1
Vraag
2
Reacties
Fiona

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Werkt in Frankrijk mifi?

Ik wil werken in Frankrijk, en heb heel veel overleg in Teams. De geboden internetsnelheid op de locatie is 8-12Mbit/s en verzendsnelheid 0,5-1 Mbit/s.

Ik weet niet goed wat dat betekent, maar kunnen we hierop met z'n tweeën goed werken en elk 6 uur per dag (dus 12 uur per dag) digitaal overleggen? En zo niet, is er een manier om voor een maand op een andere manier snel internet te regelen, bijvoorbeeld met een Mifi router met sim? Ik denk dan aan zoiets als: https://www.bol.com/nl/nl/p/netgear-aircard-810s-mifi-router-met-wifi-ac-zwart/9200000059293738/?ref... en ik heb zelf een RED together abonnement met 100 GB. Kan dat werken en heb ik dan een extra simkaart nodig ofzo?

Bij voorbaat dank!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

 @Fiona, helaas hebben wij geen abonnementen voor 1 maand. Onze abonnementen zijn op basis van 1 of 2 jaar. Het bereik is afhankelijk van de locatie in Frankrijk en dit is echt afhankelijk van de Franse providers. Dit is ook de reden waarom ik verschillende opties als mogelijkheid aangaf. Ik durf helaas niet te vermelden of er Franse providers zijn waarbij je een abonnement voor 1 maand kunt afsluiten. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Fiona,
Welkom op de Community van Vodafone. Gaaf om te lezen dat jullie met z'n 2en vanuit Frankrijk kunnen werken. Zeker met dit mooie weer 🙂 Je hebt verschillende opties om dit te realiseren. Zeker als het om een langere periode gaat. Denk hierbij aan een hotspot aanmaken op je toestel (laptop hiermee verbinden) of een Mifi. Allereerst is het van belang om uit te zoeken hoeveel de laptop vraagt aan data. Het beste kun je dit in Nederland testen. Dit zou je kunnen doen door een hotspot op je toestel aan te maken. Vervolgens als je dit een aantal dagen hebt gedaan, kun je ongeveer berekenen hoeveel de laptop gaat verbruiken. Een laptop verbruikt meer data dan een telefoon of een tablet. Zeker als je ook gebruik gaat maken van Teams. Zodra het verbruik bekend is, kun je gebruik maken van de volgende opties:

- Abonnement Red Together Extra Vodafone.(voor 1 of 2 jaar).
- Hotspot telefoon (hierbij wordt de data van je abonnement verbruikt)

- Prepaid

- Frans simkaart met abonnement of Prepaid. 
Ga je jouw abonnement gebruiken of je sluit hiervoor een Red Together Extra abonnement af, houdt dan rekening met de Fair Use Policy

Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 50 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 100 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 200 GB. Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken. Het is dan ook afhankelijk van welke apparaten je allemaal gaat koppelen aan de mifi /hotspot, welke programma's verbruikt worden, het netwerk in frankrijk (hier hebben wij helaas geen zicht op) en vvoor hoe lang de apparaten gekoppeld blijven. Hierin zul je echt een afweging moeten maken. 

 

 

Fiona
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ha Steven, 

 

ik zat wat te zoeken en begrijp ik het nou goed dat ik als Nederlander voor 20 euro een Frans abonnement kan afsluiten dat maandelijks opzegbaar is (dus voor een maand ook) voor 150 GB in Frankrijk door gewoon naar zo een automaat te gaan met mijn credit card? En dat ik die in mijn MIFI kan stoppen en voor 150 GB kan internetten? https://mobile.free.fr/fiche-forfait-free.html 

 

Wat mis ik nou? Dit klinkt veel te goed.
Waarom zou iemand dan nog een Franse sim kopen zoals deze: https://www.bol.com/nl/nl...rVNBVg_0_3.6.ProductTitle

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Zelf denk ik niet dat je een Frans abonnement kan afsluiten, daar zal je echt een Frans verblijfplaats (er moeten wonen) en/of banknummer moeten hebben. Maar ik kan het mis hebben, al lijkt me niet dat je zomaar in elk land een abonnement kan afsluiten. Je kan natuurlijk wel een prepaid aanschaffen, net zoals dit in Nederland kan. Waarom een kaart kopen waarvan je zelf niet weet of het wel betrouwbaar is? Kijk dan eens bij Lebara, die hebben ook een mooi aanbod voor in het buitenland en prepaid. 

Fiona
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ha @Energieboy , dank je voor je reactie. Omdat ik op zoek ben naar minimaal 120 GB per maand. Een maand lang 12 uur per dag (2 personen 6 uur per dag) videobellen via Teams... 😞

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, dat blijft lastig natuurlijk.
Zo ie zo vanuit Nederland gaat je dat niet lukken, of je moet elke keer een BloX aanschaffen, en dat loopt ook aardig op. Ik zou het anders gewoon even vragen bij die provider, of je daar een abonnement kan nemen voor een bepaalde tijd. Vragen staat vrij, toch 🙂 - Dan weet je het zeker! Overigens begrijp ik niet goed waarom je niet gewoon Wifi gebruikt, zeker als je zoveel nodig hebt en 12 uren lang per dag moet videobellen, dan doe je dat toch gewoon via Wifi (vaste internet). Goed, goed... plekken waar het niet kan is het lastig. 

Fiona
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zie mijn eerste zin bij de start van dit topic: Ik wil werken in Frankrijk, en heb heel veel overleg in Teams. De geboden internetsnelheid op de locatie is 8-12Mbit/s en verzendsnelheid 0,5-1 Mbit/s (over een koperen leiding). 

Dat schijnt echt veel te sloom te zijn en ik wil (zoveel mogelijk) zekerheid (of back-up)

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dan denk ik toch dat je ergens in Frankrijk moet gaan informeren. 
Als je daar heel zeker van wilt zijn, dat kunnen ze hier in Nederland natuurlijk ook niet vertellen. Ik kan wel zeggen dat het bereik in Frankrijk goed is, maar jij kan dit anders ervaren, ook omdat je op een andere plek zit. Dus het blijft altijd erg lastig en daarom mijn advies, kijk in Frankrijk wat er te koop is en informeer daar of het mogelijk is wat je wil. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

 @Fiona, helaas hebben wij geen abonnementen voor 1 maand. Onze abonnementen zijn op basis van 1 of 2 jaar. Het bereik is afhankelijk van de locatie in Frankrijk en dit is echt afhankelijk van de Franse providers. Dit is ook de reden waarom ik verschillende opties als mogelijkheid aangaf. Ik durf helaas niet te vermelden of er Franse providers zijn waarbij je een abonnement voor 1 maand kunt afsluiten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic