1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3008Reacties
  • 871Oplossingen
  • 1028Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Is wel degelijk een esim probleem. Niet de basis esim (zoals in Samsung wearables zit) maar een Apple specifieke aanpassing op het standaard product/protocol. Die heeft Vodafone NL niet toegepast en kost (veel) geld om te implementeren. Als dit ook nodig blijkt voor iPhone 15, zitten we goed, maar als de iPhone 15 de normale esim gaat ondersteunen, krijgen we geen Apple Watch support van Vodafone NL.

Mikey69

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

eSIM voor Apple Watch is hetzelfde als voor iPhone. Het heeft zuiver te maken met een zg. ConnectivityPlan. Specificaties voor eSIM zijn vastgelegd bij GSM Association. Dus daar is niks speciaals aan.

Het ligt puur aan VodafoneNL/LibertyGlobal. Hollandsnieuwe (onderdeel van VodafoneNL) biedt geen  eSIM aan. VodafoneNL wel. Dus iPhone 15 gebruikers zitten dadelijk wel aan de safe kant bij VodafoneNL/LibertyGlobal. Maar het verdienmodel van VodafoneNL/LibertyGlobal staat implementatie van eSIM voor Apple Watch gewoon niet toe en daar zit hem de kneep.

Voor mij reden om over te stappen naar KPN of T-Mobile zodra mijn contract afgelopen is...

Rvandego

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Dit klopt niet, Vodafone NL ondersteund gewoon eSIM, ik gebruik het op mijn iPhone. Ze ondersteunen geen multiSIM wat je nodig hebt voor je Apple of Samsung Watch. Vodafone in het buitenland ondersteund het wel gewoon. Het ligt dus echt aan de onwil van Vodafone NL om dit niet aan te bieden.

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model.

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Hier kan je het protocol vinden:

https://www.gsma.com/esim/compliance/

Helaas is Apple in controle en bepaald dus of hun implementatie er van door de carrier gebruikt kan/mag worden. Het zou dus zo maar kunnen zijn dat Apple een exclusieve deal heeft met KPN en T-Mobile in Nederland. Vraag aan de moderators van Vodafone: klopt dit en ligt het helemaal niet aan Vodafone NL?

Bru17

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Dat denk ik dus ook. Maar dat gaan ze nooit publiek maken want dat zijn verboden afspraken. Bevestiging is er als Vodafone vanaf november dit jaar wel de multisim ondersteunt. Daar heb ik niet op willen wachten. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Gek zeg, ik roep al maanden dat het wellicht niet aan Vodafone ligt en dan ben ik die klant dat te veel positief is over Vodafone. En of het dan niet aan Vodafone ligt, dat zal Vodafone niet zeggen, want dat zal ook vast in dat contract staan. Jammer genoeg kunnen de moderatoren je daar ook geen antwoord op geven @Nietrijker

Ik blijf erbij, straks met de nieuwe Apple Watch dan zal ook Vodafone het gaan ondersteunen. En of ik gelijk heb, dat zien we dan wel weer. Ook ik weet het niet en hoop dat het straks zover is want ook ik zit te wachten op deze functie. 

Mawoe

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ben van plan een Apple Watch cellular aan te schaffen en ik heb nog een mobiel abonnement voor mijn iPhone bij Vodafone tot eind augustus 2023. Mits ik een 4G abonnement voor mijn Apple Watch aanschaf bij KPN of T-Mobile kan ik dan mijn huidige mobiele nummer koppelen?

Zoeduk

Liefhebber
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 56Likes

Nee, je kan geen abonnement van een andere provider aan je huidige mobiele nummer koppelen. Wat je nodig hebt is een multisim abonnement en dat is een enkel abonnement bij een en dezelfde provider. Vodafone biedt dit momenteel niet.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hi @Mawoe 
Wat Zoeduk al heeft geschreven, het is niet mogelijk. Je kan alleen maar een multisim (aansluiting voor je Apple Watch) nemen bij hetzelfde bedrijf waar je je hoofd mobiele abonnement afsluit. Dus heb je nu nog een Vodafone abonnement, dan moet je ook bij Vodafone zo'n multisim aanvragen, wat nu nog niet mogelijk is.

Je kan 120 dagen voor het aflopen van je abonnement gaan rond snuffelen en kijken of je ergens anders, na eind augustus 2023, naartoe kan overstappen. Of je kan nog even geduld hebben, wat ik zou doen, en wachten tot eind augustus je contract afloopt. Als Vodafone dan nog steeds geen mogelijkheid heeft om Apple Watch aan te sluiten, dan kan je altijd nog overwegen om over te stappen. 

En als je nu echt helemaal niet kan wachten: Je abonnement bij Vodafone afkopen en je nummer meenemen naar een andere provider 😉. Afkopen? Bel de klantenservice van Vodafone

pendojoshua

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Teleurgesteld dat dit blijkbaar bij Vodafone niet kan.. ook helemaal niet vanuit gegaan dat ik dit zou moeten controleren vooraf. "eSim" leek voor mij alles te bepalen. Ik heb nu een fysieke sim en esim abo in mijn telefoon en dacht dat ik enkel een nieuwe esim hoefde af te sluiten maar dat blijkt dus niet de manier te zijn. Niet geheel de schuld van Vodafone (de omschrijving van Apple laat op het eerste oog blijkbaar ook te wensen over), maar als concurrenten dit wel aanbieden dan had ik Vodafone toch eveneens vooruitstrevend verwacht hierin.

 

Anyways,.. voeg mij maar toe aan de 13 pagina's klaagzang en mensen die erop zitten te wachten!

PascalM

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ik ben er klaar mee, het duurt me te lang, geen enkele mod reageert erop, tis klaar. In oktober ben ik naar de roze concurrent en dat is voor het eerst dat ik om zo’n ding overstap, maar ik wil graag bereikbaar zijn en blijven, moest als ik zou verlengen ook weer een naar een hoger abbonement met meer data, maar ook meer kosten en ik gebruik die data persoonlijk niet, heb daar gekozen voor een bundel waar ik meer aan heb en goedkoper is, ja, Multisim is 5 euro extra, echter bespaar ik 0,75 euro per maamd op het abbonement zelf (komt doordat ik ook bij Ziggo zit en daar kan ik niet weg wegens de woonzorginstelling waar ik woon), sterker nog, ik bespaar helemaal niks als ik zou verlengen, want de bedragen zijn precies hetzelfde, tenzij ik er dus ook inderdaad voor kies om bij Ziggo weg te gaan, want dan is mijn nieuwe abbonement weer 5 euro goedkoper… al met al, ik ben weg en mijn Apple Watch krijgt zijn eSim, moeilijk he Vodafone, ik ben ready for the future, nu jullie nog

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

Welkom bij TMOBILE ik ben vorige jaar ook over gestapt…. Geen Vodafone meer voor  mij en mijn gezin

Geweldig de Apple Watch 4g ondersteuning 👌👌👌

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

2,5jaar geleden is deze toppic aangemaakt…. Nog steeds geen ondersteuning ….🤔

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Begrijpelijk dat je gaat verhuizen naar een andere provider en wens je daar natuurlijk alle plezier met je nieuwe App Watch. Zelf hoop ik nog altijd dat Vodafone bij de nieuwe Apple Watch aan gaat kondigen ook Apple Watch te kunnen accepteren, net zoals de andere providers. Ik kan nu ook al een abonnement afsluiten bij de andere providers maar dat doe ik toch nog maar even niet. Wacht op het laatste moment, tot mijn contract per maand is op te zeggen, en dan pas maak ik mijn beslissing. Ben ooit eens vroegtijdig overgestapt en had daar heel veel spijt van. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Mooi toch @Françoise 
Veel plezier bij TM met de Apple Watch ondersteuning 😊

Mikey69

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Als een bedrijf al 2 1/2 jaar nul doet voor zijn klanten omdat dat niet in hun verdienmodel past terwijl 1 concurrent dat al wel doet sinds 1 november 2021 (T-Mobile) en een andere sinds 1 november 2022 (KPN) zet mij dat toch ook aan het denken. Nogmaals: Vodafone/Ziggo is totaal niet bezig met en voor zijn klanten. Ik kan me levendig voorstellen dat dat één van de redenen is om over te stappen naar een andere aanbieder.

Ik erger me daar ook vreselijk aan en ik zit er hard over te denken over te stappen naar T-Mobile of KPN. Ik wacht nog rustig mijn contract af en als Vodafone/Ziggo nog geen ene moer heeft gedaan op dit gebied is het voor mij klaar. (En het is dat ik op dit moment geen keuze heb voor wat betreft internet en vastzit aan Vodafone/Ziggo anders was ik dat ook al weg gegaan.)

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Mikey69 even een tip.. mocht jouw abonnement aflopen en je wil persé bij VF blijven… en ze bieden deze 4G nog steeds niet aadan , moet je NIET verlengen…..gewoon niks doen,  je  abonnement blijft het zelfde maar wordt deze iedere keer voor een maand automatisch verlengd… dan kan jij na 1 maand al opzeggen zonder boetes, zit je niet gelijk weer voor 1 of 2 jaar vast als je toch wil verlengen….hoe lang je dit kan blijven doen weet ik niet, ik heb het bijna een jaar zo gedaan en daarna toch overgestapt naar TMOBILE 😁, omdat VF niet eens mee kijkt naar de wens van mij en vele anderen hier op deze toppic😩

Stre

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Nog een tip/aanvulling op bovenstaande tip:

Je kunt zelfs binnen abonnementen upgraden, zonder je contract te verlengen. Zo ging ik vorig jaar van 20GB/maand naar unlimited BINNEN mijn contract. Ze deden hun absolute best het op een verlenging aan te sturen, maar ik hield voet bij stuk en kreeg gewoon de upgrade, zonder daarmee weer voor een jaar bij te tekenen. Zo ben ik al enkele jaren vrij om te vertrekken.

In september hak ik de knoop door. Indien dan geen 4G op de nieuwe Watch Ultra is het dikke bye bye Vodafone, hello KPN (Voor mij geen TM, want bij TM vallen aardig wat landen in Europa buiten de bundel).

Wat zou ik graag het Britse Three hier zien (ook in Denemarken). Die weten naast 4G watch ondersteuning pas wat roaming bundels zijn. Zelfs de USA voelt dan als thuis. Roam like Home.... 

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Waarom zou je nog een maand extra verlengen als je contract toch al afloopt?  Ik blijf geen dag langer dan nodig zonder 4G Watch ondersteuning en laat mijn nieuwe contract bij KPN ingaan op de einddatum van mijn Vodafone contract. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic