1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Reacties
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Bru17

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Idem, ik denk dat ik klacht indien bij de ACM. Ik vind het maar een rare situatie.

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Wat is de A.C.M.?

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes
Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Thanks. Lijkt me een goeie. Misschien met meerdere doen? 

Ron6231

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Net ontdekt dat ik met mijn Apple Watch cellular wel 112 kan bellen. Ik heb niet zo'n zin om over te stappen naar t-mobile ivm ook Ziggo en voordeeltjes enzo. Maar een van de belangrijkste reden voor mij om een Apple Watch cellular te hebben is om 112 te kunnen bellen in noodgevallen wanneer ik mijn telefoon niet mee heb (tijdens hardlopen bijvoorbeeld). Sterker nog, zolang dat kan (zonder sim 112 bellen met je watch) denk ik niet dat ik ooit een speciaal Apple Watch abo zou nemen. Ik heb altijd wel mijn telefoon bij me, behalve dus bij workouts zoals hardlopen. 

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Haha! Wat een ontdekking! Heel bijzonder. 👍🏼😎

SpeedyVodo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De laatste update van Vodafone is van begin dit jaar. Ik zou graag willen weten of jullie al vorderingen gemaakt hebben in het bijwerken van het netwerk en of er een beta gepland staat (ik zou graag deelnemen met een nieuwe cellulcar Apple Watch die ik hiervoor zal aankopen). Ik wil voor nodgevallen telefonisch bereikbaar zijn en kunnen bellen terwijl ik mijn iPhone niet bij me heb. Kunnen jullie me laten weten of er een beta gepland is - of moet ik echt nog steeds naar jullie concurrent voor deze functionaliteit?

Zoeduk

Liefhebber
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 56Likes

Vodafone blijft zich verschuilen achter een technische incompatibiliteit maar dit blijkt geen probleem te zijn voor andere providers in europe (Waaronder Vodafone) en Nederland. Het is dus een bewuste keuze om deze mogelijkheid niet aan klanten aan te bieden. Als het gaat om customer satisfaction slaat Vodafone NL de plank hier dus wel erg mis. Ook ik ben aan het overwegen om bij mijn contract einde te switchen naar T-Mobile. Zeker in het segment waar mensen de laatste iPhones halen en laatste Apple watches zal een paar euros verschil de klant niet tegenhouden om andere keuzes te maken. Ik zou de product manager hiervoor wel eens zijn motiviatie willen horen? Te duur, te lastig, te weinig klanten, we mogen niet? 

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Ha! Goed voorstel, maar is dit wel de juiste plek om dat te doen? Wordt dit eigenlijk wel gelezen door Vodafone? Of kun je beter het in de chat vragen dat je vanuit de Vodafone app kunt beginnen? 

Zoeduk

Liefhebber
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 56Likes

Dat zou je wel denken dat chat/twitter/facebook een betere weg zou zijn. Echter de mensen die dit bedienen volgen het standaard antwoord wat al een paar jaar geleden geformuleerd is. Ik hoop dat er iemand van Vodafone meeleest en wel out-of-the-box wil denken. Even intern aan de boom rammelen.

Zoeduk

Liefhebber
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 56Likes

De Belgische provider Proximus wil vanaf volgend jaar e-sim op smartwatches ondersteunen. Bij andere Belgische providers als Orange en Telenet kan dit al.

 

Smartwatches met e-sim hoeven niet meer verbonden te zijn met een telefoon of wifi om bijvoorbeeld te kunnen bellen of notificaties te krijgen. Proximus ondersteunt al sinds 2020 e-sim, maar vooralsnog alleen op smartphones.

Met de Belgische provider Telenet is het sinds eind 2020 mogelijk om de e-sim van smartwatches te gebruiken. Hierbij delen smartphone en smartwatch hetzelfde nummer en abonnemen. 
https://tweakers.net/nieuws/202198/proximus-wil-in-2023-e-sim-ondersteunen-op-smartwatches.html

 

1Ronald

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

KPN is inmiddels zo ver: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim.htm

 

Vodafone hoe lang blijven jullie dit nog negeren?

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Waarschijnlijk komt Vodafone een keer met een knallende campagne om hun ondersteuning van de Apple Watch aan te kondigen. 😂😂😂

Andr3

Gedreven Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

https://www.iculture.nl/nieuws/kpn-apple-watch-cellular-4g-prijs-datum/

 

hopelijk sluit VF ook aan met deze ondersteuning. Misschien nog even geduld hebben jongens? Ik wacht ook in spanning af.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Zojuist gelezen bij iCulture:
Bij deze verwachtingen voor het einde van 2022 speelt er nog iets, dat specifiek voor Nederland is bedoeld: het is goed mogelijk dat de Apple Watch Cellular eind 2022 naar meer providers komt. Als Apple een 1-jarige exclusiviteit met T-Mobile heeft afgesproken, kunnen we over een paar weken verwachten dat KPN en Vodafone gaan aanhaken. Beide providers hebben al laten doorschemeren dat ze bereid zijn mee te doen, maar blijven zich op de vlakte houden, ook toen we recent nog eens hebben nagevraagd.

Laten we het hopen! En waarschijnlijk toch iets te maken met de exclusiviteit tussen TM en Apple. 

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Inmiddels is KPN live met de Apple Watch ondersteuning. Voor € 5 per maand kun je daar nu een esim bestellen voor de Apple Watch.

 

Wie had gedacht dat Vodafone tegelijk met KPN iets bekend zou maken…. Helaas! Van de kant van Vodafone nog steeds doodse stilte. Ik vind het echt ongelofelijk en teleurstellend.

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Heel de KPN site afgezocht niks gevonden,,.

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

2050818F-4397-4CFA-9994-BE9E7F89DF18.png

mbnn

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Zelf ook nog even de vraag weer gesteld via Twitter naar VFNL, maar zelfde antwoord als altijd:
"Daar hebben we helaas op dit moment geen verdere informatie over. Zodra er meer duidelijkheid is, laten we je weten via onze gebruikelijke kanalen."

Zodra mijn contract vrij is, maak ik mijn keus 😉 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@mbnn Kan ik me wel bij aansluiten. Het duurt te lang....

Zo jammer dit. Net mijn Apple watch ultra gekocht. Super dingetje hoor. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic