1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Reacties
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3081Reacties
  • 907Oplossingen
  • 1040Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
JvdN

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Cecilia  

 

Ik heb ondertussen een aantal keer One Number aangevraagd. Ik kom keurig door het proces heen en krijg dan in de App de melding VF NL - Wachten bij Mobiel abonnement.  Na verloop van tijd (uren en soms dagen) verandert dit weer terug in configureer netwerk. Het lijkt erop dat de aanmelding blijft hangen in het proces. De klantenservice kon me hier niet mee helpen en verwees me door naar jou. Ik hoop dat jij hier iets in kan betekenen. 

Twitched

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia 

Required field ‘MSISDN’ is missing or empty

voor mij is het nu opgelost door een esim te verwijderen door de klantenservice . 

1 is voor mijn iPhone, 1 dus voor mijn watch. Maar er stond nog een esim in. Die is verwijderd en na opnieuw opstarten werkt het nu. 

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

@Cecilia : waar kan ik een reactie verwachten op mijn privé-bericht dat ik je gister stuurde? Bedankt trouwens voor het doorzetten! 😊

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3081Posts
  • 907Oplossingen
  • 1040Likes

Hi @JvdN 
Toevallig is er sinds vandaag een fix live gezet waarbij diverse foutmeldingen (in onterechte gevallen) niet meer voor mogen komen. Ik heb dit zojuist bijgewerkt in mijn uitgelichte reactie in dit topic, maar voor de zekerheid ook even een berichtje hier aan jou. Wil je zowel jouw toestel als Apple Watch eens herstarten en het opnieuw proberen? 🙂

@Corrado1984 Geen dank hoor. Wij zijn juist ontzettend blij met de informatie die je hebt aangeleverd, dus nogmaals dank daarvoor! We hebben inmiddels al even contact gehad via PB 🙂

Marcus68

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Je beta downgraden omdat vodafone het anders niet draaiend krijgt? Omgekeerde wereld lijkt mij? Ik krijg mijn beta niet terug omdat r aan mij ligt, maar over 2 weken gaat de beta over in live. Moet ik wachten?

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

@Marcus68 

je beantwoord je eigen vraag al in de eerste zin.

Als het goed is werkt OneNumber al als je een reguliere versie IOS op je iPhone zet. Een Beta IOS is een test versie dus je weet van te voren dat dingen niet kunnen werken. Dat kan je VF dus niet kwalijk nemen. 
Zo ver ik weet kan je een beta versie op je Watch niet terugzetten naar een reguliere IOS versie. Ook hier; als je wilt spelen met beta versies dan weet je van de risico’s. Apple zelf waarschuwt er zelf voor…

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

.

Diondk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik draai IOS 17.1.2 en watch os 10.1.1 beide zijn geen beta versies maar krijg wel de melding. je vf-account komt net in aanmerking voor mobiele voorzieningen. 

 

Uiteraard telefoon + watch opnieuw gestart, tevens ook al een keer mijn watch opnieuw ingesteld..

 

Heb sinds vrijdag de apple watch, heb wel een sms ontvangen dat mijn onenumber is geactiveerd.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3081Posts
  • 907Oplossingen
  • 1040Likes

Hi allen. 

Even een kleine update vanaf deze kant. Op dit moment is het niet mogelijk voor klanten om OneNumber te bestellen. Klanten ervaren een "verbinding mislukt" melding óf kunnen de knop "Configureer mobiel netwerk" niet selecteren. Zodra we een indicatie hebben wanneer dit weer mogelijk is, zal ik dit hier delen. De huidige klanten met OneNumber kunnen de dienst blijven gebruiken, maar kunnen op dit moment OneNumber niet overzetten naar een andere Watch."

arjanmaas

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Is er al iets bekend over Roaming? Lijkt me fijn om naar het strand te kunnen gaan op vakantie en de telefoon op de hotelkamer te laten liggen...

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Er is jammer genoeg nog niets bekend over roaming @arjanmaas. Dit kan sinds enkele weken alleen bij KPN, het zal vast wel komen maar wanneer, geen idee. Uiteraard zal Vodafone dit via de media, en hier op de community, delen als het mogelijk is. 

Diondk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

is hier alleen zicht op een oplossing? Vrijdag mijn apple watch gekregen maar kan mijn nummer niet activeren. Best vervelend..

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Diondk 
Zoals je hier in de topic hebt kunnen lezen, Vodafone werkt aan een oplossing en kan nog niet melden wanneer probleem rond OneNumber is opgelost. 

Bericht van Vodafone:
Even een kleine update vanaf deze kant. Op dit moment is het niet mogelijk voor klanten om OneNumber te bestellen. Klanten ervaren een "verbinding mislukt" melding óf kunnen de knop "Configureer mobiel netwerk" niet selecteren. Zodra we een indicatie hebben wanneer dit weer mogelijk is, zal ik dit hier delen. De huidige klanten met OneNumber kunnen de dienst blijven gebruiken, maar kunnen op dit moment OneNumber niet overzetten naar een andere Watch."

Diondk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoi Energieboy,

 

dat heb ik inderdaad gezien, maar mijn abbonement is al wel ingegaan voor onenumber, vrijdag is deze namelijk geactiveerd (ook bevestiging sms gehad.) Dan zijn de 3 maanden gratis gaan lopen. Zou zonde zijn als het nu 2 weken duurt voor ik uberhaupt mijn simkaart op mijn apple watch kan activeren. 

 

Vandaar de vraag of er een update was.

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Vodafone kennende hebben ze daar vast wel een oplossing voor. Zou even geduld hebben en wachten tot het allemaal weer goed werkt. Dan zie je ook hoe lang het heeft geduurd en kan je Vodafone vragen om die uren/dagen/weken (maanden?) te vergoeden. Maar goed, dat is voor latere zorg. (maanden is natuurlijk een grapje! 😜)

Ben_1976

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hallo Cecilia,

Is er al wat meer bekend betreft storing onenumber overzetten naar een andere Watch?

Bvd

Mvg,

Ben

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Ben_1976 
Op dit moment niet zoveel informatie dan wat Cecilia eerder al heeft gegeven. Mocht er nieuwe informatie beschikbaar zijn dan zal Cecilia dit hier melden. 

Gegeven informatie:
Even een kleine update vanaf deze kant. Op dit moment is het niet mogelijk voor klanten om OneNumber te bestellen. Klanten ervaren een "verbinding mislukt" melding óf kunnen de knop "Configureer mobiel netwerk" niet selecteren. Zodra we een indicatie hebben wanneer dit weer mogelijk is, zal ik dit hier delen. De huidige klanten met OneNumber kunnen de dienst blijven gebruiken, maar kunnen op dit moment OneNumber niet overzetten naar een andere Watch."

Ben_1976

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Energieboybedankt! 

Tigger

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb speciaal mijn abonnement nu verlengd omdat het eindelijk mogelijk was bij jullie om gebruik te maken van een mobiel netwerk op mijn Watch. Vanmiddag mijn Watch gekoppeld aan mijn nieuwe iPhone en weg One Number. 
Ik had voor de verlenging nog in de Vodafone winkel gevraagd of het een probleem zou worden met een nieuw toestel. Dat was niet het geval werd er gezegd.
Ik voel me nu redelijk genaaid eerlijk gezegd want als ik dit geweten had had ik niet verlengd.

Tigger

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Nog een vraagje, mijn OneNumber abonnement tikt nu wel gewoon door natuurlijk. Dat is een beetje zonde van de gratis maanden. Kan dit gepauzeerd worden?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic