1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 91Reacties
  • 10Oplossingen
  • 17Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3635Reacties
  • 1110Oplossingen
  • 1190Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Het zou mij ook niet verbazen. Las gisteren dat het aantal mobiele  abonnees is toegenomen bij Vodafone. Dat compenseert dan waarschijnlijk. toch wel het aantal abonnnees dat wegloopt vanwege het niet ondersteunen van Apple Watch.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12341Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3220Likes

Hoi @SeKo 
Je moet de boel niet zo opjutten. Zoals je al zegt, een voormalige medewerker die je hebt gesproken. Wat weet die van de huidige ontwikkelingen? Als je niet 100% zeker bent moet je dit soort uitspraken hier echt niet doen! 

SeKo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Reactie bewerkt.

 

Ik jut niks op. Het gaat hier om een senior Service manager telecom die zich onder andere met abbonementen bezig hield. Denk dat die hier wel iets over kan roepen. Verder zie ik niet in waarom ik me tegen over jou zou moeten verantwoorden, ik geef aan wat ik hoor.

 

Er is nu dit topic dat zich voorttrekt met 0 progressie vanuit Vodafone sinds januari 2021. Het zou Vodafone sieren om nu eens aan te geven wat er gaat gebeuren. Óf het gaat binnenkort ondersteund worden (technisch is het mogelijk, kijk om ons heen), óf  Vodafone geeft aan dat ze het niet ziet zitten. Even goede vrienden, maar dan kunnen de mensen die hun Apple Watch ten volste willen gebruiken hun keuze maken. Het is niet ok dat je de mensen in het ongewisse laat.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12341Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3220Likes

Haha, wat een lol broek, je hok weer in. 
Vast de leukste thuis, prima hoor! Gelukkig is het een open community en mag iedereen speculeren. We zullen zien of je bron dan ook echt betrouwbaar is/was. 🤭🤣🤐

Jasper2

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Lijkt mij inmiddels eens hoog tijd dat Vodafone met eSim komt voor alle smartwatches (niet specifiek Apple Watch, alle smartwatches die 4G ondersteuning hebben).

 

Het is 2023, geen 2016 meer. Tijd om de technologische vooruitgang bij te benen en niet achter te blijven lopen. 

 

Zoals ze bij VodafoneZiggo zulke mooie reclame maken om de consument te wijzen op het glasvezel stuk van het netwerk, zo kan er ook wel wat geld uitgetrokken worden om eSim te faciliteren voor smartwatches om consumenten te behouden en te verwerven.

La Hees

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik ben het met iedereen eens die klaagt dat er nog steeds geen Apple Watch ondersteuning is. Het is volkomen belachelijk maar om Vodafone als provider zo neer te zetten als sommigen in dit topic doen gaat mij heel ver. Kijk eens terug naar de reden dat je een abonnement nam, op de diensten van Vodafone. Dat deed je toch niet voor niets en had je toch  een goede reden. Net als je nu als goede reden kunt aandragen dat je weggaat bij Vodafone omdat zij de Apple Watch niet ondersteunen. Kijk ook eens naar het aantal keren dat je de Apple Watch als telefoon gaat gebruiken? Zou dat echt zo veel en zo vaak zijn?
Ik heb gemerkt dat toen ik een abonnement bij T-mobile had ik niet tevreden was met de andere diensten. Vooral datadiensten. 
Zelf heb ik weer voor twee jaar een abonnement genomen bij Vodafone omdat het gebrek aan ondersteuning voor de Apple Watch voor mij minder zwaar weegt dan de prijs van mijn abonnement en de kwaliteit van het netwerk. 

 

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Op zich een terechte opmerking. Denk ook niet dat ik bellen op de Apple Watch vaak ga gebruiken en ook niet alle apps op de Watch werken zoals op de telefoon.

Maar het gaat mij meer om het principe. Op alle vlakken blijft Vodafone momenteel achter: Apple Watch ondersteuning, geen visual voicemail, kwaliteit netwerk. Enige dat spreekt in het voordeel van Vodafone zijn de voordeligere buitenland bundels.
Dat jij het aandurft om meteen weer voor 2 jaar Vodafone af te sluiten: op basis van deze ervaring  “luisteren naar de klant”, dan hoop ik niet dat je snel verwacht standalone 5G nodig te hebben want dat wordt vast het volgende langlopend topic hier in de community (denk ik zo maar) waar voorlopig ook niks mee wordt gedaan. KPN is al klaar met testen en Vodafone moet eerst nog “even luisteren naar de klant of ze het echt wel willen?”

Energieboy
Expert
Expert
  • 12341Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3220Likes

Het 5G verhaal natuurlijk weer een ander verhaal, @nielsvo . Vodafone heeft deze, naar mijn weten, al getest en klaar voor de toekomst. Wanneer ze de rechten eindelijk hebben kunnen bemachtigen, ergens eind dit jaar, dan gaan ze begin 2024 hiermee aan de slag. Het testen is al gedaan, nu moet dat echte netwerk er nog komen.

Maar goed, het kan ook maar net zo zijn wat jij schrijft: Vodafone is wel klaar maar dat ze eerst nog even naar de klant willen luisteren wat die nu echt wil. In ieder geval, KPN zegt er voor begin 2024 klaar voor te zijn, ben

benieuwd. 

DJPhil

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

In dit topic zouden wij op de hoogte gehouden worden over de voortgang.
Het laatste bericht is van december 2022 dus ik hou het er op dat Vodafone de wensen
van de klanten niet in acht neemt. Ik heb dan ook besloten om mijn abonnementen te
beëindigen (3x Vodafone en 1x Ziggo) Zal tevens iedereen in mijn omgeving met een 
watch die hier op zit te wachten adviseren om dit ook te doen. Al meer dan twee jaar
bestaat dit topic en er kan nog steeds niets gezegd worden of het nu wel of niet gaat
gebeuren en zo ja wanneer. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12341Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3220Likes

Ik denk dat deze topic, ergens in oktober/november, verleden tijd is. Weet niet, mijn gevoel zegt me dat Vodafone de eerst volgende is die Apple Watch gaat ondersteunen. Maar ja, dit hoopte ik vorig jaar ook 😊🫣.


Als je nu kan kiezen om direct over te stappen, en je hebt Apple Watch direct nodig, dan zou ik het doen. Ga je dit jaar over op een nieuwe Apple Watch, of ga je er dan pas aan beginnen, dan zou ik zo ie zo wachten tot eind september. Ja, wie weet wat er dan te gebeuren staat, of niets. 

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Ik geloof er helemaal niets van @Energieboy . Over andere smart watches hoor je ook helemaal niks (of heeft Samsung ook zo’n clausule dat enkel KPN dit mag aanbieden? Yeah right…). Ik zit vanaf deze maand bij KPN 😀

Djrico8

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ook ik moet helaas melden dat er nog geen oplossing is, vorige week gesproken met een medewerker van Vodafone, omdat ik zeer teleurgesteld ben dat er “nog” geen esim is voor mijn Apple Watch.
Ik kreeg te horen dat dit al sinds 2021 speelde en dat er vorig jaar informatie zou komen, dit bleek minder waar.

Na zoeken kwam il op dit topic uit en vermeldde dit aan de medewerker, de reactie was als volgt: Ik begrijp je teleurstelling, wij doen ons best en werken hard er aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.

 

ik hoop dan ook dat er snel een oplossing komt, anders zie ik helaas na velen jaren klant te zijn geweest, geen andere optie om mijn abonnement volgende keer niet te verlengen, en over te stappen naar een provider die dit wel ondersteund.

PNKWDS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nou, ik denk dat dit mijn laatste jaar bij Vodafone zal zijn. Ik wilde vragen hoe ik mijn eSIM aan mijn horloge kon koppelen, er werd me verteld dat het mogelijk was. Ik heb het hele proces van het koppelen van mijn telefoon aan mijn eSIM voltooid, om er vervolgens achter te komen dat Vodafone deze optie nog steeds niet ondersteunt. Het is bizar, en al die tijd heb ik het aan medewerkers gevraagd en ze zeiden dat het mogelijk is, alleen niet met de Apple Watch, maar het is gewoon met alle horloges... wat een sleur...

Energieboy
Expert
Expert
  • 12341Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3220Likes

Als het zo is wat je zegt @PNKWDS, dan mag Vodafone zich zeker schamen. Medewerkers van Vodafone moeten weten dat het NIET mogelijk is om nu een watch, welk merk en/of type ook, te koppelen aan je telefoon. Dit zal ongetwijfeld in de toekomst wel mogelijk zijn want anders lopen er klanten weg. Beetje vreemd dat ze je hebben laten weten dat het mogelijk is, dat is het dus niet. We hopen allemaal dat het kan in september/oktober, maar dat blijft ook nog gissen.

Erg vervelend dat je al zoveel moeite hebt gedaan om er achter te komen dat het niet werkt. 

Boaske

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik denk dat Vodafone een nieuwe bril nodig heeft: "Vodafone kijkt naar de wensen van klanten en volgt de ontwikkelingen in de markt." Dat volgen van die ontwikkelingen in de markt lijkt niet zo goed te werken. Ik zeg dag Vodafone, het heeft nu lang genoeg geduurd. Dat zouden meer mensen moeten doen. Dan kan dit onderwerp echt als 'opgelost' aangemerkt worden. WEG MET VODAFONE, wat een treurige bedoeling..

Cinnepin330

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hi,

We zijn weer een paar maanden verder en er komt een nieuwe model uit, voor sommigen het moment om een AW te kopen. Het prijsverschil tussen een AW met 4G en zonder is fors.

 

Is er al een update? Zou zonde zijn om een nieuwe AW te kopen met 4G als deze niet ondersteund wordt. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12341Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3220Likes

Hi @Cinnepin330 
Dan zal ik je maar snel een antwoord geven: Nee, Vodafone heeft nog geen update omtrent de Apple Watch ondersteuning (of welk horloge dan ook). We zullen dus nog even moeten wachten en misschien wel tot ergens 12 september, als er weer een Apple Event online komt. Zodra er een definitieve datum is voor dit event dan lees je dat vast ergens op internet.

Normaal zet Vodafone dan altijd gelijk de voorverkoop van de nieuwe iPhone online en misschien dan nu ook wel de Apple Watch? 

Cinnepin330

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Thnx Energieboy!

Een nieuwe Apple Watch; met ondersteuning vanuit VF. Laten we het hopen… 😉🤞🏻

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Cinnepin330 …. Geloof je er nog steeds in? Hahahah… 2 jaar geleden is deze toppic begonnen, het wordt het echt niet….2 jaar geleden niet….dit jaar ook niet en volgend jaar ook niet….

kom naar TMOBILE of KPN….. zij hebben de kennis en lopen ver vooruit… het markt aandeel voor VF is niet meer interessant om hierin te investeren…

Anonymous
Niet van toepassing

Jawel! Goed nieuws is op komst jongens.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic