1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Reacties
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@mbnn Kan ik me wel in vinden. Het duurt te lang....

Zo jammer dit. Net een Ultra gekocht met de hoop op...

SG40

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Review op Trustpilot gezet. En daar krijg je wel (wat sneller) een reactie 🙂 Of je er wat mee opschiet, is een ander verhaal.

 

Reactie van Vodafone:

He Serkan, dat heb je goed gezien en begrijpelijk dat jij hier graag toch gebruik van wil maken.

Er is geen duidelijkheid hierover wanneer dit wel komt. Zoals je leest op onze Vodafone Community over smartwatches: https://community.vodafone.nl/t5/Diensten/eSIM-Galaxy-Watch-4/td-p/207180
Technisch heeft het met deze GSMA Consumer Model en combinatie met eSIM te maken dat we dit nog niet ondersteunen.

We zien de wensen van onze klanten en nemen deze intern ook zeker mee!

Bru17

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Ik heb het via een 'klacht' bij Vodafone geprobeerd. Dan krijg ik zojuist dit onvriendelijke antwoord:

"25/10/2022 16:56 Ons antwoord
Goedemiddag,

Goed dat je ons een mail stuurt!

De eSIM is nog niet beschikbaar voor de Apple Watch. Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Vodafone kijkt naar de wensen van klanten en volgt de ontwikkelingen in de markt. Deze laten zien dat de Apple Watch een belangrijk product is geworden. Als wij besluiten de eSim op de Apple Watch aan te bieden, zullen wij onze klanten hierover informeren.

Mocht je jouw abonnement vroegtijdig willen opzeggen, dien je jouw contract eenmalig af te kopen.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Fijne dag,

Tamara
Vodafone Online Feedback"

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

@Louis @Lycke waarom blijven jullie zo stil? Tijd om eens aan de poorten te rammelen bij degene die hierover gaan. Je kan via social media en andere communicatie kanalen  toch niet met droge ogen blijven beweren dat je keer op keer zegt naar de wensen van de klant te kijken  en te luisteren en vervolgens dit niet doet. De wens van de klant is dat ze esim voor de Apple Watch willen.

 

Dit is niet een wens van de laatste maanden maar al jaren.

John.linda

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Helemaal gelijk Niek,

dit speelt al jaren en zo klantvriendelijk zijn ze niet. 

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Dank voor je actie! Maybe moet ik het ook nog even doen. 

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Ha SG40, 

weer hetzelfde antwoord van Vodafone. Zo suf. Vooral dit stukje:

 

Technisch heeft het met deze GSMA Consumer Model en combinatie met eSIM te maken dat we dit nog niet ondersteunen.’

 

Zou betekenen dat Vodafone technisch achterloopt op KPN en Belsimpel. En op de Vodafone-zusterbedrijven in de landen om ons heen. Dat onze Vodafone het gewoon technisch niet zou kunnen.  Is heel ongeloofwaardig. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Steven z’n naam noemen is niet meer nodig. Als je vaker op de community bent om even rond te kijken dan had je kunnen lezen dat Steven niet meer werkzaam is bij Vodafone 😉🤭.


Waarschijnlijk komt Vodafone nu ook wel met Apple Watch ondersteuning. Dit is gewoon een zakelijke afspraak die ze hebben met Apple en daar moeten ze zich allemaal aan houden (denk ik zelf). Zal je zien, eind van het jaar, of misschien net in begin 2023, komt Vodafone er ook mee. 

Het gaat allemaal zo geheimzinnig, net zoals bij KPN. En opeens is het er, alsof er niets aan de hand is en dan is iedereen blij 😀 

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Er zijn mensen die nog een leven hebben hè buiten dit forum…


Het boeit dus niet wie er nog wel en niet werkt op dit forum, ik heb af en toe het idee dat Vodafone medewerkers bewust bepaalde topics mijden, een reactie in deze zou zeer gewenst zijn.

 

 

Dat embargo is er inmiddels al af anders zou KPN ook niets communiceren.  Dus stop met excuses te zoeken voor Vodafone en ze maar keer op keer te beschermen. Ben eens een keer kritisch zou ik zeggen.

Pphilvg01

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Zie dat sinds een paar dagen op apple's website nu ook het KPN logo is toegevoegd, naast dat van T-mobile.

Zou nu echt niet lang meer moeten duren lijkt me.

Pphilvg01

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Bij bestellen van watch Ultra

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Melding iCulture:
Hoe zit het met Vodafone? Deze provider heeft nog geen aankondigingen gedaan. In een reactie aan iCulture zegt Vodafone, dat ze de klanten gaan informeren zodra ze besluiten de eSIM op de Apple Watch aan te bieden. Dit kan dus nog wel even duren.

Wie nu kan overstappen en graag een Apple Watch wil hebben dan kan je naar T-Mobile en nu ook bij KPN. 

fantastrick

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi, in Duitsland werkt het wel op het Vodafone netwerk. Ik zou ook graag willen weten wanneer het in NL gaat werken, anders gaat het overstappen worden en dat wil ik eigenlijk niet....

Groet!

Zoeduk

Liefhebber
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 56Likes

Ik ben bang dat overstappen inderdaad de enige optie is. Mijn vodafone together voor mijn gezin is aan het verlopen en ik denk dat we allemaal in een keer overstappen. Het is niet dat Vodafone momenteel zoveel beter of goedkoper is dan anderen. 

Bennemans

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is er al meer nieuws?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nee, er is nog geen nieuws. Zelf verwacht ik dat er ergens in 2023 komt. Vodafone zal er toch eens mee moeten komen. Zeker nu KPN en T-Mobile het hebben. Dus laten we hopen ergens eerste kwartaal van 2023? 

hermenlesscher

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ondersteuning van eSim (Apple Watch) is voor mij een factor in de overweging om evt. over te stappen naar KPN.

Leon_Breda

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het zou nu toch wel tijd worden zou je denken...

pdacruzmaia

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

wordt toch al tijd... zeker als andere al ondersteunen behalve vodafone

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, het zal. Maar zolang Vodafone er niet mee komt kan je besluiten om over te stappen of om te wachten. Want misschien is het nog wel na het eerste kwartaal?! Ik weet het ook niet, jammer genoeg. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic