1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Reacties
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Bru17

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Zou het november worden - jaar na KPN, want KPN jaar na T-Mobile? Ben erg cynisch geworden over ‘vrije’ markt. 

Rvandego

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

DIt is een ander type multi-SIM, met de oude kon niet gebeld worden, dat was alleen voor data, Met wat elke andere provider multi-SIM noemt, kun je gewoon bellen en data versturen en ontvangen terwijl je (e)SIM op je telefoon gewoon actief en geregistreerd is op het Vodafone netwerk. Dit in tegenstelling to de Duo-SIM, daar kan alleen één SIM tegelijk actief en geregistreerd zijn op het netwerk.

Rvandego

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

DIt is een ander type multi-SIM, met de oude kon niet gebeld worden, dat was alleen voor data, Met wat elke andere provider multi-SIM noemt, kun je gewoon bellen en data versturen en ontvangen terwijl je (e)SIM op je telefoon gewoon actief en geregistreerd is op het Vodafone netwerk. Dit in tegenstelling to de Duo-SIM, daar kan alleen één SIM tegelijk actief en geregistreerd zijn op het netwerk.

mluttik

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Als Vodafone dit niet gaat ondersteunen zal ik moeten overstappen op T-Mobile (mijn vorige provider) of KPN, die ondersteunen de Apple Watch (Ultra) al wel. Zou jammer zijn, maar het is niet anders.

Anonymous
Niet van toepassing

Vodafone doet niks met de vragen van klanten over de ondersteuning voor de Apple Watch. Ofschoon ze ons anders willen doen geloven, doen ze niets, maar dan ook helemaal niets, met de ontwikkeling hiervan. M.a.w., het komt er gewoon niet. Klaar. Om de een of andere reden wil Vodafone er niet aan, maar dat zeggen ze niet omdat er dan klanten gaan weglopen. Welnu, ik ben een klant die het zat is, en gaat weglopen. De ballen, Vodafone!

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Anonymous  Ik ben vorige jaar 2022 overgestapt naar T mobile ivm met de Apple Watch 4g ondersteuning, na meer dan 20 jaar bij VODAFONE, niks dan lof voor TMOBILE en uiteraard KPN…. Deze 2 kijken WEL  naar de wensen van de klant,  gewoon overstappen…..

ik geniet van mijn Apple Watch 4g…..

 

Veel succes gewenst bij Vodafone… ze luisteren toch niet…. Ik geniet bij TMOBILE…

 

 



mluttik

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ik heb inmiddels ook opgezegd en ben (terug) naar T-Mobile. Nu wachten tot de Watch Ultra iets goedkoper wordt……

Ray308

Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Ik ben al even overtuigd, ik zit mijn contract nog even uit bij Ziggo/Vodafone, de liefde is al een tijdje over.  Er was op mijn adres weinig serieuze keus overigens.  Inmiddels ligt er glasvezel in de meterkast. Dus er is eindelijk wat concurrentie in de meterkast. 

Anonymous
Niet van toepassing

Helaas bij mij nog geen glasvezel, en dat zal er ook binnenkort niet gaan komen. Ik zal het voorlopig met de haat-liefdeverhouding moeten uitzingen 👿

marsman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hier precies hetzelfde. Ik heb inmiddels een Apple Watch Ultra en geen hoop meer dat Vodafone hier iets mee gaat doen.
Omdat ik een Red Together heb neem de overige 4 abbo's ook mee naar KPN. Zonde, want ik was hier heel tevreden over. 

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Er blijft zo geen abonnee meer over met een Apple Watch 🙂 

Lijkt me toch geen sinecure voor Vodafone, eenmaal overgestapt komen ze niet snel meer terug (ik niet in ieder geval, is me alle rompslomp niet waard) en dat gaat toch al snel om enkele duizenden abonnees denk ik?

1Ronald

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Helaas kan ik niet van Vodafone af.
Ik heb een abonnement van mijn werk.

 

Heb wel Vodafone DuoKaart (DuoSim, 2 simkaarten met hetzelfde nummer), volgens mij biedt Vodafone dit ook al niet meer aan.  Alleen bestaande kaarten kunnen ze niet van af. 
Ik ben zo bereid mijn tweede kaart om te ruilen voor een Esim voor mijn Apple Watch, dus Vodafone waar wacht je nog op. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Even een correctie @1Ronald 
Nu weet ik niet hoe het zakelijk zit, maar voor particulieren klanten kan je nog gewoon Duo Sim gebruiken hoor. Zie voor meer informatie: https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-sim/sim - Of Vodafone zakelijk dit inmiddels niet meer levert, geen idee. Je kan daarvoor het beste contact opnemen met de zakelijke klantenservice

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Ha allen! Ik kreeg vandaag via de chat in de app de volgende reactie op m’n hopeloosheid rond ondersteuning vd Apple Watch 4g,  die toch anders van toon is dan tot nu toe. Zie hieronder: 

 

Goedemorgen, goed dat je even contact opneemt. Het is niet fijn om te lezen dat je wilt overstappen wegens het uitblijven van de eSIM voor de Apple Watch. Ik kan je echter garanderen dat er hard aangewerk wordt. Ik kijk het graag voor je na. Ik stuur je een smsje met een code. Kun je deze code aan mij doorgeven?

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

…en ik krijg net dit bericht daar in de app chat: 

 

🙂 Het gaat er 1000% zeker komen (ik ben er zelf ook op aan het wachten)

Hou onze website de komende tijd in de gaten. Wij hebben namelijk nog geen concrete datum door gekregen.

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Dat zegt dus nog steeds weinig. 1000% zeker dat het er gaat komen. Dat geloof ik graag. Ooit zal het er best komen. Vraag is nog steeds: wanneer. Ik geef ze tot 5 augustus…

Anonymous
Niet van toepassing

Inderdaad. Dat het er gaat komen, dat roepen ze al ruim 2 jaar. Die 1000% zal wel heel erg rekbaar zijn. En dat elastiek is bij Vodafone van uitzonderlijk goede kwaliteit.

Quirrel

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

nog altijd geen ondersteuning.

blijft jammer voor een provider die zich als premium in de markt zet.

Voor mij gaat het na dit jaar een overstap zijn, aangezien ik echt de 4G functie wil gaan gebruiken 

3s

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

discussie en lancering esim voor apple watch duurt te lang na > 20jr klant stap ik toch maar over.

Bru17

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Geldt ook voor mij. Overstap per 19-4 geregeld. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic