1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3025Reacties
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Bru17

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Zeker, multisim werkt goed. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Ik ben bang dat je nog wel even moet wachten op een antwoord @PascalM 
Het lijkt er niet op dat Vodafone haast wil maken. Mijn advies, als je in juni mag verlengen, wacht dan gewoon nog even tot oktober. Je contract stopt in oktober, dan kan je altijd nog, 1 maand voor je contract stopt, melden dat je wil overstappen. Ik zou geen overhaaste stappen zetten in juni want je contract gaat toch pas mee in oktober. Wie weet komt er wel vooruitgang bij Vodafone als de nieuwe Apple Watch uitkomt? Ik weet, dat zeggen we al 2 jaar 😞 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Wat je zegt @Dobbel 
Ik zelf denk ook elke keer, ik stap over. Maar mijn contract loopt nog tot november 2023 en dan kan ik beslissen of ik blijf, of toch maar ga. Zou het erg jammer vinden want ik ben al jaren klant bij Vodafone. Uiteindelijk ligt het aan Vodafone of ik blijf en hoop echt dat ze snel met een antwoord komen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hi @Bru17 
Wat goed dat je die stap hebt genomen. Bevalt het allemaal bij TM?
Begrijp dat je klant was bij Vodafone en dat je contract was afgelopen. Ik kan alleen maar zeggen, je hebt gelijk!

Anonymous
Niet van toepassing

Het is bij Vodafone al net zo'n klerebende als bij Ziggo. Deze 2 clubs passen dan ook precies bij elkaar. Alleen maar laagdunkendheid en pure minachting jegens de klant. Vodafone met de Apple Watch ondersteuning, en Ziggo dat het gebruik van een eigen modem opzettelijk ondermijnt.

Stre

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Let erop dat je met T-mobile vergeleken met Vodafone en KPN niet uit je bundel kunt roamen in Zwitserland, Andorra en nog een aantal landen. Je betaalt een absurd bedrag per MB. Ik vind dat nog minder van deze tijd dat geen Watch ondersteuning. Daarom is voor mij KPN het enige alternatief. Helaas is het bij KPN flink duurder om je buitenland bundel te vergroten als je er doorheen bent. De ideale provider bestaat helaas niet…

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Ik heb ook op een half vol glas gegokt met m’n Apple Watch en eind vorig jaar toch maar weer verlengd. Spijt van. Er gebeurt gewoon niks. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Ik zelf blijf altijd positief. Ze zeggen er mee bezig te zijn en mij zegt nog altijd iets dat het ook te maken heeft met Apple. Die heeft soms van die vreemde spelregels. Kijk maar met Apple Pay, mochten ook alle banken niet in 1x de dienst uitrollen. Ik weet het niet maar zelf denk ik dat ze dit jaar actief bij Vodafone gaan uitrollen. Maar ja, dit is ook een beetje mijn hoop natuurlijk ☺️🫣

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

Ik lees dat veel mensen spijt hebben dat ze hebben verlengt bij VF ivm de Apple Watch ondersteuning.

(Ik ben zelf al overgestapt naar TMOBILE voor de Apple Watch 4g ondersteuning)


Even een tip aan iedereen hier, als je abonnement binnenkort eindigd bij VF is het niet nodig om weer voor 1 of 2 jaar te verlengen, als je niks doet, wordt het automatisch iedere keer met een maand verlengt zonder iets te hoeven doen, dan kun je na een maand al naar een andere provider, betaal je alleen voor 1 maand, dit tot een jaar dan moet je wel aangeven bij VF WEL of NIET blijven…. Dit is voor de twijfelaars… 

 

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Waarom de suggestie dat Apple er iets mee te maken heeft?

Alle andere VF landen hebben het wel…..is VF NL anders?

NEE het ligt puur aan vfnl die kennelijk geen ZIN hebben om het te doen, het kan technisch toch niet zo ingewikkeld zijn

JohnDykstra

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Haha, ik denk al 3 jaar dat het dit jaar wordt. Volgens mij hebben ze gewoon een weddenschap lopen op het hoofdkantoor om te kijken tot hoelang ze dit kunnen uitstellen totdat het min of meer verplicht wordt. Of misschien wel omdat Vodafone Nederland eigenlijk geen onderdeel van Vodafone is maar een joint venture tussen het oude Libertel (nu Liberty Global) en Vodafone en doet wat het wil. Kom op Jeroen Hoencamp, zeg tegen de jongens van The Network Factory dat ze 3 dagen zich hiermee bezig houden en je bent van ons gezeur af. Kun je weer zeggen dat Vodafone innovatief is en de klant voorop zet.  

tbryel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het wordt volgens mij na zoveel jaar wel tijd dat “premium” Vodafone dit ook gaat ondersteunen..

PascalM

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

ik vind het het echt te stil vanuit VF... te stil, een mod kan hier toch wel wat zeggen van hoe of wat, want mijn geduld raakt een beetje op richting de mods, het zou fijn zijn als die even kwamen reageren, leg de huidige situatie uit, maar vooral, laat je even horen, want dit kan toch niet, klanten elkaar laten uitspelen omdat ZIJ hun zaken niet op orde hebben, vooral met het December statement van ALS we het gaan aanbieden... ja, als, dat kan nog 10 jaar duren en van uitstel komt afstel

Mikey69

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Het zou Vodafone sieren als Vodafone zelf  vertelt of en wanneer ze eSIM voor Apple Watch en Google SmartWatch gaan faciliteren. En dat gaat Liberty Global voorlopig nog niet doen. Die vaart voorlopig nog zijn eigen koers en trekt zich van de klanten weinig tot niks aan. De portemonnee is nummer 1, techniek nummer 5 en klanten nummer 275. Vodafone Nederland is duidelijk niet hetzelfde als Vodafone elders in Europa:

 

"In juni 2015 bevestigde Vodafone dat er gesprekken zijn met Liberty Global over een mogelijke samenwerking, hierbij werd niet verteld dat een fusie in voorbereiding was. In februari 2016 werd bekend gemaakt dat de Nederlandse activiteiten van Vodafone en Liberty Global fuseren. Als onderdeel van deze fusie ging de Nederlandse dochter van Liberty Global, Ziggo  gebruikmaken van het mobiele netwerk van Vodafone. Vodafone betaalde Liberty €1 miljard als onderdeel van het vormen van een joint-venture met een totale waarde van €3,5 miljard. De deal werd in augustus 2016 goedgekeurd door de Europese Commissie . De fusie was op 31 december 2016 compleet, met als resultaat een joint-venture genaamd VodafoneZiggo Group Holding B.V." (bron: Wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/Liberty_Global )

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Gekke vraag @Mikey69 
Maar wat heeft dit nu met dit onderwerp te maken? Is er een verband tussen je verhaal en het nog niet leveren van de Watch Sim mogelijkheid? 

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Uitleg dat Vodafone NL niet gelijk is aan Vodafone international. In NL bekijken ze het business model beter, oftewel de terugverdientijd van de investering.

30% van alle verkochte smartwatches in NL zijn van Apple. Daarvan is de helft slechts een mobile uitvoering. Deze kleine hoeveelheid is op dit moment verdeeld tussen KPN en T-Mobile. ALs Vodafone NL hier een stuk van wilt, moet je rekenen op enkele duizenden abonnementen. Zeker niet meer. Het doen van een flinke investering voor een paar abonnementen is geen sluitende rekensom... Ik denk dat Vodafone helemaal nooit met een AppleWatch ondersteuning gaat komen, echter de grote vraag is of de nieuwe iPhone 15 van dezelfde technieken gebruik maakt (heeft immers geen fysieke sim meer). Als dat zo is, hebben we geluk: dan is het business model in 1 keer een stuk winstgevender geworden en gaat Vodafone overstag. Zo niet: helaas...

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

Vodafone kent e-Sim. Ik heb in mijn iPhone 14 al geen fysieke SIM meer, ik gebruik de eSim van Vodafone. Het 'probleem' lijkt me meer in de techniek van de eSim van de Applewatch te zitten. Vodafone wil daar om redenen niet in investeren vooralsnog.

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Ik heb in mijn iPhone 12 ook al een eSim van Vodafone. 
Wat corvankruchten schrijft lijkt mij ook een logische verklaring. Kans is dus aanwezig dat het helemaal niet komt de komende jaren. Ik tel af naar augustus…

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Het heeft ook helemaal niets met de eSIM te maken. Laat je niet gek maken door allemaal losse verhalen. eSIM heeft Vodafone al jaren en dat is het probleem, denk ik, ook niet. Wat het probleem wel is, geen idee, al heb ik wel een idee maar dat wil niemand van mij aannemen. Dus gewoon nog maar even wachten, we moeten wel. 

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Het probleem zit hem niet in de e-sim maar in MULTISIM !

Bij multisim worden 2 e-sim/sim aan hetzelfde telefoonnummer gekoppeld, wat betekent dat als ik met alleen mijn AW op stap ben en mijn iphone thuislaat en iemand mij belt, VF mij moet oproepen op 2 sim nummers!

Dit eist dus een wijziging in de VF centrale software, qua oproepen en admin.

En dat willen of kunnen ze niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic