1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Reacties
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Laten we vooropstellen dat ook ik het belachelijk vind dat Vodafone haar zaakjes in NL nog steeds niet op orde heeft… maar: ik heb een apple watch ultra sinds een maand of 4. Zonder mobiel netwerk dus (zie Vodafone) maar eigenlijk mis ik dat niet echt. Mijn telefoon is altijd binnen een straal van 50meter en werkt dus prima via mijn horloge… 

Ik denk dat een combinatie van al 2 aanbieders in NL en het feit dat het eigenlijk ook prima gaat zonder esim, voor Vodafoon een reden is om deze investering niet te doen. Er valt simpelweg niets aan te verdienen… Jammer, maar ik denk dat Vodafoon dit helemaal niet gaat ondersteunen. Ik wil het toch gaan proberen en heb een jaar abo bij KPN genomen. Als dat bevalt, ben ik weg bij Vodafoon. (Was al Libertel klant van het eerste uur…)

3s

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Prima. Iedereen gebruikt de watch zoals hij/zij zelf wil. Mijn telefoon is niet altijd binnen een straal van 50 m (zwemmen, hardlopen etc)

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Precies! Dat is de reden dat het er nog niet is.

 

let op: slechts 30% van de nieuwe smartwatches is een Apple. Hiervan is waarschijnlijk slechts de helft geïnteresseerd in 4g/5g. Blijft niet heel veel over om over 3 aanbieders te verdelen…. Business case voor zo’n investering is lastig te maken…

3s

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

ja ik ook vanaf libertel 🙂 En nu ook abonnement bij KPN (maandelijks opzegbaar) Kennen ze ook niet bij vodafone ?

En als het bevalt alles bij KPN dan ook maar bij ziggo weg.

Rvandego

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

het gaat er niet om dat jij het niet mist. Wat mij betreft gaat het erom dat Vodafone Nederland het enige Vodafone netwerk is dat het niet ondersteund. Waarom kunnen ze het in Duitsland, VK, Spanje en Australië wel, daar ondersteunen de andere aanbieders het ook, naast Vodafone.

ik heb nog een jaar op mijn contract, maar als het dan nog steeds niet mogelijk is, ben ik over op T-Mobile.

George010

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Helaas afgelopen september verlengt. Had nu liever naar kpn of t-mobile gegaan. 

PascalM

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Uhm, Vodafone, is dit serieus nogsteeds een ding, hoezo? Anno 2023 en 2 jaar na aankondigen van Apple dat 4G ondersteuning naar Nederland komt nog geen esim? Dit is heel slecht en ik heb juist vanmiddag een Apple Watch SE gekocht om mijn huidige Apple Watch Series 3 te vervangen, mijn reden, het constant bij me willen dragen van mijn iPhone SE, bijvoorbeeld tijdens het hardlopen of op werk, is dit weer een anti Apple actie van VZ in Nederland, Ziggo doet namelijk ookal lang over de AirPlay ondersteuning voor de HomePod en ja, die zijn nu ook ruim 1 jaar op de markt hier

Stre

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Hier hetzelfde, 2 abonnementen gaan binnenkort richting KPN. Ik ben klaar met wachten hierop.
Heel jammer, want voor de rest was ik prima tevreden met Vodafone 5G Red Unlimited.

PascalM

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Wacht ff, ik lees in een nieuw topic hierover dat degene die over dit topic gaat als Vodafone beheerder, ook met smart zit te wachten op deze feature… sorry, maar daar verbaas ik me echt heel erg over, als je met smart zit te wachten en je werkt er zelf bij, waarom veranderd dit dan niet? Ik weet niet hoeveel mensen hierop wachten, maar ik denk te veel en Vodafone doet er naar mijn idee te lang over en ondertussen kunnen de zuiderburen er wel gebruik van maken bij Telenet en dat is netals VodafoneZiggo een Liberty Global bedrijf… hoezo moeilijk doen als het makkelijk kan

 

oh enne, is geen persoonlijke aanval op die beheerder, het is alleen mijn mening van hoe ik het zou doen

JohnDykstra

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Ik had erop gegokt dat VF het nu wel geregeld had en eind verleden jaar weer mijn abo verlengd, stom. Nog een jaar wachten en dan maar overstappen als ze het dan nog niet voorelkaar hebben. Het wordt nu echt te gek.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik kan natuurlijk niet vooruit kijken, maar ik verwacht toch wel dat Vodafone dit jaar deze dienst gaat aanbieden 😎. Dus laten we hopen dat het jaartje wachten toch positief gaat uitvallen @JohnDykstra. (ja ik weet, ik blijf er altijd positief onder 😊)

Mikey69

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Quote

Moderator edit december 2022: statement bijgewerkt
Vodafone kijkt naar de wensen van klanten en volgt de ontwikkelingen in de markt. Deze laten zien dat de Apple Watch een belangrijk product is geworden. Als wij besluiten de eSim op de Apple Watch aan te bieden, zullen wij onze klanten hierover informeren.

 

Vanaf 2021 wordt dit al aan Vodafone gevraagd. Nederland is één van de landen die een eigen kantoor hebben. Landen zoals Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië zijn wel in staat eSim aan te bieden. In de VK hebben ze een zg. Connectivityplan OneNumber wat werkt met ALLES wat eSim heeft. Tablets, Smart Wearables, noem maar op.

 

Hier wordt door Vodafone eerst geschermd met 'we hebben nog niet de beschikking over de technologie hiervoor'. In de omringende landen kon dat al wel, ook in 2021. Inmiddels wordt al wel 4G ondersteund, dus ook LTE. Maar eSim: not. Volgend jaar komt Apple met de iPhone 15 die dus geen fysieke SIMkaart meer ondersteunt maar slechts eSim. Daahaag, Vodafone. Die klanten ben je kwijt.

 

Dan komt Vodafone met de melding 'We kijken naar de wensen van klanten en volgen de ontwikkelingen in de markt.' Dan blijft het m.i. alleen bij volgen en niet inspelen op.

 

Kom op, Vodafone. Laat dan inderdaad zien dat jullie de ontwikkelingen volgen. Of is Nederland te klein om dit uit te werken?

PascalM

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Nou, heel simpel, ik mag over een kleine 2 maanden verlengen, maar ik ga wel bij deze hoop ik druk zetten, mocht Vodafone er in juni niet mee komen, dan ga ik naar concurrent KPN of T-Mobile, ja sorry, maar ik ga niet wachten en het os dan maar jammer van die gratis extra’s maar ik maak die MB’s toch niet op

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Interesseert ze geen fluit! En druk zetten doen we hier al jaren. Ik kan in mei weg en zit nu te kijken wat mijn opties zijn. Maar dan ook Ziggo eruit want die verhogen de prijzen per juni of juli ook met 10%. 

PascalM

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ja, Ziggo zou ik over kunnen zetten naar de woonzorginstelling waar ik woon, heb daar nu een uitzonderingsclausule ivm mijn email (want dat is er een vanuit Ziggo zelf) maar ik kan daarin zelf besluiten of de instelling deze mag overnemen, dan hoef ik het niet te betalen, wel heb ik dan 1 ding te doen, mijn e-mail ben ik kwijt dan en dat is me een gedoe om alles naar een ander mail adres te zetten en het is de vraag of ik daar zin in heb, maar goed, het is wel duidelijk dat Vodafone haast moet gaan maken, het is mij alleen een vraag of ze het ook echt doen want zoals je al zegt, het intresseert ze helemaal niets, ze verliezen liever klanten op deze manier dan ze erbij krijgen en op deze manier kunnen de concurrenten wel profiteren van hun falend beleid

PascalM

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ondertussen weer bijna een week verder 

nog geen enkele reactie vanuit een mod, hallo, mensen willen dit… dus beste mods reageer en onderneem actie… jullie hebben nog een iets meer dan een maand, anders ben ik weg in oktober (zoals ik al zei, ik mag in juni verlengen,

maar de stand nu is dat ik weg wil)

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Het blijft mij verbazen hoeveel geduld de reageerders in dit topic hebben…………

Bru17

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Sinds paar dagen ben ik over naar T-mobile: ging heel soepel, met nummerbehoud, en werkt prima. Kan ik iedereen aanbevelen 😁

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

En? Met Apple Watch ondersteuning? Werkt het? 

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

@Dobbel Als je je contract met 2 jaar hebt verlengd zit er niks anders op 😥

Ik heb deze week ook een mail gehad dat ik mijn contract kan verlengen (loopt nog tot augustus dit jaar), nou, dat gaat dus vrijwel zeker niet gebeuren. Geen enkel vertrouwen dat het dit jaar nog iets gaat worden met eSim Apple watch ondersteuning bij Vodafone, wil nu dus ook zo snel mogelijk weg.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic