1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Reacties
  • 882Oplossingen
  • 1031Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Boellie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik kan mijn smartwatch nog steeds niet koppelen 

IMG_4795.png

IMG_4794.png

Boellie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Dit is wat ik te zien krijg ceicilla weet niet hoe ik dit kan oplossen gr

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Cecilia Hartelijk dank. Ik wacht het af. 

Boellie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Heb reeds een Esim en werkt nog niet gr

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

@Cecilia Dank je, ga ik doen 👍

DJPhil

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Cecilia Klopt het dat dit niet werkt met IOS 17.2 en WatchOS 10.2. Op de site van jullie staat namelijk 17.1 en hoger en 10.1 en hoger

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 882Oplossingen
  • 1031Likes

@corvankruchten In je eerdere bericht zag ik dat je iOS 17.2 als software hebt op jouw iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. Dit beantwoord ook direct jouw vraag @DJPhil 

@Boellie De optie 'configureer mobiel netwerk' is bij jou greyed-out, waardoor je niet verder kan. Controleer of je iPhone beschikt over software iOs 17.1 en WatchOS 10.1. Herstart vervolgens zowel de watch als je toestel en probeer de aanvraag opnieuw. Mocht het hierna nog niet lukken, dan het advies om even contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen dan een case voor je aanmaken.

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

@Cecilia Dank je voor de uitleg mbt de beta-versie van het OS. Dat begrijp ik. . Helaas voor mij betekent dat ik moet wachten op een officiële versie van WatchOs10.2 (terugdraaien gaat niet zo maar). Echter: ik heb toch ook berichten zien voorbij komen van mensen met IOS17.1 en WacthOs 10.1  die hetzelfde ervaren. Hoe zit dat dan voor hen?

arjanmaas

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Nu nog roaming voor de Apple watch en we zijn helemaal blij @Cecilia 😉

marzsoD

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

ik heb ook 10.2 beta en bij mij lukt het wel.  @corvankruchten 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Cecilia Weet jij misschien hoelang dit gaat duren? Paar uur? Paar dagen? Ik hoor wel even. Nogmaals dank voor je hulp 

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

@marzso  Dat geeft dan weer moed. Heb je wat extra's moeten doen? Welk abo heb je?

marzsoD

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Start M en heb de telefoon moeten herstarten maar toen had ik de bevestiging mail al maar zag het nog niet op de iPhone en Watch 

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

@Cecilia  Overigens @marzsoD  meldt zojuist op een ander topic dat hij ook de beta 10.2 heeft en dat het bij hem wel werkt. Er moet dus toch iets anders aan de hand zijn. "we geven geen ondersteuning aan beta's"  is voor mij iets te makkelijk gezegd.

Anonymous
Niet van toepassing

Zijn ze mooi te laat mee. Ben een tijdje geleden al overgestapt naar KPN. Vodafone heeft de klanten jarenlang aan het lijntje gehouden met vage reacties en evidente onwil om hun doelstelling t.a.v. esim ondersteuning voor de Apple Watch te formuleren. Bye, bye. Zwaai, zwaai.

Boellie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Bedankt voor de info cecilia het is bij mij is het nou ook gelukt nogmaals mijn dank👍🏻✋🏻

marzsoD

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb alleen  Watch 10.2 beta en niet de iPhone op beta. Weet niet of jij ook de iPhone op beta hebt maar eigenlijk zou dat ook niets moeten uitmaken zoals blijkt. Alleen worden beta's nooit officieel ondersteunt door aanbieders in ieder geval ligt daar niet jouw probleem  @corvankruchten 

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

@marzsoD  Welke versie IOS heb je dan? Ik begreep van Apple dat WatchOs 10.2 ook enkel met IOS17.2 werkt. Ik ben het met je eens dat het niet aan de beta ligt. Er zijn ook meldingen van mensen met IO17.1 en WatchOS 17.1, de laatste 'normale' versies, die het ook niet werkend krijgen, met dezelfde melding als die ik heb.

marzsoD

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

ik heb de reguliere 17.1 IOS maar nogmaals daar ligt het niet aan.  De iPhone en Watch herstarten lijkt mij het enige wat je kunt doen.  Ik zit wel te denken of je misschien een Esim moet hebben? Heb jij een sim kaartje of een Esim? ( ik denk even hardop he )

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

Ik heb een eSim. Herstarten etc. heeft niet geholpen (meermalen gedaan). Welke carrier-setting heb jij? Klik in instellingen op algemeen->info->aanbieder.  Bij mij staat vf nl 56.5

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic