1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Reacties
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Reacties
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@IKON ik ben deze toppic gestart in 2021,  ik ben al overgestapt naar TMOBILE na meer dan 20 jaar VODAFONE,….. ik volg dit nog steeds met veel bewondering voor de mensen die er nog steeds in geloven… dat VF overstag gaat….

Rvandego

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Ik heb jammer genoeg de laatste keer gekozen voor een tweejarig contract, ik heb nog elf maanden te gaan. Anders was ik vorige maand al weggeweest.

Ook al zou er over 10 maanden ondertussen ondersteuning zijn, dan  ben ik nog weg na al met al 30 jaar zakelijk en privé Libertel en Vodafone.

Spijtig, dat Vodafone niet met de tijd meegaat, ze waren ooit een geduchte concurrent  van KPN,  maar ik denk dat Vodafone niet wakker ligt van één abonnee meer of minder.

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Rvandego Hoeveel mensen volgen deze vele toppics over de 4g ondersteuning…? nog geen 100man denk ik, dus ik denk dat VODAFONE inderdaad niet wakker ligt😉

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

@IKON Kort maar krachtig; geen nieuws helaas. Op de achtergrond volgen wij dit en vragen wij ook regelmatig een update uit of er iets gewijzigd is. Zodra het statement gewijzigd is of er nieuws is, dan zullen we hier een update plaatsen. Tot die tijd blijft dus het huidige statement van toepassing.

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Kan alleen maar zeggen: ONGELOFELIJK.

 

Na ±30 jaarLibertel/Vodafone, ga ik eind van het jaar overstappen naar KPN. En het boeit Vodafone geen meter. 

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Ruud001 Ik ben ook al overgestapt na meer dan 20jaar bij VODAFONE….. join the club

 

ik ga een nieuwe toppic beginnen…. “ Unlimited “😁

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Dat zijn dan 100 man die nog steeds geloven in Vodafone en zich niet kunnen voorstellen dat het ze geen kont interesseert. En hovel zijn er al overgestapt om deze reden zonder dat ze hier kijken of volgen? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Van veel op deze topic mag ik niets meer zeggen, maar ik doe het toch 🤪. Ik blijft nog even wachten tot september en dan wil ik toch een nieuwe Apple Watch en dan ga ik zien of Vodafone het gaat ondersteunen. Zo niet, dan moet ik eerlijk zijn en melden dat ook ik ga overstappen. Maar ik blijf nog altijd een kleine hoop houden dat Vodafone bij de volgende aankondiging de Apple Watch gaat ondersteunen. 

En voor een ieder die nu al overstappen, omdat het kan, ik geef jullie groot gelijk! Voor wie z’n contract binnen 120 dagen afloopt, wacht nog even tot het einde van je contract en maak dan pas je beslissing. Wie weet 🫣🤭

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Energieboy Op een of andere manier ben jij erg loyaal naar Vodafone toe. Je blijft ze maar verdedigen. En je blijft maar wachten... Ik kan voor een gedeelte je begrijpen, maar een keer houdt het op. En dat is nu. Vanaf Libertel was ik al abonnee, dus daar ligt het niet aan. Er zit al jaren totaal geen beweging in Vodafone. Je kan vragen wat je wil, zij willen alleen de grote zakelijke klanten. Wij als individuen zal ze een zorg zijn. Eind dit jaar ben ik met twee nummers weg. Ben erg echt klaar mee. Ze zijn totaal niet "ready for the future"...😤

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Ik stoor me vooral ook aan de tekst van het “statement” dat steeds herhaald wordt. Er zou moeten staan: “Vodafone kijkt NIET naar de wensen van klanten en volgt NIET de ontwikkelingen in de markt.”

Verder is het meer dan ergerlijk dat er behalve dit statement gewoon geen enkele informatie met ons wordt gedeeld over eventuele voortgang (of juist geen voortgang). Daardoor voel ik me als klant niet gewaardeerd en niet serieus genomen. Vodafone zou zich dat mogen aantrekken, en ik hoop dat @Cecilia  die boodschap ook kan doorgeven.

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Deze berichten zouden we ook naar Apple moeten sturen. Immers is het Apple die geen toestemming geeft aan andere partijen in NL dan KPN en T-Mobile voor deze implementatie. En waarom zouden zij? NL is op de Wereldmarkt al een hele kleine. Dan is de mobiele markt ook nog eens verdeeld in 3 partijen, waarbij de 2 eerder genoemden al een groot marktaandeel hebben. De potentiële markt voor een 3de aanbieder is simpelweg te klein om rendabel te zijn... dus gaat het niet gebeuren. 

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Nietrijker …. Zo is dat…. Het gaat niet  meer gebeuren…

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Welk belang heeft Apple erbij om carriers uit te sluiten? Ik geloof helemaal niet dat dat een rol speelt. Apple bepaalt ook niet of een carrier bijvoorbeeld roaming toestaat met multi-sim of dat je een family setup kunt gebruiken, dit soort zaken bepaalt de carrier allemaal zelf en zal wel gedreven worden door technische mogelijkheden en kosten/baten afweging. Vodafone NL heeft er gewoon geen zin in, kost teveel om te implementeren of levert te weinig op.
Vodafone Duitsland biedt wel Watch aan en biedt straks ook 5G standalone aan. KPN ook vanaf 2024. Zou me niks verbazen als Vodafone NL daar straks ook met het eindeloze dooddoener statement terug komt: “Vodafone kijkt naar de wensen van klanten en volgt de ontwikkelingen in de markt. Deze laten zien dat 5G Standalone een belangrijk product is geworden. Als wij besluiten 5G Standalone  aan te bieden, zullen wij onze klanten hierover informeren.”  En vervolgens ruim 2 jaar later nog niks…

Arwin

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Het is beschamend hoe we aan het lijntje worden gehouden. Het minste wat Vodafone kan doen is duidelijkheid scheppen in de redenen waarom zij het het nog niet geïmplementeerd. Ligt het aan een commercieel model met Apple of is het in hun eigen hand. In het 2e geval kunnen ze een update perspectief geven. Ik heb 5 abonnementen lopen, zet geen zoden aan de dijk. Eigenlijk zouden we onze consumenten kracht moeten bundelen en gezamenlijk overstappen.  KPN of T-Mobile zal blij zijn met honderden nieuwe klanten van een concurrent en zal ons een voorstel doen dat lager is dan Vodafone en evt boetes van te vroeg overgaan willen slikken. Wellicht is er iemand hier die het voortouw wil nemen via een social media platform. Een andere weg die we kunnen bewandelen is een eerlijk antwoord afdwingen via een consumenten programma; negatieve pers buiten een Vodafone forum dat een groot publiek bereid werkt altijd. Het is duidelijk dat Vodafone haar klanten niet serieus neemt door inzicht te geven in wat hier achter zit. Lees nu zo’n 2 jaar via deze thread berichten. Er moet wat veranderen.

Youckle

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

https://www.vodafone.nl/abonnement/esim

 

kennelijk nu wel beschikbaar, maar niet duidelijk of die e-Sim ook werkt op een Apple Watch

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Dit is er al een tijdje hè….

Youckle

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Helaas..  

 

eSIM + Smartwatches
Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Wij blijven ontwikkelingen in de markt volgen en kijken daarbij ook naar de wensen van de klant. Als wij ons aanbod hierop aanpassen, gaan we onze klanten hierover informeren.

 

 

/// ik kom over een jaar wel weer ens kijken, als ik dan nog niet weg ben bij deze incompetente organisatie 

 

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Heeft inderdaad niets te maken met het feit of er esim ondersteund wordt. Het gaat over de aanpassing op het standaard protocol. (Lees een aantal pagina’s terug over dit onderwerp). Apple moet dat vrij geven voor de operator. Zo lang dat niet gebeurt, is er geen herkenning vanuit het appraat… helaas, maar Apple bepaald in dit geval.

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Vodafone blijft beleefd tegenover Apple, anders krijgen ze het zeker niet… 

pendojoshua

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ben ook al klaar met het volgen van het topic, te veel (terecht) gezeur en te weinig belang/erkenning vanuit Vodafone. Daar had ik toch meer van verwacht.

 

Sowieso een groot hoopje schijtzooi bij ze, ben nog niet lang geleden overgestapt en en zou daarbij op 2 van mijn 4 nummers een gedeeld dataabo krijgen van 200 of 300GB. Uiteindelijk heeft één nummer dat en het andere niet. Tevens werd me door de collega's van Ziggo dat ik hierdoor een gratis tv pakket kon kiezen en komen ze er achteraf mee dat ik de verkeerde vorm televisie heb. Toch spijtig van de wissel van TM naar VF als ik nu ook nog eens tegen dit aanloop.

 

Jammer genoeg nog een ruim jaar uitzitten en dan naar KPN. VF kan de schijt krijgen, ook als ze eSim voor de Watch aan gaan bieden.

 

Succes met wachten, ik volg het niet meer. Levert meer ergernis dan oplossingen op.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic