1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Reacties
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Ja…. Zo klinkt het wel. Terwijl ik al zeker 20 jaar geen klant meer bij KPN ben en ooit weggegaan ben om nooooooit meer teug te komen 🥴

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je hebt misschien wel gelijk met de korting, bij overstappen @Marjolv 
Maar als je al klant bent bij Ziggo, en je zou willen blijven, dan ben je wel beter uit bij Ziggo en niet bij KPN. Dus het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Wil je gewoon blijven, dan ben je als vaste klant goedkoper uit als je ViaPlay neemt dan bij KPN (KPN 5x 9,99 = 49,99 - Ziggo 4 maanden voor 20,00 euro en dan 1x 9,99 = 29,99 euro). Maar uiteraard, als je nieuwe klant bent bij KPN, wat ze hopen dat mensen nu gaan doen en jij die gedachten ook al hebt, dan ben je daar goedkoper uit. 

Het is vaak zo, overstappen loont soms wel en dan heb je ook nog eens de eSIM voor je horloge 😉

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

hmmm.....even over die eSim want daar is dit verhaal over begonnen......is ook bij KPN nog niet beschikbaar. Verwachting is maart maar medewerker zei: ik mag nog geen definitieve datum geven. Er zijn nog wat problemen die opgelost moeten worden.

 

Maar hoe kom jij bij 5 maanden? Het F1 seizoen is totaal 9 maanden. Eerste race maart en laatste november.

KPN is tot 1e seizoen gratis voor nieuwe klanten en daarna 9,99 en dan net als bij Ziggo per maand opzegbaar. Ik hoef al die andere meuk niet.

Ziggo voor het seizoen is 4 maanden 20,- en dan nog 5 maanden x 9,99  = totaal 69,95. Ik heb uitgerekend dat met de combi internet TV en mobiel het me in 1 jaar 249 euro scheelt. En dan hou ik rekening met extra wifi punten, extra box en monteur. Dat is serieus veel!!

Maar ik zie op tegen het gedoe. Ik heb hier coax en geen UTP. KPN gaat dan in de leiding van de coax een UTP kabel trekken, die Coax gaat er dan uit? Ik ben er nog niet uit.

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Doe toch niet zo moeilijk over de AW esim……niet de rode, niet de groene maar de paarse kiezen.

overstappen en klaar…..werkt als een zonnetje.

Van een overstapper

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik bedoelde vaste klanten Marjolv.
Want je bent nu vaste klant bij Ziggo, dus ik vergelijk ook als vaste klant bij KPN. Maar wat je zegt, ook die weten nog niet wanneer ze komen met de eSIM voor de Watch. Misschien schuiven die ook nog wel maanden op en zijn ze te vroeg geweest met roepen, wat Vodafone niet doet en wacht tot ze het echt kunnen aanbieden. 

Maar goed, de keuze is aan jou en kijk het rustig even aan. 

Elvirarivle

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik denk dat wij klanten echt al lang genoeg wachten. Ik snap dat uit eerdere berichten dat je Vodafone uit andere landen niet kan vergelijken, maar volgensmij geven genoeg mensen ondertussen aan dat ze de ondersteuning willen op hun Apple Watch. Waarom kan T-Mobile dit wel bieden? Ik snap niet waarom hij Vodafone alles zo lang moet duren. Topic loopt al ruim een jaar en mensen zijn het wachten ondertussen wel een beetje zat lijkt me? Ik heb al een abonnement sinds Libertel alleen als het allemaal zo lang moet duren ga ik ook overstappen. 

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

Duurt nu wel al heel lang. Omringende landen al enige tijd werkend, Nederland nog niet. Ik begrijp dat niet helemaal. Ik vrees dat ik mijn contract niet meer verleng bij Vodafone. 

Emus2011

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik zit hierop de wachten!! het duurt me nu toch echt te lang! welke PO zit hier te slapen; dit moet gewoon in twee werken gefixt zijn! ik overweeg nu echt over te stappen naar t-mobile want ik wil mijn apple watch 7 bestellen; ik stel dit uit omdat dit dus niet ondersteund wordt door Vodafone dit is toch triest

Ron6231

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik volg dit topic al een tijdje, maar niks nieuws.

Het is best teleurstellend dat Vodafone niet iets concreter kan worden. Gaat Vodafone dit ooit ondersteunen? Zijn ze er al mee bezig?, Wil Apple teveel geld?... Kortom waarom niet in Nederland en wel in buurlanden. Wat is de echte reden, en kom niet opnieuw aan met het verhaal dat anderen voorlopen en dat het kennelijk te ingewikkeld is voor Vodafone om Apple afwijking van de standaard te implementeren.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wel erg grappig dat Vodafone niet met het verhaal mag komen wat jij niet wil horen. Komt Vodafone met het verhaal dat de Vodafone buurlanden, niet dezelfde Vodafone is als in Nederland, dus daarom heeft Nederland deze ondersteuning nog niet en dat ze er aan werken. Het is zo en daar moeten we het dan maar mee doen. 

Beetje lullig verhaal, ik ben het helemaal met je eens. Natuurlijk mag Vodafone hierin wel wat duidelijker zijn, maar wat blijkt, dat willen ze niet. En ja, misschien zien ze liever de mensen weggaan naar een andere Nederlandse provider dan dat de klanten blijven, dat kan. Het is een gebed zonder eind en ik ben bang dat we voorlopig nog geen informatie hierover krijgen. Laten we hopen dat er dit jaar nog groot nieuws komt en anders overstappen of geen 
Apple Watch kopen met internet ondersteuning. 


En nee, ik help Vodafone niet mee, ik verdedig ze zeker niet, want ook ik zit hierop te wachten. Ooit zal Vodafone wel met groot nieuws komen 😉😴 ik duim met jullie allemaal mee!

John.linda

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het is inmiddels juni 2022 en nog steeds geen ondersteuning voor Apple. Echt HEEL slecht van Vodafone. Speciaal extra betaald voor een iwatch 4G, kan ik het niet gebruiken. 🤦🏼
kom op Vodafone, wordt eens wakker !!!!!!

zelfs de SNS bank is wakker geschoten en ondersteunen nu apple pay. 
Apple is toch geen onbeduidend merk, dat daar diensten nog niet voor worden ondersteund kan ik niet begrijpen.  😡

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

👍

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Als je de aw 4g al hebt snap ik niet waar je nu nog op wacht, doe als ik …als een speer naar t-mobile, werkt perfect

Cpio

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Idd, T-Mobile is nu ook gestart met de Samsung watch 4 LTE, ik heb 3 abbo's bij vodafone mijn 2 dochters hebben watch 4 lte en zijn net overgegaan naar t-mobile en zodra de watch 5 er is ben ik ook weg. Arrogantie (typisch voor een Amerikaans bedrijf) met berichtgeving en informatie gaat dus klanten kosten, maar waarschijnlijk hebben ze er daar genoeg van!

markm82

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

One more year left on my contract. That’s one year left for Vodafone to support Apple Watch before they lose another household.

rbhagola

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nog altijd standaard response Vodafone:

Ik kan mij voorstellen dat als u met smart zit te wachten op de optie om een eSim in uw Apple watch te gebruiken, u hier meer informatie over wilt hebben. Er is bij ons nog steeds geen tijdslijn of indicatie van wanneer deze optie beschikbaar is. We zijn er al even mee bezig om uit te zoeken hoe ook wij deze optie kunnen aanbieden. Dit heeft te maken met de functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Voor meer informatie verwijzen wij u graag door naar de Community.

Ik zal hieronder een link mee sturen van dit onderwerp. Hier stellen meer van onze klanten onder andere deze vraag, en wordt er eens in de zoveel tijd een update over gegeven.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Een link doorsturen naar de community waarin Vodafone inmiddels bijna 8 maanden geleden voor het laatst een teken van leven heeft gegeven......heel slecht!!!!

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

We zijn er al even mee bezig om uit te zoeken hoe ook wij deze optie kunnen aanbieden. Dit heeft te maken met de functionaliteit op het GSMA Consumer Model.

 

Wat een ongelofelijk flutbedrijf als je jaren bezig moet zijn om iets uit te zoeken. Zodra ik kan, ben ik weg want dit is echt te zot voor woorden. Als T-Mobile alleenrecht heeft? Kom daar dan gewoon voor uit maar houdt je klanten niet zo aan het lijntje. Ik vind het echt niet kunnen. Ik heb mijn abo verlengd omdat mij gezegd is dat het eraan zat te komen. Prut prut prut Vodafone!!

Mems

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vodafone moet echt beginnen met het ondersteunen van de apple watch met mobiele netwerk,

JohnDykstra

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Er is alweer een jaar voorbij en je kan nu niet meer zeggen dat andere operators voorop lopen, het zou wel zo netjes zijn om na dat statement van november 2021 iets meer te zeggen. Al was het maar dat het onderwerp regelmatig voorbij komt, of dat jullie gewoon wachten tot er teveel mensen weg gaan. 

mbnn

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Het wordt nu wel echt tijd ja. Come on Vodafone, ondersteun het aub of leg uit waarom het niet kan (licenties t-mobile?)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic