1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Reacties
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas heb ik (nog) geen nieuws hierover @BozzDH. Zodra ik meer weet, laat ik dit gelijk weten. 

A3n

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

T-Mobile ondersteunt de Apple Watch nu. Als Vodafone niet snel volgt overweeg ik een overstap. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Beste @A3n 
Deze info heeft Vodafone zojuist geplaatst en duidelijk is dat Vodafone nog geen duidelijke informatie kan verstrekken wanneer ze dit gaan ondersteunen. Dan is de keuze aan jezelf wat je gaat doen, wachten/blijven of overstappen. 

Moderator edit november 2021: statement toegevoegd
Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Andere operators bieden wellicht al wel eSIM ondersteuning voor de Apple Watch, omdat zij deze functionaliteit al hebben geïmplementeerd. Deze operators lopen voorop in de eSIM ontwikkeling. Het is op dit moment nog niet bekend wanneer wij de Apple Watch gaan ondersteunen.

La Hees

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Wat jammer en wat een onlogisch antwoord. Die aanvullende functionaliteit is kennelijk wel te implementeren door T-Mobile (dat het beste netwerk schijnt te hebben) en in het buitenland door allerlei andere providers. In Nederland komt KPN binnenkort met de "aanvullende functionaliteit". Vodafone niet. Het is het negeren van de wensen van je eigen klanten. Het lijkt erop dat Vodafone andere belangen heeft om de al bekende functionaliteit ter beschikking te stellen.
Ik ken mijn volgende provider al als deze functionaliteit niet snel wordt aangeboden.

DJ5

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Zeggen dat andere operators voorop lopen is lachwekkend. Vodafone loopt zwaar achterop. Nederland als geheel loopt al enorm achter, maar nu is Vodafone de enige provider die er nog niet aan wil.

 

Ook voor mij een reden om dan maar eens verder te kijken dan Vodafone. 

Zere

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Oneens met Vodafone en jullie vaag antwoord. 

Na 6 jaar, 4 in UK en 2 in NL bij Vodafone ga ik ook weg als 4g ondersteuning voor de apple watch niet word aangeboden binnenkort. Ook met iedereen eens in de berichten. Kondig het officieel aan en geef ons gewoon groen licht dat het wordt geïmplementeerd in jullie systeem met een indicatie van waneer. Dan kunnen wij als jullie klanten ook een besluit nemen om te blijven of overstappen naar een ander provider. 

Ik begrijp heel goed op een technisch niveau dat het niet “huppekee hop” snel kan. Zoals ik de reacties lees, dan voel ik mezelf als klant in een klein hokje geplaatst. Omdat wij een minderheid zijn met een apple watch 4g in jullie klantenlijst, wordt dit niet als een algemeen probleem gezien binnen Vodafone? 

Ik ga persoonlijk niet 6 maanden wachten en niet gebruik maken van mijn nieuwe Apple Watch 4g tijdens sporten of hardlopen. Ook al heb ik 1.5 maand mijn abonnement vernieuwd, dan heb ik betaald voor de leer om levenslang nooit meer een klant te zijn bij Vodafone. Het enige wat Vodafone en ik mee eens kunnen zijn is is knal rood als lievelingskleur. 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Beste Zere,

 

Het blijft een keuze die je maakt. Jammer dat er boven deze topic staat dat ie is opgelost. Nou, niet dus, want we horen nooit wanneer VF er ooit eens aan denkt om eraan te beginnen....

Huppelepup

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Duurt veel te lang. Je kunt toch minimaal de roadmap communiceren. 

J3r03n

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Speciaal voor dit topic de moeite genomen om te registreren. Heb dit ruim 1,5 maand in de gaten gehouden na de lancering van de Apple Watch en kan alleen uit de officiële reactie afleiden dat VF niet van plan is deze ontwikkeling door te voeren.

 

Ben sinds 2007 tevreden klant van Vodafone, maar ben nu definitief overgestapt naar de roze concurrent. Kom over een jaar wel weer terug als ik mijn Watch aan VF kan koppelen.

ROnv

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dank je voor het antwoord op mijn vraag. Helaas is het antwoord niet wat ik hoopte te krijgen. Ik heb alle begrip dat partijen zaken moeten inregelen, maar een antwoord " we weten het nog niet" is geen antwoord. Vodafone heeft mij met allerlei beloftes overgehaald vanuit T-mobile, maar ik krijg steeds meer spijt dat ik het gedaan heb. In mijn bedrijf is ook de overstap van alle telefoons van T-mobile naar Vodafone opgeschort, en niet alleen om de watch (helaas). 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Zolang we iets niet weten, is "we weten het niet" toch het enige antwoord. Iets uit mijn duim zuigen, helpt natuurlijk ook niemand ;-). Ik snap dat het heel jammer is en dat je graag meer duidelijkheid hebt. Maar zolang die er niet is, kan ik je die ook niet geven. Sorry! 

3s

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Tsja. Hier geldt t zelfde.  Ook op zoek naar andere aanbieder. Na 20 jaar   

SG40

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Toch wel heel apart dat er helemaal niks gecommuniceerd wordt door VF. Er kan toch op z'n minst gezegd worden of men er wel of juist niet mee bezig is? En als men ermee bezig is, kunnen er toch ook verwachtingen uitgesproken worden zonder beloftes te doen? 

ROnv

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Helemaal eens! Begint me ook mateloos te irriteren dat bedrijven gewoon niets communiceren terwijl ze wel wat kunnen of zelfs moeten kunnen zeggen. 

Huppelepup

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb je geen contact dan met de directie?

DSchoonderwoerd

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ook ik verbaas me over deze gang van zaken bij Vodafone/Ziggo. Wees gewoon duidelijk; staat het op de ‘backlog’ om aan te pakken of niet? Zo ja, graag een grove inschatting van de planning. Zo niet, weten we genoeg en kan iedereen een gewogen beslissing nemen. Je neemt je klanten niet serieus door aan te geven dat je het simpelweg niet weet.

ROnv

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

De kans om contact met de directie krijgen, is kleiner dan het staatslot met de hoofdprijs te kopen. 
Ik vind het gewoon jammer dat ze ons niet serieus nemen. Laat me dan terug naar r-mobile gaan. Zeker, daar is het gras niet groener, maar ze reageren wel altijd als je een vraag hebt. En zij zijn zoveel verder met 5G en e-sim. Vodafone interesseert zich niet meer voor klanten als ze je eenmaal binnen hebben….

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Leuke afsluiting:
Vodafone interesseert zich niet meer voor klanten als ze je eenmaal binnen hebben….

Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen, en ook niet mobiele netwerk bedrijven 😱.


De medewerkers van Vodafone, die hier aanwezig zijn, weten jammer genoeg net zoveel over deze vordering als jij en ik. Ik vraag ook heel vaak hoe het ervoor staat maar ze weten het gewoon niet. Net zoals de eSIM opeens uit kwam, dat was ook niet eerder gecommuniceerd. Wat de tactiek is vanuit VodafoneZiggo, geen idee. Want andere bedrijven hebben het al wel actief en dan verwacht je toch dat ze er hard aan werken om ook actief te krijgen. Hoe zeer ik ook graag Vodafone promoot kan ik alleen maar zeggen, als je het echt wilt gebruiken en je kan niet zonder, dan maar overstappen. Want als je moet wachten, je weet het hier maar nooit 😞🥴.

Hoe dan ook, ik wens iedereen een fijne Jaarwisseling! 

DJ5

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Zoals ik het zie investeert Vodafone zo min mogelijk in het netwerk. Het wordt sowieso steeds slechter en ook steeds vaker heb ik enige tijd geen mobiel internet (ondanks dat er dan 4G of 5G staat, dus niet omdat ik ergens in een uithoek van Nederland zit, sterker nog, het gebeurt ook gewoon op de PC Hooft. Dat geen internet kunnen gebruiken is nu al zo'n beetje een wekelijks fenomeen.

 

De strategie lijkt dus te zijn: zo min mogelijk geld uitgeven en vertrouwen dat de meeste mensen niet overstappen. 

 

Ik lees overigens met verbazing dat er mensen zijn die maar voor een jaartje over willen stappen. Als ik ga, dan ga ik met alle accounts, ook zakelijk en kom ik echt nooit meer terug. De klok tikt... Tik... Tok...

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Kom op Vodafone! Ik ben na 15 jaar klant te zijn geweest bij T-Mobile overgestapt en moet ik nu spijt hebben omdat zij wel de Apple Watch functionaliteit ondersteunen?

Hoe ingewikkeld kan het zijn! Is er nog nog steeds geen zicht op wanneer dit binnen het Vodafone abo beschikbaar komt?

Het wordt er niet beter op geen Apple Watch en Ziggo geen F1. Ik ga toch weer eens bij T-Mobile kijken 😐

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic