1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Reacties
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Andr3

Gedreven Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Zojuist zag ik op de site van Apple dat de Apple watch 8 met sim word afgebeeld met het logo van T-mobile. Oftewel; andere providers staan nog te wachten voordat zij de watch ondersteuning kunnen geven? 
Misschien moet de vraag niet bij Vodafone neergelegd worden maar bij T-mobile. 

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Waar zie je dat? Want ik zit nu op de Apple.nl site en als ik de Watch 8 aanklik dan word ik doorgeleid naar de US site. Maar daar zie de supported carriers AT&T, Verizon, Sprint en T-Mobile. Maar dat al al lang zo. Dat zegt toch niks over de NL markt?

mbnn

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @mbnn 
Daar staat ook alleen T-Mobile bij en geen andere providers 🙂

Schermafbeelding 2022-09-08 om 11.10.29.png

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Ohhhhh ja, Ik zie het nu ook. Apart en ontzettend lullig dat Vodafone gewoon hun mond houden hier. Ik ben al ruim een jaar bezig ben om een antwoord te krijgen en na telefonisch contact werd gezegd: Zit er aan te komen hoor, duurt niet zo lang meer, is een kwestie van een protocol dat aangepast moet worden.Op basis daarvan heb ik mijn abo verlengd. Maar nu ben ik zo snel mogelijk weg!! ik vind dit getuigen van een enorme minachting voor je klanten.

mbnn

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Yes dat was duidelijk 🙂 Ging mij erom dat het product er wel bij staat.

Andr3

Gedreven Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Ooh jongens sorry. Foutje van mij. De vraag neerleggen bij Apple bedoelde ik. Dus niet bij T-mobile. Ooops sorry.

Het kan zijn dat T-mobile een deal heeft met Apple.  Dat misschien later ander providers het ook eindelijk kunnen aanbieden. Dat Vodafone hier nog geen antwoord op kan geven omdat er misschien onderhandelingen zijn.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dat verwacht ik namelijk ook @Andr3 
Ik denk ook dat T-Mobile een deal heeft met Apple en dat daar gewoon helemaal niets over gecommuniceerd mag worden. Misschien ook niet eens door Vodafone en/of KPN. Want beide hebben deze dienst nog niet en het kan best zijn dat T-Mobile weer het alleen recht heeft. Dan kan ik het me voorstellen dat je als provider je mond niet open doet, zeker als er sancties op staan. Maar het blijft gissen 🙂

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Op de website van Amac staat dat KPN en Vodafone bekend hebben gemaakt te werken aan ondersteuning voor de Apple Watch 4G en vermoedelijk nog dit jaar met een abonnementsdienst zullen komen. Zou het? Vorig jaar is mij door de klantenservice van Vodafone al gezegd dat ik de Apple Watch 4G gewoon zal kunnen gebruiken met mijn bestaande abonnement. 

Ik wou dat ze nu eindelijk eens iets bekend maakten. Ik zou best de Apple Watch 8 willen bestellen, maar zo lang ik geen zekerheid heb over de ondersteuning door Vodafone….

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Dit jaar is mij dat ook verteld, dat ik de Apple Watch 4g zeer waarschijnlijk nog dit jaar zou kunnen gebruiken binnen mijn Vodafone abonnement. Ik heb daarom dit jaar toch maar weer verlengd… Hoop niet dat ik er spijt van krijg. Maar ja, anders daarna maar overstappen naar T-Mobile. 

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Heb je ook een link? Kan het zelf namelijk nergens vinden.

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Ja natuurlijk: zie https://www.amac.nl/blog/post/voor-het-eerst-in-nederland-apple-watch-met-4g-dit-is-wat-je-moet-wete.... Hier staat letterlijk: “

Heb je geen T-Mobile, maar wil je wel gebruik maken van 4G op Apple Watch? Dan is het een kwestie van wachten, maar de geruchten zijn dat dit wachten niet meer zo lang hoeft. Zowel KPN als Vodafone hebben bekendgemaakt te werken aan 4G voor Apple Watch en komen vermoedelijk dit jaar nog met een abonnementsdienst!”

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Bedoel je mij? Ik heb het in de winkel gehoord, toen ik twijfelde of ik wilde verlengen. 

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Ik heb gistermiddag zowel Apple als Vodafone gebeld.

Apple: bij ons is bekend dat de esim bij zowel T-Mobile als KPN als Vodafone (en evt. dochters) gebruikt kan worden.

Ik: Ja de esim op zich misschien wel maar niet in combinatie met de Apple Watch.

Apple: dat is ons niet bekend, zou moeten kunnen

Ik: waarom staat dan bij de nieuwe Apple Watch 8 alleen t-Mobile vermeld?

Apple:....... Tja dat weten we eigenlijk ook niet 😅

 

En toen Vodafone:

Vodafone: Nee mevrouw we ondersteunen de Apple Watch nog niet. 

Ik: En is er zicht op wanneer dat gaat gebeuren, want dat is me bij verlenging (in mei) ook al gezegd....het zit eraan te komen.

Vodafone: nee daar is niets over bekend.  We hebben het onlangs weer doorgegeven.

Ik: Zou ik dan iemand kunnen spreken die er meer over kan vertellen?

Vodafone: Nee helaas, zo iemand is er niet.

 

Ik heb ook T-Mobile gebeld. Maar ook zij hadden nauwelijks info over het feit dat zij de enige zijn die het ondersteund en hoe je het dan zou moeten bestellen. Mevrouw, kunnen wij u terugbellen in 10 minuten? Ik ga het even uitzoeken. Dat was gistermiddag, afijn ik zit nog wortel te schieten....

 

 

Weet je......ik heb het eerder gezegd. Ik vind deze radiostilte minachtend voor de klanten.

Potverdikke wat een stom onnozel gedoe!!

En kom niet met: ze mogen niks zeggen want dan zouden er sancties volgen? Dan toch van hoger af opgelegd en niet door Apple. Apple is er toch alleen maar bij gebaat dat hoe meer gebruikers en klanten, hoe meer vreugd? In de landen om ons heen en ook in de US staan altijd meerdere providers gemeld. Dus exclusiviteit voor T-Mobile? Ik geloof er niks van.

 

Pfffff...... en callcenters, we gaan met zijn allen onwetend ten onder! Wat een bagger.

 

GerdeMan

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Is er ook geen mogelijkheid om een mening los te peuteren bij de eindverantwoordelijken. 

Zijn CEO of RvC niet bereikbaar voor commentaar?

Het voetvolk kan of mag niet reageren, blijkt al een paar jaar gezien voorgaande reacties!!!

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Bon plan!

Jeroen Hoencamp is sinds 1 januari 2017 CEO is van VodafoneZiggo.

Wie heeft genoeg "gewicht" (en dan bedoel ik eigenlijk op journalistiek niveau) om tot deze gelederen door te dringen? 😅

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

En Fleur van Beemd is Executive director strategy, insights & digital transformation. Ook een goeie!

En Marcel de Groot is directeur Consumentenmarkt.

Bru17

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Net serie 8 cellular ontvangen, ik kijk het nog een paar maanden aan en anders toch maar naar T-Mobile. Enorm balen, dat Vodafone dit nog niet ondersteunt en je totaal niet weet waar je aan toe bent.

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Succes! Ik heb er niet veel vertrouwen meer in. Ik koop tijdens Black Friday denk ik een Apple Watch 7, omdat de extra’s op de 8 niet echt boeiend zijn voor een man. Ik zit nog bijna twee jaar aan mijn contract vast, dat ik had verlengd omdat ze in de winkel zeiden dat het “binnenkort’ goed zou komen met 4g. Na die twee jaar koop ik dan wel de nieuwste Apple Watch. 

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

…met 4g, bedoel ik. Als Vodafone dan eindelijk meedoet, mogen ze me als klant houden. En anders stap ik over. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic