1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Reacties
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Reacties
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Na 2 jaar zit er dan eindelijk schot in  😉

Voor mij te laat, zit inmiddels bij KPN.

Vind het statement nog steeds wel vaag: “we  werken momenteel aan eSim ondersteuning voor smart watches”. Zet er dan op zijn minst ook een verwachte datum bij!, want voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar voordat het gerealiseerd is..

Over de oorzaak waarom het zo lang heeft geduurd zijn ze ook niet helder. Zijn ze nu pas gestart met de ontwikkeling omdat er toch wel erg veel klanten wegliepen?

 Ik zou zeker mijn contract nu nog niet verlengen met zo’n vaag statement en deze voorgeschiedenis.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

@Cinnepin330 

De informatie die hier is verschenen komt vanuit Vodafone. Dat iemand bij de klantenservice het nog niet weet, kan best. Maar de tekst hier kan je gewoon aannemen. Ze zijn er mee bezig en het komt eraan 🤭

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

@nielsvo 
Het gaat nu geen jaren meer duren hoor. Anders had Vodafone deze statement niet uitgebracht. Het is nu alleen nog even wachten. Zelf hoop ik nog altijd op het moment dat de nieuwe Apple Watch uit komt. We zullen het zien. 

sams

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ondersteuning ook voor galaxy watches?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @sams 
Er staat: Meer informatie over de beschikbaarheid en ondersteunde modellen delen wij zodra dit bij ons bekend is.

 

Meer informatie volgt dus nog. 🤭🫣

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

Ik ben deze topic paar jaar geleden begonnen en nog steeds geen oplossing of ondersteuning Apple Watch 4g….. ik ben zelf al overgestapt naar TMOBILE , super  de ondersteuning van de Apple Watch 4g 

Dat er hier mensen zijn die Vodafone nog steeds serieus nemen kan ik niet bevatten… 

STAP OVER NAAR TMOBILE OF KPN…. Ze zijn de betere providers…. Voor Vodafone is deze markt te klein geworden omdat ze dit niet kunnen aanbieden en te laat zijn… 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Nikes007 
Begrijpelijk dat je terug komt op je eigen topic en dat je na lang wachten toch zelf hebt besloten om over te stappen. Maar nu Vodafone het gaat aanbieden heeft het natuurlijk geen zin om mensen te overtuigen naar een andere provider te gaan omdat die beter zou zijn. Nu Vodafone het gaat ondersteunen is het net zo goed als alle andere providers. Elk persoon heeft een eigen ervaring met elke provider. Want als je mij vraagt of die andere juist beter zijn dan heb ik daar ook mijn twijfels over, en uit eigen ervaring. Want KPN is hier bij mij thuis bv heel erg slecht. 

Iedereen staat vrij om een provider te kiezen. Ik zeg altijd, koop van elke provider een prepaid kaartje en test het uit. Zo ben ik bij Vodafone gekomen omdat deze in mijn buurt, en waar ik kom, het beste bereik. 5G mag zeker wel een stuk beter maar daar verwacht ik pas in 2024 verbetering in als het echte 5G netwerk er komt. 

haroldso

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Ze werken eraan. Is dat de bekende wortel voor de neus houden of komt de ondersteuning echt dit jaar? Dat zou ik graag willen weten. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Geen idee @haroldso 
Ik hoop natuurlijk, net zoals jij, dat het dit jaar mogelijk is. 

Rdeheld

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

k heb een prepaid nu werken op mn watch 5 via   de wachapp in devloper mode kan je gewoon een QR code scannenPXL_20230830_192601527.jpgScreenshot_20230830-213029.pngScreenshot_20230830-213039.png

Nickymuis

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Waarom is het voor jullie zo moeilijk om aan te geven wanneer er wel een Abbo beschikbaar is voor de Apple Watch.

ik zit nog aan mijn abbo vast. Helaas anders was ik al lang over gestapt.

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Dinsdagavond om 19:00 uur is het Apple Event waarbij de Apple Watch Series 9 wordt onthuld. Ik ga er dus van uit dat Vodafone ook dinsdagavond of eventueel woensdag met haar langverwachte aankondiging komt…

George010

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Dat denk ik dus niet, Apple Watch is al paar jaar oud en waarom dan nu opeens wel? Vodafone heeft er gewoon geen zin in om dit te gaan ondersteunen. 

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

George, heb je het laatste nieuws hier niet gevolgd? Vodafone heeft een paar weken geleden officieel bekend gemaakt dat ze bezig zijn om ondersteuning voor de Apple Watch (en andere smartwatches) mogelijk te maken. Gezien de timing lijkt het me logisch dat ze dan beginnen bij de introductie van het nieuwe model…

George010

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Laten we het hopen, dat weekje red ik nog wel haha. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Waarschijnlijk omdat Apple en Vodafone afspraken met elkaar hebben gemaakt. Apple wil graag zelf de touwtjes in handen hebben bij een nieuwe aankondiging en zelf verwacht ik ook meer informatie na as dinsdag. Dan is de event van Apple online te zien en daarna krijg je dan vast wel meer informatie. Zoals aankoop van de nieuwe iPhone en dan vast ook de aankoop van de Apple Watch. We gaan het zien, niemand weet precies waarom Vodafone zo geheimzinnig doet, alleen de top van het bedrijf en die zeggen niets. Nog even en dan weten we het zeker!

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

En dan zal Vodafone met een grote show en veel bombarie aankondigen dat ze de Apple watch gaan ondersteunen.😁🤣

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Ruud001  Nu exact 2 jaar later toen ik deze topic begon…. Ben benieuwd….

Pert

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

Zaterdag heb ik een Apple watch gekocht in de veronderstelling dat Vodafone dit al lang geleden geregeld zou hebben. Mijn antwoord is dus afgelopen zaterdag. 

Pert

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

Nog even wachten en het is weer Kerst 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic