1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2992Reacties
  • 866Oplossingen
  • 1026Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
marzsoD

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

56.1. Ik kan je in ieder geval niet verder helpen dus moet het toch van Vodafone komen , succes !

Jovano12

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dat is wel bijzonder, zou dat er wat mee te maken hebben? 
Ik heb vf nl 56.1 net zoals @marzsoD (en een ESIM ipv een fysieke simkaart).

 

Helaas is bij mij alles nog steeds grayed out. Zie bijlagen.

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@marzsoD  Vraagje heb je de Apple Watch ernaast gehad? Bij mijn vrouw deed deze het ineens wel… met de watch ernaast….ik denk met jouw mee😅

marzsoD

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

ik had de watch  om en de iPhone in mijn hand

Jasper2

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

En nog steeds geen ondersteuning voor Samsung Watches... wat een trieste bedoeling ook weer bij Vodafone. Echt werkelijk waar, de service en dienstverlening is om te janken. 'Ready for the future' my *ss.

 

In andere landen werkt het met OneNumber ook al, maar hier natuurlijk weer niet. Geen update erover, he-le-maal niks hoor je er over. En daarnaast, heb ik mij laatst niet aangemeld op een of andere pagina om op de hoogte te houden geworden over de ontwikkelingen van smartwatch ondersteuning bij VF? Waar is de mail dan? Waar is het nieuws?... Inderdaad: nergens.

 

Blij voor iedereen met een AW en iOS device (ondanks de vele problemen die er nog lijken te zijn) maar wat een belachelijke manier van aankondigen en beperkte ondersteuning weer. Maar we zijn immers niet anders gewend hier.

marzsoD

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

trouwens grappig om te zien dat er nu in de Apple Watch Watchface een aanduiding over de sterkte van het Vodafone signaal staat in de vorm van groene bolletjes

Dessi31

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hi, is hier een oplossing voor gekomen? Ik krijg dezelfde melding

Breaky

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

En wanneer worden de Samsung Galaxy watches ondersteund, met name de Watch 6 lte o.a.?

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Hier een blij man. Na jaren van wachten eindelijk mijn Apple watch met LTE aan de gang. HOERA!!!🎉

incoming-AEE78C52-BF4E-447B-AD4A-37C133EA625A.png

Movieminder

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Cecilia,

Ik hen gedaan als door jou omschreven echter krijg dezelfde melding. Het betreft hier een Red Together abo. Ingelogd met hoofdaccount maar niet gelukt. Krijg de melding “Geen 06-nummer gevonden”. Klantnummer en betreffende 06 nummer staan in mijn Profiel onder “persoonlijke informatie”.

Devices:

iPhone 13 Pro Max met iOS 17.1

Ape watch Ultra 2 met iOS 10.1

Ik goor graag van je.

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Ruud Eindelijk….. geniet ervan…👌

RG_64

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kan in bij Watch geen mobiel netwerk selecteren.

Neem contact op met vf. 

Nouk_

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Ruud001 Jij had toch ook het probleem met 06-nummer? Hoe is het je gelukt? 

sparker

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier ook Samsung Watch4 Classic LTE kom op Vodafone.. eSim ondersteuning voor wearoS !!!!!!

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Kunnen we de reacties on topic houden? In deze topic gaat het specifiek om ondersteuning voor de Apple Watch. Er staan hier talloze berichten in de trant van “waarom duurt het zo lang”, “waar blijft Vodafone” etc. Nu zijn we eindelijk zo ver, en kan dit topic verder dienen voor praktische vragen en problemen rondom de ondersteuning (zoals we gisteren en vandaag gezien hebben, met dank aan Cecilia voor de vele en snelle reacties), maar het is niet de bedoeling dat Samsung gebruikers nu in dit topic gaan lopen klagen over het feit dat Vodafone nog geen smartwatches van Samsung ondersteunt…

CJvanS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thanks voor dit bericht @corvankruchten 

Had vanochtend onenumber geactiveerd, maar kon niet bellen met Watch Ultra.

Ook niet na meerdere herstarts van Iphone SE 3rd gen en de Watch.

 

Pas nadat ik op de Watch naar algemeen->info->aanbieder ging werd pas de netwerk settings bijgewerkt.

Dessi31

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Als ik nu probeer om een mobiel netwerk te configureren in de apple watch app, krijg ik trouwens niet eens meer de mogelijkheid om in te loggen bij mijn vodafone, maar een foutmelding - zie screenshot in de bijlage

IMG_3618.png

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Nouk_ Door de verlenging van mijn contract stond niet de juiste informatie in mijn account. Vodafone heeft dat opgelost. 

Jasper2

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

@Jrnholt jij kan hier 'off topic' nu wel van de toren blazen dat je dit topic graag exclusief wil voor tech support voor jullie Apple liefhebbers, maar ik herinner mij dat er hier eerder al over andere watches is gesproken en dat nieuwe topics met dezelfde klacht, namelijk geen ondersteuning voor LTE op watches, de kop zijn ingedrukt en er doorverwezen wordt naar dit heilige topic waar al een enorme geschiedenis is omtrent deze klacht en dat alleen hier moderator input is geweest (in minimale mate uiteraard).

 

Lijkt mij dus helemaal niet zo gek om ook hier lekker als Samsung gebruiker, terecht, te klagen over het gebrek aan ondersteuning voor een grote klantenkring en de onduidelijke communicatie hieromtrent.

 

En daarnaast, er is het nieuwe product topic, OneNumber, kun je ook prima je klachten kwijt voor als het niet goed werkt. Ik vind dat zelfs een betere plek 😉

 

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit een elitair Apple topic wordt waar niet geklaagd mag worden over het feit dat ze een groot deel van de klanten vergeten zijn.

Nouk_

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Ruud001 , hoe kwam je daar achter? Ik heb ook recent m’n contract verlengd namelijk. @Cecilia heb jij al meer info?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic