Mbosscher68

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Willekeurige nummers zijn geblokkeerd

Ik heb sinds januari het probleem dat diverse nummers geblokkeerd zijn. Ze zijn willekeurig, soms wel en soms niet in mijn contacten. Ik heb mijn telefoon gechecked en daar zijn geen blokkades aanwezig. Er is een melding aangemaakt. Na een paar weken ben ik maar eens gaan informeren in de Vodafone winkel. De melding was nog niet opgepakt maar men zou aan het werk gaan en mij via mail op de hoogte houden. Niks gehoord. Vandaag gebeld en men kon nog steeds niks zien wat er eventueel aan gedaan was. Ik zou later terug gebeld worden na contact met de netwerk medewerkers. U raadt het al, niks meer gehoord.

 

Ik wordt er beetje geïrriteerd door, een van de nummers die ik bijvoorbeeld al die tijd niet meer kan bellen is onze huisarts.

 

Heeft iemand van de community een mogelijke ingang om iets in gang te zetten? Ik heb al gevraagd of ik ivm niet geleverde dienst kan overstappen op andere provider, maar hahaha ook daar krijg ik geen reactie op.

 

O ja, ik ben al sinds begin bij Vodafone, er is niks veranderd in de periode voorafgaand aan de storing.

 

Ik hoop dat iemand kan helpen.

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Mbosscher68 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Een beetje vreemd verhaal, als ik eerlijk moet zijn. Vodafone blokkeert geen nummers, dat kan je zelf doen in je telefoon. Daarom begrijp ik niet zo goed dat je zegt dat Vodafone je huisarts geblokkeerd heeft. 

Heb je een aantal testjes gedaan? Bv je eigen simkaart uit je toestel halen en deze in een ander telefoon stoppen om te kijken of het probleem dan nog is. En stop eens een ander simkaart in je eigen toestel. Heeft die dan dezelfde problemen? Heb je je toestel al eens helemaal opnieuw opgestart? Of, in het eerste geval, je telefoon een keer volledige reset gegeven? (Uiteraard dan wel eerst een backup maken van je toestel) 

Uh, dan zou je ook nog kunnen testen door je toestel in vliegtuig modes te zetten en dan na een paar minuten weer terug (dan krijg hij een reset en zoekt die opnieuw het Vodafone netwerk) of je zou ook nog eens kunnen proberen om van netwerk naam te wijzigen en dan daarna weer terug te gaan naar Vodafone NL. Dit soort kleine testjes kan soms al heel veel doen. 

Daarnaast is mijn advies om niet thuis te wachten op antwoord maar langs een Vodafone winkel te gaan. Deze mensen kunnen ook met je mee kijken en je helpen. Desnoods een nieuwe simkaart voor je aanmaken. Probeer dit allemaal eens en wie weet lukt het dan weer 😊

Mbosscher68
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uhm niet thuis blijven zitten? Zoals je kunt lezen ben ik ook bij de Vodafone winkel geweest en daar bellen ze dan ook de support mensen omdat ze er niet uitkomen.

 

En het is niet zo'n vreemd verhaal want er staan meer van deze problemen op internet. Ik heb geen blokkades ingesteld en krijg zelfs soms als ik een onbekend nummer intoets de melding dat deze geblokkeerd is.

 

Het grootste probleem is echter dat steeds blijkt dat de melding niet wordt opgepakt (krijg ik zelf te horen als ik vraag).

 

Uitzetten, vliegtuigmodus etc heb ik allemaal al geprobeerd zonder resultaat. Dus ik weet het niet meer.

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je hebt gelijk, heb even over je winkel stukje heen gelezen. Vreemd dat ze je niet verder hebben geholpen en/of een nieuwe simkaart hebben aangeboden. En je simkaart omwisselen met iemand anders z'n simkaart? Kan je namelijk uitproberen of het je simkaart is of je toestel. Het blijft vreemd dat het willekeurige nummers zijn. Logisch dat ik dan denk, dat kan niet aan Vodafone liggen en is een swap test (omruilen van simkaart en/of ruilen met toestel) de meest beste manier om te kijken waar het aan ligt. 

Er is ook geen update geweest met je toestel? Er zijn hier wel mensen van Vodafone aanwezig, die kunnen zien welke case er aangemaakt is om dit probleem op te lossen. Ze kunnen je alleen niet verder helpen als deze case nog loopt. Mocht het geen bevredigd antwoord zijn dan kunnen ze wel de case terug koppelen en vragen wat er aan de hand is. Heb nog even geduld op deze informatie, want na deze dingen heb ik geen idee meer wat het is.

Mbosscher68
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond. Ik heb overdag mijn telefoon uitgeschakeld, mag niet mee op mijn werk. Bij inschakelen vlogen er wat meldingen over het scherm maar die kan ik niet weervinden. Details in my Vodafone zie ik niet maar zag een Vodafone code van een tijdstip dat mijn telefoon uit was. Blijkbaar gebeurt er nu wel iets, probleem is nog niet weg. Ik zal de SIM wissel nog een keer proberen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic