1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2992Reacties
  • 866Oplossingen
  • 1026Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Cinnepin330

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hier nog geen melding. Komt die gewoon ineens in beeld op je iPhone? Via de Watch zie ik nog geen mogelijkheid. 

randyjoshua

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Bij mij kwam het idd vanzelf in beeld. 
Versie 17.1 iOS en 10.1 watchOS

hangkous

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Twee telefoons, een met iOS 17.0 en een met iOS 17.1. Zoek de verschillen. Beide hebben ook een Movistar sim (buitenland)

IMG_76EA425EEA79-1.JPEG IMG_4491.PNG

delft01

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Zojuist Vodafone gesproken, een deze weken gaat Vodafone de applewatch en smartwatch ondersteunen, eindelijk gloort er hoop aan de horizon

delft01

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Zojuist Vodafone gesproken, een deze weken gaat Vodafone de applewatch en smartwatch ondersteunen, eindelijk gloort er hoop aan de horizon

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Nou,na jaren van zeuren, zou het eindelijk gebeuren? Ik hoop het maar. Kom maar op Vodafone. 

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

@Delft1 dat is geen nieuws. Dezelfde kreet staat al een maand boven aan de pagina als opmerking van een moderator….. 

arjanmaas

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Dat zou fijn zijn, ik ga eind november van Odido over naar Vodafone...

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

Ondanks IOS17.1 en WatchOS 20.nogwat zie ik enkel dat Apple iets gewijzigd heeft, VF nog steeds niet. VF houdt ons nog steeds aan het lijntje.

randyjoshua

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@corvankruchten kom op 🙂 niet zo negatief! Het einde is in zicht nog ff geduld en we kunnen er met zijn allen van genieten 🙂 

airwinb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Blijkbaar staan we in NL niet alleen. Kijk deze pagina in CZ (en translate met google), en dan denk ik: Er is hoop 🙂

https://www.letemsvetemapplem.eu/2023/10/25/vodafone-v-cesku-spustil-podporu-apple-watch-lte/

 

Vraag me niet hoe ik op deze pagina kom. Wel denk ik dat het proces ongeveer hetzelfde is als in NL.

 

Rdeheld

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Vodafone UK en zelfs india hebben en een hele lange lijst hebben ze het al lang
Apple Watch - Carriers - Apple (IN)
Vi eSIM | Activate eSIM on Supported Smartphones & Smartwatches (myvi.in)

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

Was leuk geweest als je gewoon de datum van ondersteuning had gegeven. Om de één of andere reden wil Google Translate niet meewerken. Krijg hier een beetje een clickbait gevoel bij….

hangkous

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Blijkbaar ziet niemand in mijn afbeeldingen dat waar de iOS 17.0 app nog rapporteerde dat Vodafone NL geen ondersteuning had voor de Apple Watch, de iOS 17.1 app nu zegt dat mijn Vodafone account geen Apple Watch toestaat. Dat is een wezenlijk verschil. Het netwerk is er dus klaar voor, nu nog de administratie rondom de abonnementen.

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

@hangkous wel gezien, maar zolang Vodafone het netwerk niet beschikbaar stelt dan veranderd het m.i. weinig aan de situatie. 

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

Vanochtend van IOS17.1 naar de beta IOS17.2 gegaan, met bijbehorende watchOS. Nu is de melding gewijzigd van "uw account is niet geschikt voor' naar "vf-nl ondersteunt de Apple Watch niet op dit moment."

 Lijkt mij een stapje terug.

 

IMG_B5A038A16754-1.jpeg

ErwinLisanne

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Vriend van mij heeft tot voorkort bij Vodafone gewerkt. Hij gaf aan december en dat dat intern blijkbaar al wel bekend zou zijn. Nou maar hopen dat het waar is.. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @ErwinLisanne 
Niet lullig bedoelt maar dan hoop ik toch echt dat je vriend het niet goed heeft. Als het december is, dan is het voor veel mensen al te laat en zijn ze vertrokken naar een andere provider. Eigenlijk zou ik dan zeggen: Nou maar hopen dat het NIET waar is, dat het pas in december komt. 🙂 😉 

M8

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik zet in op 1 November 

hangkous

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

December???

 

Pfff... laat me een NDA tekenen en geef me daarin de datum. De nieuwe rekening was ook al veel hoger, zo kan ik goedkoper bij de concurrentie terecht en heb zekerheid. Jammer van Ziggo Sport.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic