1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Reacties
  • 882Oplossingen
  • 1031Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Pert

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

En een bijzonder arrogante opstelling. Het is noet zo dat Vodafone de enige aanbieder is op de martk. Volgens mij zijn er nog meer partijen die dit aanbieden;-)

peter894

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ook Smartwatch bezitters van andere merken zitten hierop te wachten. Ik bezit een ticwatch pro 3 ultra 4g/lte en die vraagt expliciet om een Vodafone abo.

Pert

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

Wij kijken naar wensen van de klant? Wat hebben jullie dan de afgelopen 2 jaar op de markt zien gebeuren? Ik zag de snelle opkomst van Smart Watches..

Energieboy
Expert
Expert
  • 11828Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3099Likes

Oei, niet eerst even geïnformeerd of het wel mogelijk was?
Als je geluk hebt dan kan je hem snel gebruiken en gelukkig bij Vodafone. 

peter894

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Helaas, ik had destijd idee dat dit geen rocket science zou zijn.
Inmiddels weet ik beter 😉

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Ongelofelijk. Het Wonderlust Event is afgelopen. De websites van Apple en Vodafone zijn bijgewerkt nu, maar tot mijn verbijstering ondersteunt Vodafone de Apple Watch 4G nog steeds niet. Ook op de site van Apple wordt alleen vermeld dat KPN en T-Mobile ondersteuning bieden. Vodafone niet. Dit had ik na het recente nieuws echt niet verwacht. Ik had vanavond meteen mijn nieuwe Series 9 willen bestellen, maar nu weet ik dus weer niet wat te doen. 

Waarom geeft Vodafone geen duidelijkheid over een tijdpad?

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

waarom verbaast me dit niet?! 😡

haroldso

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Dan is het nu wel duidelijk geworden voor mij. Hallo KPN!

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

KPN bracht het vorig jaar ook niet gelijk na aankondiging van nieuwe producten en IOS naar buiten. Pas half oktober gaven ze het pas officieel aan.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11828Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3099Likes

Bedankt @Niek 
Zo denk ik er ook over 🤭👍😊

Youckle

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ruim 2 en een half jaar na het starten van dit topic was dit het 'officiële'? statement van Vodafone:
Moderator edit augustus 2023: statement bijgewerkt
Vodafone werkt op dit moment aan eSIM ondersteuning voor smartwatches. Hiermee wordt het mogelijk om je bestaande telefoonnummer te gebruiken op een smartwatch, zelfs als je telefoon niet in de buurt is. Meer informatie over de beschikbaarheid en ondersteunde modellen delen wij zodra dit bij ons bekend is.


Zonder enige indicatie van een termijn.  Horen zeggen / op de wandelgang zou er op wijzen dat het Apple event _het_ moment zou zijn...., maar het kan zomaar nog eens 30+ maanden duren voor de volgende update waar we niets aan hebben.

Gewoon, _NEE_ is ook een antwoord, maar houdt ons alsjeblieft niet zo lang aan het lijntje. Het helpt ze zeker niet wanneer er weer een provider-monitor mag worden ingevuld.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11828Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi @Youckle 
Lees jij wel? 

Gewoon, _NEE_ is ook een antwoord, schrijf jij. Maar Vodafone schrijft: Vodafone werkt op dit moment aan eSIM ondersteuning voor smartwatches.

 

Dus een NEE is het niet. Er staat dat Vodafone er aan werkt. Voorheen was het altijd nog dat ze kijken naar de behoefte van de klant. Met deze nieuwe informatie kan je niet meer zeggen dat Vodafone er niet mee komt. Het is duidelijk dat ze eraan werken. 

Zelf sta ik niet gek te kijken naar het antwoord van Niek. Zo is het ook gegaan bij de andere providers. En ja, dat zelfs Apple nog spreekt over TM in Nederland. Die lopen ook achter, het is inmiddels Odido. Die zullen de site binnenkort vast wijzigen en dan komt Vodafone er ook bij. 

Laten we elkaar nou eens niet zo opjutten. Het komt eraan, dat zeggen ze zelf. Aankondiging van nieuwe Apple Watch is net geweest. Zelf vond ik de event van Apple een beetje magertjes. Veel vernieuwing zit er niet in 😌

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Ha Energyboy, 

 

Fijn dat je nog steeds bereid bent om de rustige, genuanceerde stem in deze forumdiscussie te zijn!

Ik wacht het verloop toch hoopvol af. Wel deel ik hier nog dat ik gister in de Vodafone-winkel op de Rotterdamse Lijnbaan was, omdat ik dacht onlangs ergens in deze Apple Watch 4g soap te hebben gelezen dat je in de Vodafone-winkels een voorinschrijving voor een Apple Watch abo kon doen. Heb het vast verkeerd gelezen hier, want ze wisten er niks van. Ook de manager niet. 

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Misschien is er wel helemaal geen extra abonnement nodig. Mij is destijds door de klantenservice verteld dat ik de Apple Watch 4G gewoon met mijn bestaande Red Together abonnement zou kunnen gebruiken. Daar hoop ik dus nog steeds op. Dat zou Vodafone ook een uniek streepje voor geven op de concurrenten KPN en T-Mobile.  Hopelijk weten we binnenkort meer. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11828Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3099Likes

Als dan.... het zou nog mooier zijn wanneer Vodafone al z'n klanten een gratis Apple Watch doet. Destijds verhalen zijn inmiddels alweer achterhaald. De ene klantenservice medewerker zegt dit, een andere klantenservice medewerker zegt weer dat. Wat het echte verhaal gaat zijn en welke kosten hieraan vast zitten, dat horen we allemaal nog wel. En daarnaast, het is Odido en geen TM meer, je loopt, net zoals Apple op hun eigen website, een beetje achter 😉😊.

PascalM

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

En ik heb door het statement van VF toch weer de hoop gekregen dat het er aan zit te komen, sterker nog, ik heb mijn contract bij Odido wat nog niet ingegaan was opgezegd en mijn Vodafone toch weer keurig verlengd, de vraag is alleen wanneer men hiermee komt, maar de tijd zal het leren

Mikenizm

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Dat is dus precies wat ze met het statement willen bereiken. Uiteindelijk weet je nu nog steeds niks en kan het zo nog wel een paar maanden duren. Morgen met de nieuwe iPhone mijn abonnement weer verlengen en als ze tegen die tijd nog niks concreets hebben vermeld stap ik helaas na 18 jaar toch over.

Youckle

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Opjutten? We hebben sinds het starten van dit topic ruim 30 (!!) maanden moeten wachten op een vage mededeling. Want feitelijk weten we nog steeds niet of en wanneer VF met het goede nieuws komt. 

En na "we houden de markt in de gaten" / "we kijken naar de behoefte van de klant" voor een aantal jaar, is de nieuwe stelling "er wordt aan gewerkt". Dat kan inhouden dat één medewerker een iedere maand 5 minuten aan mag besteden, of dat er 24x7 door meerdere teams aan wordt gewerkt. 

 

Ik hoop dat je kunt begrijpen dat ik bij het laatste statement van VF dan ook niet direct een feestje bouw.

haroldso

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Dat heet ook wel "een wortel voor je neus houden".page0_blog_entry273-wortel_ezel.jpg

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Ik heb gisteren bij de klantenservice nog eens nagevraagd of er al meer bekend is, nu de Series 9 is uitgebracht. Helaas kreeg ik alleen weer (letterlijk) de tekst van het “statement” terug. We weten dus nog steeds niets. Misschien komt er vandaag een aankondiging, misschien volgende week, misschien pas volgende maand of misschien pas volgend jaar. Heel frustrerend, met name omdat ik inmiddels echt aan een nieuwe Apple Watch toe ben. Maar als de 4G ondersteuning echt pas volgend jaar komt, dan kan ik misschien toch beter wachten op de (volgens de geruchten) geheel vernieuwde Apple Watch X volgend jaar.  Ik hoop echt dat we snel duidelijkheid krijgen, want dit is niet leuk meer. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic