1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3020Reacties
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
JohnDykstra

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Hi @Quirrel elke keer als ik bel (ik denk 1 keer per jaar want ze doen het verder prima) vraag ik ook nog wanneer ze Apple Watch gaan ondersteunen. Het antwoord is dan dat ze dat niet doen en daarmee is de case gelijk gesloten. Ik denk dus dat reageren in de community meer zin heeft dan bellen of sms'en. En het staat ze natuurlijk vrij om wel of niet ondersteuning voor de Apple Watch aan te bieden net zoals het jou en mij vrij staat om een andere leverancier te gebruiken als ons dat niet bevalt. Ik denk dat het beter is van te voren aan te geven dat ik weg wil zonder Apple Watch ondersteuning dan achteraf zeggen dat dat de reden was. 

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Klopt, goed punt, Energieboy, wie weet zijn we aan het invullen. En verkeerd aan het invullen. 

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Ha allen, 

 

om het vuurtje toch nog een beetje warm te houden, geef ik hierbij een screenshot van mijn Vodafone-chat rond ons stokpaardje dat ik in februari had met een medewerker. 

CB4C8976-1F92-4354-8297-B278A793DEC0.jpeg

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Sorry, de standaard zwaarte van plaatjes is niet erg groot hier, zie ik. Leesbaarheid slecht. Nu als bijlage! 

Mikey69

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Quote Energieboy:  "En toch, ik blijf het zeggen, iedereen zegt maar dat Vodafone hier de schuldige van is. Wie zegt niet dat ze met Apple een contract hebben afgesloten en dat ze simpelweg nog niets mogen melden en pas bij een nieuwe iOS update, met de verkoop van de nieuwe Apple Watch? Dit soort informatie zullen ze ons dan natuurlijk niet melden, zeker niet als dat contractueel is vastgelegd. Dat was ook toen met Apple Pay acceptatie en de banken.

Maar goed, niemand die dit wil lezen want het ligt alleen maar aan Vodafone 😉😂🤣😎"

 

Okay, nog een keer uitleggen:

Vodafone/Liberty is een ander bedrijf dan Vodafone. Vodafone/Liberty is een joint venture (fusie) tussen Liberty Global Nederland en Vodafone. Het daarom ook VodafoneZiggo Group Holding B.V. (bron: https://www.bizjournals.com/denver/news/2016/12/31/liberty-global-completes-3-7b-netherlands-joint.h... ).

 

En dat houdt m.i. ook in dat Vodafone/Liberty totaal niet gehouden is aan de ontwikkelingen van Vodafone in de ons omringende landen. Dus ja: ik blijf erbij dat Vodafone/Liberty totaal nul komma nu actie zal ondernemen om Apple Watch te ondersteunen. Ook niet nadat Apple morgen nieuwe Apple Watch OS 10 zal aankondigen. Ook niet als Apple besluit Apple Watch Series 9 uit te brengen.

 

Ik zie het nog anderhalf jaar aan, want dan is mijn contract met Vodafone ten einde. Ik zie het niet zo snel gebeuren...

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Uw mening, mijn mening, dat mag @Mikey69 
En gelukkig nog zoveel andere meningen over deze soap 😁

IKON

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Het wordt langzaam wel tijd… Ik lees hier zo ontzettend veel over en er zijn zoveel mensen met dit issue…

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Dat aantal wordt vanzelf minder…als alle Watch gebruikers eenmaal naar KPN of T-Mobile zijn overgestapt 😜

Nog minder dan 2 maanden aftellen voor mij…ik kijk er naar uit!

Zoeduk

Liefhebber
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 56Likes

Wij gaan met het hele bedrijf weg van Vodafone met zo'n beetje 50 werknemers. Meer flexibiliteit elders en ook lagere tarieven. En ondersteuning voor multisim.

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Zoeduk Kom naar TMOBILE… 

ik denk zelf dat Vodafone zelf niet meer aktief is op deze toppic…😁

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Dat heb je dan mis, @Françoise 
Onze lieve Vodafone moderator, @Cecilia, kijk nog elke keer mee als er een bericht geplaatst is. Alleen weet ze ook niets meer dan wat erin deze topic staat geschreven en kan ze dus ook niets meer melden. Vodafone is dus wel degelijk actief in deze topic 😉🤗.

Zoeduk heeft waarschijnlijk een goede provider gevonden, zeker als je er 50 abonnementen naar toe brengt. Deelt dat bedrijf ook 50 Apple Watch uit aan z'n medewerkers? Daar wil je dan wel voor werken 😊. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik dat bedrijf gelijk geef als die de Apple Watch belangrijk vind om te gebruiken. Overstappen is dan de enige oplossing. Bij deze, en dat meen ik echt, veel plezier bij je nieuwe provider.

IKON

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ik vind het wel een beetje raar dat iemand wel iets kan prijsgeven van wat in de wandelgangen afspeelt (waaruit blijkt dat men eraan zou werken), jullie zien dat er regelmatig wat vragen over komen, maar er officieel niks anders gecommuniceerd wordt. Maar een collega weet wel dat er iets speelt. Dan is er dus ook info. “We werken eraan, maar mogen er niks over zeggen.” is ook al iets.

 

En eerlijk gezegd, begrijp me niet verkeerd ik bewonder jullie effort, is wat dat betreft de transparantie over alles altijd heel ver te zoeken bij VF. Ik ben al 15+ jaar klant en dat is toch wel iets dat altijd al zo geweest is en nog nooit opgelost is. En dan is er ook nog niet echt iets waar VF zich dan verder in onderscheidt t.o.v. andere providers. Dan is dit wel kwalijk. Ik zit alleen nog bij VF bv omdat ik absoluut weigerde met een extra kastje tv te kijken en de combo met Ziggo goed uitpakt. Maar nu jullie (Ziggo) ook jullie kastjes door de strot aan het duwen zijn en extra kosten aan smartcards hangen en ik überhaupt eigenlijk geen gewone TV meer kijk valt dat ook weg. En dan schaadt het jullie ook nog, want de prijzen van Ziggo internet zijn echt belachelijk voor wat je krijgt ten opzichte van gelijk kostende glasvezel verbindingen. 

Ik zou me dan minstens proberen te onderscheiden met ondersteuning en transparantie. Maar ondertussen is VF Ziggo dus eigenlijk te duur, biedt te weinig ondersteuning, is niet transparant en biedt geen andere voordelen. 

Zoals ik al zei ben ik al 15 jaar klant. Maar ik denk echt dat als mijn huidige abonnement afloopt ik lekker glasvezel pak met een Apple TV of chromecast en dan een abonnement neem bij T-Mobile ofzo voor mijn mobiele telefoon en mijn smartwatch. En zo gaan steeds meer mensen denken als er niks verandert. Wat bevestigd wordt door bericht na bericht dat het klantenaantal daalt. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hi @IKON 
Je gaat me toch niet vertellen dat je een Chromecast gaat aanschaffen? Je wil toch ook Apple Watch ondersteuning, dan moet je een Apple TV kopen als je overstapt naar glasvezel. Je moet hier niet gaan vloeken met een ander merk hoor 🤭🤪. Ik geef je anders wel groot gelijk als je deze stappen gaat ondernemen. 

IKON

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hahaha ja klopt. Kan helaas niet ontkennen dat ik toch wel een chromecast thuis heb omdat die maar €30 was. Altijd handig hahaha. Maar geen zorgen. AppleTV is van de partij.

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@IKON Stap over naar TMOBILE kijk op hun site voor de Apple Watch 4g ondersteuning…( meer dan 20jaar bij VF)  ik heb het gedaan en velen voor mij…. Zij kijken WEL mee naar de wensen van de klant… en ik geniet elke dag om zonder telefoon overal heen te kunnen gaan…  TMOBILE is unlimited verry good 😁  VF sucks!!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Françoise 
Dit ruikt een  beetje naar reclame en dat is niet helemaal de bedoeling. Daarom noem ik ook even KPN. Want ook daar kan je nu Apple Watch gebruiken.

🤪😉 inmiddels weet iedereen wel waar ze heen kunnen als ze het bij Vodafone niet kunnen krijgen 😬🤭

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Energieboy maar TMOBILE heeft de expertise😉

Damian-V

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het is een beetje gek dat we het hier al twee(!) jaar over hebben en het lijkt of er geen moer mee gebeurt. Ook over de ondersteuning van Samsung Watches wordt met geen woord gerept. Vanmiddag had ik een medewerker aan de chat en die zei dat het wel vaker doorgezet werd naar de leidinggevende. Schijnbaar is Vodafone niet zo goed in het opmerken van dingen? Technologisch is het mogelijk, maar de communicatie laat erg te wensen over. Geef iets van duidelijkheid, want het antwoord 'geen idee' is een antwoord waar maar weinig mensen wat mee kunnen. 

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Damian-V  TMOBILE en KPN ondersteunen dit al….

”Iemand blij maken met een dooie mus” dat gebeurt hier bij Vodafone in deze toppic al jaren.

Misschien kan moderator @Cecilia  haar even voorstellen in deze toppic want ik wist niet dat er een andere was, eerder was het stefen toch?

IKON

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Cecilia is er nog nieuws omtrent dit stuk?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic