1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Reacties
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Reacties
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Je snapt het dus niet hè en wil het niet snappen wss omdat je niet het antwoord  krijgt wat je graag wilt horen.. Jmmr, ik zou zeggen, verdiep je eens in wanneer de release was bij Odido en KPN, daar zit hetzelfde patroon in als nu het geval is.

Marco63

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

dat patroon interesseert mijn niet ik kijk naar de huidige feiten en dus bij KPN  is wel E-sim op Apple watch

beschikbaar en Vodafone niet dus simpel overstappen naar KPN

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@NiekVF reageert niet eens op dit topic, jammer eigenlijk, VF kijkt niet naar de wens van de klant.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Heerlijk zeg, het lijkt wel een soap serie, maar dan hier op de community. Iedereen heeft gelijk, of denkt gelijk te hebben. Niemand die weet hoe het echt zit en hoe het werkt. Alle denkbare voorbeelden kunnen waarheid zijn, of juist helemaal niet. We zullen toch allemaal moeten afwachten, dat is wel wat we weten. 

Voor wie inmiddels zijn overgestapt, leuk natuurlijk en veel plezier. Waarom je dan hier nog elke keer weer terug moet komen, snap ik niet echt, maar dat zal wel aan mij liggen. Waarschuwen dat je hier bij Vodafone momenteel nog geen Apple Watch kan gebruiken, hoeft echt niet, dat weten we nu allemaal wel. Wie wil overstappen, omdat het kan, gewoon doen. Het gras is bij de buren altijd veel groener dan bij Vodafone, die is rood 😉. En ja, kom maar weer met commentaar, dat ik het allemaal weer rooskleurig in zie, prima. Ik ben zelf ook klant en moet ook afwachten tot Vodafone het gaat aanbieden. En waarom ben ik dan nog niet vertrokken? Weggaan kan ik niet, mijn contract loopt nog. 

Wie weet volgende week, het zou toch geweldig zijn. Spannend!

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Energieboy Met dank aan VF, een officiële reactie van een moderator, maakt aan deze deze soap serie een einde toch?

Pert

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

@Energieboy Snap er ook niets van waar de VF moderators zitten. Op het Ziggo forum zijn ze duidelijk aanwezig maar hier zitten ze ergens onder een rots. @Françoise volledig met jeens.

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

Nee: pas als VF de door ons zo gewenste ondersteuning gaat aanbieden, eindigt deze soap. Deze thread kan dan na een week gesloten worden: immers we moeten dan wel iedereen de mogelijkheid geven om 'eindelijk' te kunnen zeggen.

Pert

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

🤣

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

@Energieboy 

Het lijkt er op dat je wel degelijk een werknemer van Vodafone bent. Je probeert hier net iets te vaak, met vage feitjes, olie op de golven te gieten. Dat is wellicht ook de reden dat andere moderators niet in dit draadje te vinden zijn. Maakt mij niet uit door wie je betaald wordt. Maar probeer in deze soap niet die onafhankelijke klant uit te hangen terwijl je in andere draadjes in deze community veel meer de regie lijkt te nemen. Dat je contract bij Vodafone nog loopt zal vast over je arbeidscontract gaan…

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi allen. 

Ik zie hier een aantal berichten die de sfeer op de Community zeker niet ten goede doen. We zijn ons er zeker van bewust dat dit vraagstuk al enige tijd loopt en iedereen hier op zit te wachten. Wél wil ik jullie vriendelijk vragen om bij het plaatsen van een bericht onze huisregels in acht te nemen. 

Zoals jullie al hebben gezien zijn er ontwikkelingen en is het statement aangepast. We houden dit topic dus zeker in de gaten en doordat er ontwikkelingen zijn is het statement in de hoofdpost aangepast om jullie hiervan op de hoogte te stellen. Uiteraard laten wij het nog weten als er meer concrete informatie is zoals een releasedatum. Dit is tot op heden nog niet het geval, waardoor wij geen nieuwe reactie hebben geplaatst in het topic zelf. 

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

@Cecile Dank voor je bijdrage. Het is altijd prettig als er door of namens het bedrijf gecommuniceerd wordt. 

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

Fijn dat je reageert, Cecilia. Echter je zegt niets nieuws en houdt ons nog steeds aan het lijntje. Het zou helpen als we zouden weten waarop we wachten: hardware/ software/ deals met Apple of weet ik veel wat het nog meer kan vertragen. Kun je inhoudelijk een tipje van de sluier oplichten? 

peterBig

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@@Cecilia wie goed doet, goed ontmoet. Dat is het gezegde. Je vraagt of men zich aan de huisregels wil houden. Jullie zouden zelf daar ook in kunnen bijdragen om eens netjes met je klanten te communiceren. Dan worden de antwoorden vanzelfs een stuk vriendelijker. Nu weten de klanten, na 2 jaar, nog steeds niet concreet. Dat past toch echt niet meer in deze tijd? Of ziet VF dat anders?

Pert

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

Hi, ik volg dit topic al een poosje. Ik zie mensen die niet blij zijn met de gang van zaken. Inclusief mijzelf. Net de huisregels gelezen. Echter ik zie geen mensen die de huisregels niet in acht nemen. Of mis ik wat?

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

Beste @Cecilia, bedankt voor de reactie, eindelijk… maar toch niet bevredigend, 

Wat is het probleem bij VF om deze ondersteuning te verwezelijken??

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Cecilia bedankt voor de reactie, beter laat dan nooit.

Waarom ondersteund VF dit nog steeds niet?

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Energieboy  “Niemand die weet hoe het echt zit en hoe het werkt. Alle denkbare voorbeelden kunnen waarheid zijn, of juist helemaal niet. “


Dit geldt ook voor VF, zij weten het zelf ook niet eens.

 

 

 

hangkous

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Zeggen dat het een soap is en zelf met een cliffhanger afsluiten.

 

 

hangkous

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Ik vind het wijzen op de huisregels ook niet sterk. De klagende klanten zijn nog steeds klant ondanks dat ze ontevreden zijn. Dan is een ongerichte opmerking geen handige communicatie techniek. Spreek aan wie aangesproken moet worden.

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

Ondertussen zijn we weer een maand verder (gecontroleerd aan de hand van de berichten) sinds een moderator het statement boven aan de pagina heeft aangepast…

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic