1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Reacties
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
rits-nl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik snap niet dat dit zo lang moet duren, logisch dat een overstap naar een andere provider de vanzelfsprekende keuze is. Jammer want ik heb de combi Vodafone/Ziggo een hele fijne gevonden. Maar geen Applewatch ondersteuning, geen F1... het begint op te tellen. Jammer… Maar misschien een reactie/timeline van Vodafone begin 2022?

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Lycke.. jij werkt bij Vodafone… En jij weet het ook niet…?

Wat heeft het voor nut om een Community Moderator  te zijn als je niet eens kan antwoorden met ja of nee, want blijkbaar wordt er niet met jullie gecommuniceerd….

Mensen hier stellen al jaren vragen over dit topic en krijgen tot vandaag de dag geen anrwoordt omdat de community moderator het niet weet…. Vodafone is zoooooo ouderwets en is blijven steken in de jaren tachtig…..

La Hees 1

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Het gebrek aan communicatie is meer dan ergerlijk, terwijl het toch een flink aantal klanten betreft die het aangaat en die hun apple watch willen gebruiken met een e-sim. Vodafone ondersteunt in de landen om ons heen wel de e-sim voor applewatch. Het argument dat dat op zich staande bedrijven betreft is wel heel dunnetjes en is ongeloofwaardig. De koppeling is duidelijk want als je in dat andere land bent, kiest de Vodafone SIM als eerste voor Vodafone als provider. 
Een en ander getuigt ook van onfatsoen en minachting voor de gebruikers van Vodafone, zeker als men zegt geen zicht te hebben wanneer de e-sim voor de apple watch ter beschikking wordt gesteld. Of helemaal niet natuurlijk.
Het alternatief van dit moment T-Mobile is wat betreft service en netwerk zeker zo goed zo niet beter ook in het buitenland werkt men met roaming partners die een goed netwerk hebben. Privé ben ik al over naar T-mobile. Nu zit ik zakelijk mijn abonnement uit.
Hoe droevig allemaal.

ROnv

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Als wij nu allemaal collectief een melding zenden aan de directie dat wij wegwillen naar een andere provider als er niet binnen een maand duidelijkheid komt, dan komt er wellicht een reactie. Als er meerdere mee willen doen, wil ik wel een voorbeeld opstellen die iedereen kan gebruiken. 

SylviaR

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ben ook al heel lang (zakelijke) klant van Vodafone, sinds 2002. Ik baal dat ik mijn Apple Watch met eSim niet kan koppelen. Ik zit mijn contract met Vodafone uit en stap dan over, tenzij Vodafone aangeeft hoe lang we nog moeten wachten, ongeveer. Ik wil best wachten, maar dan moet ik wel weten dat het zin heeft.

rodnasb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik begrijp niet dat Vodafone NL deze onzekerheid laat voortbestaan. Uitermate frustrerend. Ik ben klant sinds 1996 en stap nu over naar T-mobile.

Jullie bewijzen jezelf een slechte dienst, Vodafone!

La Hees 1

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

En de absolute arrogantie je klanten op een dergelijke manier te negeren. Inmiddels heb ik een T-mobile account met een extra telefoonnummer. Met een klein abonnement kan je bij T-Mobile gewoon je apple watch tegen een maandtarief van €. 5,00 gebruiken. Hoef je je kostbare telefoon niet overal mee naar toe te nemen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Waarom zeg je dat het de absolute arrogantie is vanuit Vodafone, La Hees1?
Vodafone heeft toch enkele keren laten weten dat ze vanuit de klantenservice kant NIET weten of Vodafone er al mee bezig is en wanneer het dan eventueel uit zou komen, als ze er mee bezig zijn. Deze info is geplaatst met de melding dat als er iets anders uit komt, ze dat dan ook hier zullen plaatsen. Begrijpelijk dat Vodafone dan niet elke keer antwoord geeft op vragen of het er nu eens gaat komen. Dit antwoord hebben ze gegeven en om nu elke keer te gaan herhalen, dat schiet ook niets op. Dat heb ik al eens naar mijn hoofd geslingerd gekregen, dus ik ben er ook mee opgehouden. 

Daarom denk ik dat Vodafone hier ook heeft besloten om het 1x te melden en te wachten tot ze echt weer nieuw antwoord hebben en deze dan plaatsen. Gelukkig zijn er andere providers die het wel aanbieden, dus als iemand het heel graag wil gaan gebruiken, mijn advies, stap dan gewoon over. Alle providers zijn tegenwoordig even goed en hebben voordelen en nadelen. Nederland is een goed land wat betreft mobiel gebruik, dus dan zou ik gewoon lekker overstappen, als het kan. 

La Hees 1

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Je hebt eigenlijk helemaal gelijk. Heel goed advies. Kan ik mijn abonnement ook opzeggen en direct met nummerbehoud vertrekken? Dat zou voor mij de oplossing zijn. En kom nu toch. Het nog niet weten of Vodafone de apple watch gaat ondersteunen. Dat is natuurlijk intern al lang bekend. Geef dan een datum of zeg dat de apple watch niet wordt ondersteund tot een bepaalde datum. Heb je ook minder teleurgestelde en ontevreden klanten!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, ik weet ook niet waarom ze het niet willen melden, of niet mogen zeggen?!
Echt, als ik het wist, ik had het al van de daken geschreeuwd 🙂

Je kan 120 dagen voor einde van je contract opzeggen en bij de andere provider je abonnement aanvragen met nummerbehoud. Mocht je contract nu al zijn afgelopen dan kan je elke dag overstappen met 1 maand opzegtermijn. Hier de volledige informatie over hoe je kan overstappen. 

La Hees 1

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Dank voor de reactie. Het blijft frustrerend dat er gewoon niet het fatsoen is om een antwoord te geven op de vragen en verzoeken van de mensen op dit forum.
Gewoon negeren van wensen die er onder de klanten bestaan.
Ik denk dat het idee kan zijn om wat druk uit te oefenen via sociale media en de gang van zaken openbaar te maken. Misschien komt er dan een bevredigend antwoord.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Sorry, maar dat is niet negeren. Ze hebben toch geen antwoord, waarom dan elke keer weer herhalen?
Als klant heb je nu zelf de mogelijkheid om te blijven en te wachten, of over te stappen. Wanneer het antwoord niet bevredigend is kan je zelf een stap zetten. Aangezien Vodafone geen antwoord geeft op de vraag, en dat kan van alles zijn (ze weten het niet, ze doen er niets aan, het komt er gewoon niet of ze zijn er mee bezig), moet je zelf maar een beslissing maken.

Helemaal mee eens dat Vodafone misschien meer duidelijkheid mag geven, waarom het zo lang duurt. Maar als ze dat niet willen doen en het willen laten bij hun antwoord, zoals die gegeven is door Vodafone op deze topic, dan is het maar zo. 

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@La Hees 1  Helemaal met jou  eens… gewoon info of een update geven of Vodafone de Apple Watch 4g gaat ondersteunen of niet… je maakt hier heel wat mensen blij op dit forum……

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@rodnasb  Dat is toevallig.., ook ik ga over 2 weken naar Tmobile… na meer dan 20jaar bij Vodafone… Vodafone kijkt niet mee naar de wensen van de klant wat de apple watch 4g ondersteuning betreft… 

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Bedankt voor de info! Daar heb ik wat aan. Ik zou liever gewoon bij Ziggo en Vodafone blijven omdat het eigenlijk feilloos functioneert en beide gewoon goede service geven, maar zoals ik al zei èn het wegvallen van F1 èn het niet ondersteunen van Apple Watch zouden me toch kunnen overhalen. Maar ik wacht af, mijn abo loopt tot begin mei dus ik heb nog even tijd me te beraden. 

DJ5

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik denk dat je niet helemaal begrijpt waar de ergernis zit. Dat gaat niet omdat Vodafone niet antwoord, het gaat erom dat het van de gekke is dat Vodafone het nog steeds niet in Nederland aanbiedt. 

 

Nederland was wat dit betreft al de gekke Henkie van Europa en liep enorm achter, maar waar er eerst geen enkele aanbieder ermee kwam is nu zelfs een budgetaanbieder als T-Mobile zo ver en Vodafone komt nog steeds niet verder dan "we weten het niet"? Dan neem je zowel je klant als je bedrijf niet serieus. 

 

Dit gedrag kan alleen maar verklaard worden vanuit de semi-monopolist gedachte, waarbij men ervan uitgaat dat klanten toch wel blijven, ook als je aan hen een slecht of achterhaald product aanbiedt. Maar ik garandeer je: Ziggo is er vooral voor old school tv en Vodafone inmiddels gewoon het slechtste netwerk. Dus straks gaan de klanten massaal weg. Ik voorspel dat binnen 10 jaar Vodafone in Nederland een hele kleine speler is, of misschien wel gewoon failliet. En ik hoop het inmiddels ook nog. Helaas zit ik nog tot oktober vast, maar ik verheug mij nu al op de dag dat ik na 25 jaar klant zijn (ik begon bij Libertel) de deur achter mij dicht kan slaan. En ook Ziggo gaat er dan uit.  En dat terwijl ik helemaal geen zin heb om over te stappen. Dat doe ik alleen als ik laaiend ben. En dat ben ik inmiddels! 

 

Zo ga je met klanten niet om! 

 

En als je het echt gaat merken dat je klanten je echt kotsbeu zijn, dan is het te laat om bij te sturen. Maar goed, blijf vooral denken dat het aan de onredelijke klanten ligt dat ze het antwoord "we weten het niet" een idioot antwoord vinden.

La Hees 1

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Wat ben ik het hier ontzettend mee eens, maar de vraag of het gras bij de buurman groener is moet blijken. Tot nu ben ik erg tevreden met T-Mobile met een beter netwerk. Zeker in buiten gebieden en in het buitenland.

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

Op 19-01-2022 telefonisch contact gehad met Vodafone over mijn contract welke verloopt op 4 maart as en ga overstappen naar Tmobile, werd mij verteld dat eigenlijk de Apple Watch 4g ondersteuning door VF eind 2021 zou plaatsvinden, maar helaas niet gehaald, dus wordt verwacht dat dit in 2022 WEL gaat gebeuren…. Kan ik hier wat mee..?? Ik hoop het…. Ik ga dit ook even via de mail bij VF  vragen….. voor een bevestiging… eindelijk een antwoordt..!!!

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Ik ben inmiddels best wel ver met uitzoeken of ik wil overstappen naar KPN. Want zeker nu KPN viaplay tm november gratis aanbiedt voor nieuwe klanten en ziggo bestaande klanten slechts 4 mnd 50% korting aanbiedt, wordt het nu heel interessant. Ook door andere acties met mobiel, Netflix etc. Ik denk dat KPN haar kans schoon ziet om Ziggo en Vodafone klanten weg te kapen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Doen @Marjolv 
Je hoeft mij niet te overtuigen. Al hoewel het bijna lijkt op een reclame blokje vanuit de groene provider 😉🤪😁. Als het voor jou beter is, en je gaat er op vooruit, dan moet je dat gewoon gaan doen. Soms is het wel eens goed om ergens anders te kijken. Heb ik ook gedaan toen ik vanuit een andere provider naar VodafoneZiggo ben gegaan. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic