1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Reacties
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Reacties
  • 898Oplossingen
  • 1031Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Marco63

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Sorry Vodafone RED abonnement

hangkous

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

@Cecilia

 

Als mijn iPhone uit staat en ik bel mijn vrouw met mijn Apple Watch, dan krijgt ze een ander 06 nummer in beeld dan die van mij(n telefoon). Zodra mijn telefoon weer aan staat is dat niet zo. Omgekeerd werkt haar Apple Watch wel met haar eigen nummer, ook als haar iPhone uit staat.

 

Ik zag op de Apple support site dat dit een configuratie fout aan jullie kant zou kunnen zijn?!

(06 nummer heb ik in mijn profiel gezet)

randyjoshua

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Ik heb een eSIM aangevraagd, maar ik kan deze niet activeren en de klantenservice kan me ook niet helpen. Telkens wanneer ik het probeer, krijg ik een vage foutmelding:

"We hebben niet alle gegevens correct ontvangen. Controleer alsjeblieft de velden en probeer het opnieuw."

 

Hoewel ik nu in de Watch-app de mobiele configuratie voor mijn Apple Watch kan openen en tot de portal van My Vodafone kom, krijg ik de foutmelding dat er geen mobiel nummer is gekoppeld.

Dit is waarschijnlijk het gevolg van de problemen met de activering van mijn eSIM.

 

@Cecilia help?

George010

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik blijf die melding oeps, er is een serverfout opgetreden krijgen. Iemand een idee? Heb al meerdere malen mijn telefoon opnieuw opgestart. Laatste IOS staat op beide apparaten. 

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

de apple watch van mijn vrouw is online…

happy wife happy life….

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

Waar heb je gevonden dat Duo Sim niet samen kan met OneNumber? Ik heb flink gezocht maar kan hier nergens wat over terugvinden? Heb je een linkje?

randyjoshua

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes
vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

@randyjoshua daar had ik het ook gelezen. Behalve die opmerking kan het alleen nergens terugvinden. 
@Cecilia weet jij of OneNumber samen gaat met Duo Sim?

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Nikes007 nou het heeft 2 jaar geduurd…

 

Iedereen hier…. enjoy your freedom gedurende de buiten aktiviteiten……. at last 

 

Ik geniet nog steeds…… bye bye

 

 

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Bij mij werkt het inmiddels naar behoren. 😃

M8

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

@Niek heb je daar nog iets voor moeten doen? 

Zoeduk

Liefhebber
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 56Likes

Je hebt waarschijnlijk wel een Apple Watch nodig die in Europa is gekocht. Deze hebben een andere hardware dan Apple Watches uit de US. Dit wordt door middel van een ID meegegeven naar de provider en deze kunnen ervoor kiezen om amerikaanse modellen niet te ondersteunen (ivm met andere frequenties)

 

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

@M8 Nee, ik heb het hier wel aan @Cecilia doorgegeven en tegen 15.15 uur weer een poging gewaagd en opeens kon ik inloggen en activeren. 2 uur later sms ontvangen dat alles  actief was.

Evert Franken

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Net vernomen van de helpdesk dat er een storing is bij ‘mobiele netwerk configureren’ zou morgen opgelost zijn. 

Djrico8

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Evert Franken thnx, dan probeer ik het morgen nogmaals :).

@Cecilia , dank je wel voor de moeite en je reacties.

Nouk_

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Cecilia Ik kom inmiddels wel verder maar stuit dan op de melding dat er geen 06-nummer is gevonden in mijn account. Zou dit kunnen komen omdat ik een Red Together abonnement heb samen met mijn man en zoon?

IMG_4027.png

  

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Nouk_ Dat heb ik precies zo. Geen nummer gevonden.  Klantenservice wist niet dat Apple watch werd ondersteund. 😂

Ga het morgen weer proberen. En anders weer bellen.  Nou is het na meer dan 4 jaar eindelijk zover en dan dit. 🤪

Maar goed. 1dagje kan er nog wel bij. 

Nouk_

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Ruud001  Heb jij ook Red Together? 

Djrico8

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Cecilia ik wil je hartelijk danken, zojuist nog eens geprobeerd en het is gelukt. 🥳

delft01

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Het is ook een soort duo sim, inmiddels blij als een klein kind, eerste belletje gepleegd en ontvangen op mij. Applewatch na twee jaar soebatten( smeken). Maar het werkt gelukkig.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic