1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Reacties
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Reacties
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

Klopt, ben op de hoogte van de  'risico's' van beta's. Maar ik zie ook, als in inlog op mijn Vodafone, via de website, dat mijn abo-gegevens 'nu niet kunnen worden opgehaald'.  Ik denk dat daar iets scheef zit.

 

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

heb ik regelmatig op die website...

 

maar voor de AppleWatch oplossing: ik heb 10.1 en 17.1 en bij mij geeft hij steevast de melding dat vf dit niet ondersteund... We hebben al jaren gewacht, die ene dag gaat ook wel lukken: ik probeer het morgen nog een keer.

 

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

De wekker bij Vodafone is eerder afgegaan 😊 Het is toch de halloween optie geworden. Hopelijk werkt OneNumber niet afschrikwekkend slecht 🤣 Nu Vodafone ook Apple watches verkoopt (zoals door Amac al werd verwacht) heb ik de eerste €100,= al verdiend. Ik hoefde er niet eens mijn contract voor te verlengen 🤔

Morgen kan ik m’n nieuwe Ultra 2 in gebruik nemen. Dan is waarschijnlijk ook de grote opstopping met aanvragen voor OneNumber voorbij (toch meer behoefte aan dan jaren lang bij Vodafone NL werd gedacht?). 

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

De moderator(s) kunnen het statement boven aan de topic aanpassen 😉

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Voor wie een Apple Watch wil kopen in een kleur die door Vodafone momenteel niet wordt aangeboden: als je via Scoupy koopt bij Amazon.nl, dan krijg je 6% cashback op de prijs exclusief BTW. Daarmee kom je in de buurt van de prijs waarvoor Vodafone ze verkoopt. Zo heb ik zojuist een zilverkleurige Series 9 GPS + cellular 45 mm gekocht voor (na cashback) € 560,70. Vrijdag wordt hij geleverd en ga ik meteen OneNumber activeren!

Pphilvg01

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

IMG_0366.png

Pert

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

Werkt helemaal goed, wel jammer van de 5 EURO iedere maand 😉

M8

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dat scherm krijg ik ook! 

M8

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Nu krijg ik dit te zien

FrankW

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank Cecilia, heel fijn nieuws. Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?

 

roelfsema

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Nee nog niet.

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

@M8 ik krijg niets anders te zien dan constant die melding.

Pert

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

Hi,

Apple Watch Ultra, alles werkt als een zonnetje! 17.1 op de telefoon en 10.1 op het horloge.

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

https://www.vodafone.nl/abonnement/onenumber

 

Maar als ik het wil activeren krijg ik dit:

IMG_4343.PNG

 iOS 17.1 en watch OS 10.1

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

@FrankW ''Dank Cecilia, heel fijn nieuws. Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?''

Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi allen!

Ik zie een aantal meldingen voorbij komen m.b.t. onderstaande foutmelding:



We laten dit graag verder onderzoeken! Willen de personen die hier tegenaan lopen ons laten weten wat exact de stappen zijn die je ziet en doorloopt tot het moment dat deze foutmelding tevoorschijn komt? Daarnaast het vriendelijke verzoek om ook direct in jouw Community profiel aan te vullen met jouw mobiele nummer. Deze voorbeelden verzamel ik en zet ik door om nader te onderzoeken 🙂 Alvast dank!
 

Marius83

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Goedemiddag Cecilia,

 

dit zijn de stappen die Vodafone ook op haar site uitlegt.

Ik loop al de gehele ochtend tegen dit probleem aan.
IMG_0591.jpeg

IMG_0592.png

IMG_0593.png

Pphilvg01

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Beste Cecilia, Probeer al 3,5 uur door het proces te gaan. Krijg steeds de serverfout melding, ofdit plaatje.Weet niet of het handig is om hier zo mijn nummer te delen..? IMG_0366.png

arjanmaas

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Ik ga pas op 28-11-2023 van Odido naar Vodafone, tegen die tijd zal alles wel wat vlotter werken.

 

M8

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik volg dezelfde stappen als @Marius83 met exact dezelfde uitkomst

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic