is dat ik denk dat je niet meer objectief bent. Het is maar een provider en die bestaan bij de gratie van hun klanten en ons zo aan het lijntje houden is niet correct. 

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

‘Betrouwbare bron’? 🤣🤣🤣🤣

Chezsuus1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb hier nog nooit een bericht geplaatst. Dus als ik dat doe dan doe ik dit niet zomaar zoals vele anderen. Je hoeft het niet te geloven. Maar je zult het wel zien. Waarschijnlijk wordt het deze maand al gepresenteerd

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

"waarschijnlijk deze maand" 😂. Dat is het verhaal sinds 2021, eerst zien, dan geloven.

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Zoals al vaker aangegeven is de business case voor Vodafone en Apple echt flinterdun. De markt is in NL niet zo groot en er zijn al 2 aanbieders. Er is vrijwel geen markt voor een derde aanbieder. 

 

Vodafone ondersteunt al meerdere jaren alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Apple moet dit dus vrij geven en Vodafone moet dit vervolgens implementeren. Dat zijn kosten die volgens mij lastig te verantwoorden zijn met zo'n business case. De tijd zal het leren.

 

Wat volgens mij veel belangrijker is, is het feit dat de markt misschien toch groter is dan het nu lijkt. Dit kunnen wij (de consumenten) aangeven door met zo veel mogelijk mensen te "klagen" over het feit dat dit onderwerp al meerdere jaren bestaat en dat er ogenschijnlijk niets mee wordt gedaan. Hoe meer mensen klagen, hoe beter de business case voor Vodafone er uit kan komen te zien.

 

Dus laten we elkaar niet aanvallen, maar laten we proberen zo veel mogelijk mensen op dit onderwerp te laten reageren zodat het voor Vodafone duidelijk wordt dat er wel degelijk een grote markt voor deze aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model is.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11895Posts
  • 3492Oplossingen
  • 3113Likes

Bedankt voor je bericht @Nietrijker 
En ook ik heb iets vernomen wat veel lijkt op het verhaal van @Chezsuus1  😁 

** laat ik even duidelijk zijn: ik heb het NIET uit betrouwbare bron gehoord **

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

@Nietrijker  Dat die markt groot genoeg is, is denk ik al gebleken uit al die klanten die intussen zijn overgestapt naar de concurrenten KPN en Odido. Reken maar dat ze bij Vodafone ook de marktaandeel- en omzetcijfers nauwlettend in de gaten houden.
Dat is waar ze gevoelig voor zijn, niet een paar klagers op een forum. Dat is al meer dan  2 jaar lang gebleken.

 

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

@Energieboy Verklaar je nader!

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Tweakers rapporteert hierover. Hebben nav een bericht in dit forum om bevestiging gevraagd bij Vodafone en daadwerkelijk gekregen. Helaas nog wel zonder datum, dus ik weet niet hoe waardevol deze melding is.

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

Heel veel mensen op deze topic plaatsen een reactie dat via vodafone of een 3e partij, VF dit misschien, waarschijnlijk, binnenkort of in de toekomst gaat ondersteunen, maar een officiële aankondiging van een VF moderator op deze topic is er niet…. Of wel?Dus mensen ik geloof er niet in. 

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Françoise Ik volg dit nog steeds….😳 en nog geen ondersteuning 🤨 oktober 2023

ErwinLisanne

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Vodafone maakt zich al provider compleet belachelijk! 

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

Dat vind ik ook, er komt geen ondersteuning, want de VF moderator heeft hier nog steeds niks officieels gemeld en blijft zwijgen, ondanks dat er  wordt beweert dat het er echt aan komt via andere kanalen… 

Dit geloof je toch niet.. mensen KPN en ODIDO ondersteunen dit WEL… 😉👍👍👍

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@ErwinLisanne  Dat vind ik ook, er komt geen ondersteuning, want de VF moderator heeft hier nog steeds niks officieels gemeld en blijft zwijgen, ondanks dat er  wordt beweert dat het er echt aan komt via andere kanalen… 

Dit geloof je toch niet.. mensen KPN en ODIDO ondersteunen dit WEL… 😉👍👍👍

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Chezsuus1 als dat zo is, ( zelf denk ik van niet) dan had een VF moderator hier officieel een statement gemaakt over de waarschijnlijke prestatie deze maand.

misschien @Cecilia ..? 

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Je hebt volkomen gelijk. Je hoort alleen "...ik heb iemand gesproken..." of iets zoals "...ik hoorde dat...", maar nooit eens een statement van Vodafone zelf. Ze reageren af en toe wel op dit forum, maar tot nu toe nooit met iets concreets. Zo ook nu bij Tweakers: iemand heeft iets in dit forum gelezen en navraag gedaan bij Vodafone. "...ik heb iemand gesproken die kon bevestigen dat ze ergens mee bezig zijn...". Erg jammer dat Vodafone zo weinig reageert. Dit kan volgens mij alleen maar betekenen dat ze er helemaal niet mee bezig zijn, anders zouden ze het publiek wel warm houden. Dit forum bevat een enorm aantal uitnodigingen om naar een concurrent van Vodafone over te stappen. Hoewel, concurrent? Nee, KPN en T-Mobile (of hoe ze nu ook heten) zijn op dit vlak geen concurrenten...!!!

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

De laatste reacties hier verbazen mij een beetje. In het officiële statement staat inmiddels wel dat ze op dit moment weken aan ondersteuning voor smartwatches, en ook is er op de site van Vodafone zelf sinds kort de pagina waarop je je mailadres achter kunt laten om op de hoogte te worden van de ontwikkelingen rondom smartwatches bij Vodafone. Dat zijn allebei uitlatingen die officieel van Vodafone zelf komen, dus je kunt niet concluderen dat ze er helemaal niet mee bezig zijn. 

Dat neemt niet weg dat het allemaal lang duurt en dat meer informatie gewenst zou zijn. Het is jammer dat Vodafone en de moderators zo stil blijven. 

Rdeheld

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dit probleem speelt overigens ook bij andere smartwatches zoals de samsungs, in de UK hebben ze dit al lang werkend
Get Connected | OneNumber | Vodafone UK
En ik zelf ook met een beetje geknutsel PXL_20230830_192601527.jpg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic