1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allemaal, goedemorgen!

Het hek is van de dam! Vanaf vandaag is de eSIM ondersteuning voor Apple smartwatches live. Neem vooral een kijkje in dit topic voor meer informatie over OneNumber van Vodafone! 

Ook is de Apple Watch vanaf vandaag bij ons te verkrijgen i.c.m. OneNumber van Vodafone. Lees hier meer! 

Bekijk in context

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Reacties
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het antwoord zal je vast al weten…. Vodafone kan daar nog niets zinnigs over melden 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Nikes007 

Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk ook in je Apple Watch een eSIM wilt gebruiken. Helaas is hierover nog niks bekend.

Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Wij blijven ontwikkelingen in de markt volgen en kijken daarbij ook naar de wensen van de klant. Als wij ons aanbod hierop aanpassen gaan wij onze klanten hierover informeren.

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Energieboy …. ja dat weet ik… ?

@Steven Vodafone …. dank voor de snelle respons...?

zal wel mooi zijn als mijn AW met 4G  en die van anderen ook ondersteund worden...? maakt niet uit door welke provider...?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Snap ik @Nikes007. Zodra er meer bekend is, zal ik dit laten weten 🙂 

BercoApple

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Is er al iets bekend, in Duitsland België Frankrijk word het al ondersteund, waarom in Nederland niet??

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas is hierover nog niks bekend @BercoApple. Zodra ik meer weet, laat ik dit weten

wvak

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

KPN heeft ondersteuning bevestigd.

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5254417/apple-watch-4g-nederland-kpn-t-mobile-vodafone-esim

 

Vodafone zal wel snel volgen.

Toch?

Salf

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nu KPN de Apple Watch gaat ondersteunen (zie https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5254417/apple-watch-4g-nederland-kpn-t-mobile-vodafone-esim)... gaat Vodafone nu dan wel eindelijk ook daar in mee? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Geen idee, dat weet alleen Vodafone en dat vertellen ze ons niet. We zullen dus moeten afwachten en anders moet je een keuze maken, blijven of gaan. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas heb ik geen update hierover. Ik ga intern navragen of er al iets bekend is over de eSIM en de Apple Watch. Zodra ik meer weet, laat ik dit natuurlijk weten. Natuurlijk snap ik dat jullie zo snel mogelijk van deze optie gebruik willen maken. 

FlowG1987#

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Dit is het moment waar ik al zeker 4 jaar op heb gewacht!  Eindelijk een aanbieder die 4g erop gaat ondersteunen. Ik heb eigenlijk een hekel aan KPN en zou liever bij vodafone blijven. Maar als vodafone het niet ook ondersteund of op zijn minst aankondigt het ook te gaan ondersteunen ben ik Weg. En dat terwijl ik al sinds libertel en mijn eerste mobiele abonnement bij vodafone zit en gebleven ben. Ik switch niet zo snel. Belachelijk dat het uberhaupt zo lang moet duren. Niet normaal. Ik zit er echt al jaren naar uit te kijken maar het kwam maar niet.... Tot nu.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Inmiddels heb ik een terugkoppeling betreft de eSIM en de Apple Watch: Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Andere operators bieden wellicht al wel eSIM ondersteuning voor de Apple Watch, omdat zij deze functionaliteit al hebben geïmplementeerd. Deze operators lopen voorop in de eSIM ontwikkeling. Het is op dit moment nog niet bekend wanneer wij de Apple Watch gaan ondersteunen.
 

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

net bericht dat t-mobile het wel gaat ondersteunen

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als je weet hoe lang het heeft geduurd voor de eSIM van TM ook bij Vodafone kwam, dan denk ik dat je nog wel even kan wachten. 

A3n

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Het is nu oktober 2021. Komt Vodafone nu met de functionaliteit om de esim van de Apple Watch te ondersteunen?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Die vraag ligt nu al op meerdere topics. Zolang Vodafone nog geen antwoord wil geven, of kan geven, blijft het wachten. Op dit moment heeft Vodafone aangegeven hier nog niet mee bezig te zijn en de medewerkers geven aan hier nog geen informatie  over te hebben. 

BozzDH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Louis dit onderwerp zorgt voor aardig wat beroering, en sinds de introductie van de Apple Watch 7 met 4G geldt dat nog meer (zie ook de andere treads hier bij de community), maar dat is je vast niet ontgaan 😊.

 

Aangezien Vodafone in het buitenland wel de Apple Watch met 4G ondersteund, wat maakt de situatie in Nederland anders? Ik mag toch aannemen dat in het buitenland het GSMA consumer model - waar je naar refereert - ook van toepassing is en dat Vodafone in die landen er geen probleem mee heeft om daaraan te voldoen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @BozzDH 
Steven is op dit moment met vakantie, hij zal dus nog even niet reageren, dan weet je dat 🙂

Jammer genoeg kan je Vodafone DE, BE, SP, FR, of welke Vodafone dan ook, niet vergelijk met Vodafone NL. De bedrijfsvoeringen zijn anders en ik heb eens begrepen dat ook de infrastructuur anders is (of zoiets). Dus het is heel lastig om vergelijkingen te maken met andere landen. 

Hoe dan ook, Steven is er dus even niet, hij zal weer reageren als hij weer terug is. 

BozzDH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Energieboy,  dank voor de toelichting!

 

Hopelijk heeft Steven een fijne vakantie en kan hij naar terugkomst ons verblijden met positieve ontwikkelingen bij Vodafone in relatie tot de Apple Watch + 4G.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic