1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Reacties
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Reacties
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

Iemand het al werkend gekregen met IOS 17.2 en WatchOs 10.2 ?

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

@Cecilia ik volg de exacte stappen zoals @Marius83 heeft gedaan en krijg dan de oeps! pagina. 

Ook op tweakers zie en lees ik veel mensen met dezelfde problemen. Lijkt mij dus een groter issue dan miss Vodafone zelf denkt.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Bedankt @Marius83 en @Niek!
@M8 en @Pphilvg01  Willen jullie in jullie Community profiel het mobiele nummer vermelden? Dit is alleen zichtbaar voor ons als moderators : )

Chezsuus

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
  • @Cecilia ik volg ook exact dezelfde stappen als @Marius83 en @M8 . Watch en iphone allen laatste updates geinstalleerd en opnieuw opgestart. Ik heb een watch 8 serie en een iphone 14. En een particulier family abonnement waar ik de hoofdgebruiker van ben. Alvast bedankt
Djrico8

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Cecilia ook ik heb de zelfde stappen gevolgd, en krijg hetzelfde scherm te zien, zou je voor mij ook kunnen kijken? Ik heb mijn 06 nummer toegevoegd aan mijn profiel, ik heb een iPhone 14 met een Apple Watch SE 2022.

alvast bedankt!

M8

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

@Cecilia Nummer is toegevoegd! 

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

@Cecilia als het goed is dan staat deze al in mijn profiel. Mocht het anders zijn of moeten dan hoor ik het graag.

m.alshafay

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia What about other vendors? I have a Galaxy Watch 6 LTE, will this work as well?
Thanks!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

@Niek Yes, staat er netjes in vermeld, dus ik heb deze direct aan mijn lijstje met voorbeelden toegevoegd!

Pphilvg01

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Hi Cecilia, inmiddels is het toch gelukt om one number te activeren. Echter doet de apple watch niets terwijl ik toch verbonden ben. Kan niet bellen, of welke andere app dan ook laden. Terwijl de carrier settings zijn ingesteld/geupdate zijn.

Zowel de iPhone als de apple watch uitgezet en opnieuw opgestart maar de watch zegt verbonden te zijn  maar het werkt dus niet.

Nouk_

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Cecilia @Ook ik heb hetzelfde probleem, heb alle stappen doorlopen. Heb de juiste update geïnstalleerd. Krijg ook die ‘oeps, serverprobleem’ melding. 

DaaFFF

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia Bij mij lukt het ook niet. Krijg ook steeds "Oeps! Er is een serverfout opgetreden". Ik heb een iPhone 14 Pro met iOS 17.1 en een Apple Watch 8 Celullar met watchOS 10.1.

Rvandego

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

@Cecilia Hi Cecilia, ik heb dit probleem, de eerste keer kon ik mij myvodafone account nog opgeven waarna het "Oeps"-scherm verscheen. de volgende keren dat ik het geprobeerd heb, meestal het "Oeps" scherm maar af en toe ook het script wat fout gaat.
Ik had de servicedesk gebeld en werd geholpen door een aardige medewerker. Hij zou het melden bij het netwerk team en me een tekst sturen zodra hij een update had.  Als ik om 12:30u nog steeds hetzelfde had moest ik een srceenshot via messenger versturen. Ik heb nog niets van hem gehoord maar ondertussen via Messenger mijn screenshot gedeeld.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Veel melden dat het niet werkt. Maar ik ben dan wel benieuwd welk abonnement iemand heeft, of welk Apple Watch, welke iPhone en/of welke iOS versie. 

Is dat ook niet belangrijke informatie voor Vodafone? Als ik als klant weet dat het hier om Red Together abonnementen gaat, dat hoef ik het al niet eens te proberen en wacht ik rustig af. Maar als het om verschillende abonnementen gaat of toestellen, dan is dat toch belangrijke informatie? 

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

@Energieboy Red Unlimited, iPhone 15 Pro Max (IOS17.1) en Apple Watch Ultra (WatchOS 10.1)

 


Ik zie dan ook niet in waarom het niet zou moeten werken bij mij.

Rvandego

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Ik heb ook Red Unlimited, iPhone 15 Pro Max (IOS17.1) en Apple Watch Ultra (WatchOS 10.1)

M8

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

iPhone 15 Pro Max, Apple Watch Ultra 2. iOS 17.1 en WatchOS 10.1. Red Unlimited abonnement 

S1KRR

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Helaas helaas... niet op andere smartwatches, terwijl dit in het buitenland WEl werkt met onenumber 😞

Nouk_

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ik heb red Together, iPhone 12 (iOS 17.1)  en Apple Watch Series 8 cellular (WatchOs 10.1)

roelfsema

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Zet je telefoon eens uit, zolang de telefoon aan staan en de watch via bluetooth of wifi aan de telefoon verbonden is zal het niet werken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic