1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Reacties
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Reacties
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

Ondertussen ook een e-mail van Vodafone binnen gekregen dat ik mag verlengen. Duidelijke verwoord en er wordt zelfs een datum in genoemd. Het kán dus wel  🙂

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Op de website van Apple is de lijst met providers die de Apple Watch Cellular ondersteunen in Nederland aangepast: T-Mobile is nu veranderd in ODIDO. Maar nog steeds geen vermelding van Vodafone… Zie https://www.apple.com/watch/cellular/ Maar goed, nog één nachtje slapen totdat iOS 17.1 en WatchOS 10.1 uitkomen. Daar heb ik nog steeds mijn hoop op gevestigd. 

Evert Franken

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dan ben ik heel erg benieuwd wat jij hebt gehad. Op 19 okt ook mail gehad over verlengen maar ik lees daarin niks over een E-SIM voor Apple Watch 

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

Nou hoeft Apple natuurlijk niet aan te geven wanneer Vodafone het licht heeft gezien. Voorlopig hou ik het op vier mogelijkheden:

-eind Oktober (net als KPN vorig jaar i.h.k.v beter goed gejat dan slecht verzonnen)

-rond Sinterklaas (met een zak taai taai vanwege de taaie communicatie en het taaie wachten)

-vlak voor de Kerstdagen (met een onbreekbare kerstbal als waardering voor het onbreekbare vertrouwen)

-vlak voor Oud & Nieuw (als veilig vuurwerk campagne, zonder vingers is de iWatch lastig te bedienen)

 

Halloween heb ik maar niet meegenomen omdat ik niet wil jinxen dat de eSim ondersteuning afschrikwekkend slecht zal zijn 😉

 

 

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

@Evert Franken sorry, misschien had ik duidelijk moeten aangeven dat er geen datum over de ondersteuning van smartwatches wordt genoemd. Ze noemen wel de correcte en tevens juiste datum dat het contract eindigt 

Evert Franken

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ah dan hebben we dezelfde mail gekregen  waarschijnlijk dezelfde mail ontvangen. Ik wacht nog wel even met verlengen totdat ik zeker weet dat e-Sim voor AW ook wordt ondersteund. 

tompijls

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Mijn hoop was Watchos 7.1, maar goed 😉

Ik bleef hier hangen in de hoop dat ik terug zou kunnen switchen en de combo met ziggo weer kon activeren. maar een moderator die jaren niets nuttig vertelt, en het dan ook nog nodig vindt om even kritische stemmen terecht te wijzen geeft mij alvast niet het gevoel dat er beterschap in zicht is...

 

wens jullie het beste toe

 

 

 

 

 

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

Ach, je moet er ook weer niet te veel waarde aan hechten. Dit is een forum van een telefoniebedrijf en het is geen reactie van je werkgever of cardioloog. Uit zo’n reactie blijkt wel dat moderators op dit forum ook echte mensen zijn en geen bots. 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@vdK Mee eens, maar laten we eerlijk zijn, ik vraag hier al ±4 jaar om en nu denken ze er pas over na en gaan ze het ooit ondersteunen. Een slome slak is sneller dan Vodafone. En dan was er nog die slogan; ready for the future. Wanneer dan?
De moderatoren kunnen er hier ook niets aan doen. Die zijn de doorgevers van het nieuws. En dat doen ze gelukkig op een goede manier. Als je geen informatie krijgt, kun je niets doorgeven... Ofwel, gewoon afwachten. (of overstappen als je dat wil)

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Iemand schreef hier in dit topic dat er bij andere providers eerst een watchOS update moest plaatsvinden voor ze daar de Apple Watch konden aankondigen. Naar mijn weten komt er, vanavond al, een watchOS update uit (tenminste, dat lees ik als ik in google 'update watchOS 10.1' in tik). Nu hoop ik, dat de persoon die het hier schreef, gelijk heeft. Want dat zou betekenen dat Vodafone, samen met Apple, een aankondiging doen dat Vodafone deze ook accepteert. Ik blijf altijd optimistisch en enthousiast, dus ik hoop dat het zo is. 

randyjoshua

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Heb sinds vorige week de 17.1RC/10.1RC geïnstalleerd op zowel mijn telefoon als Watch. Helaas nog niks 😞

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Beta of ontwikkelaars iOS is niet geldig voor een update die dan voor iedereen is gemaakt. Het gaat dan alleen om de werkelijke update die voor iedereen toegankelijk is. 

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

Ik blijf ook optimistisch en enthousiast maar kijk niet van dit probleem weg. Zo ben ik er gisteravond na een paar minuten puzzelen achter gekomen dat ik, als ik het bedrag van mijn Ziggo abonnement en Vodafone abonnement bij elkaar optelt, ik bij de groene conculega zeker €40,= per maand goedkoper uit ben! Ik heb dan iets minder TV zenders (maar degene die ik het meest bekijk blijven in het pakket) maar krijg dan wel 1gig glasvezel internet. Hun abonnement voor de mobiel heeft dan een 12GB internet bundel i.p.v. 20GB nu (ik gebruik nauwelijks 2GB). De gegeven kortingen zijn voor een contractduur van 2 jaar. 

Iets waar ik normaal niet zo bij stil stond (overstappen) blijkt met dit gekneuter over ondersteuning van een smartwatch ineens erg interessant te worden…

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Ik geef je volledig gelijk @vdK 
Dat klinkt zeer aantrekkelijk en je hebt vast ook nog een sneller internet dan bij Ziggo. En 40,- euro is best een hoop geld, per maand. Tel uit je winst, 480,- euro op jaar basis, dat is een Apple Watch gratis! Let er dan wel op dat je niet eerst flinke korting krijgt en dat je daarna meer moet betalen. Maar ik denk dat je dit wel heel goed hebt bekeken 🙂 - Overstappen is zo gebeurd, niets opzeggen bij Vodafone en/of Ziggo en alles laten regelen door de groene conculega 😉, nummerbehoud en je bent klaar. 

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

De kortingen zijn niet flink, maar wel gedurende het contract (max 2 jaar). 
Moet alleen nog kijken wat het prijsverschil is als ik bv mijn Vodafone abonnement en Ziggo abonnement aanpas en zo veel als mogelijk afstem op de conculega. Ik heb nu nog een red unlimited abonnement en die kan bv naar beneden bijgesteld worden.

randyjoshua

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

 Er is een update kreeg het verzoek om mijn provider gegevens te updaten. 

IMG_3651.png

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

IMG_4311.jpeg

Zoals ik al zei en voorspelde, het is zover en komt er aan dus. Update 10.1 deed wonderen, daarna naar mobiel netwerk gegaan in de Apple Watch app en je krijgt de melding om aanbieder te updaten.

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

Ik kreeg de melding ook, dus gedaan. Daarna de melding dat mijn account niet geschikt is……..

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Dat klopt toch ook, het moet eerst nog worden geactiveerd door Vodafone d.m.v. een abonnement. Is bij iedere provider zo. Vodafone zal nu echt snel hierover gaan communiceren.

randyjoshua

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Ik had de update vorige week al geïnstalleerd als beta. Vermoed dat ze het eea hebben gedaan aan VF kant om de netwerk profielen aan te passen ofzo. 

anyhow laten we hopen dat het nu kwestie van dagen is 🤞🏽

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic