1
Vraag
2
Reageer en help mee
peterbeij

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Welke (netwerk)instellingen zijn nodig voor een Huawei router B535-333?

Ik heb geruime tijd een Huawei router B535-333. Die gebruik ik probleemloos met een KPN simkaart met onbeperkt internet. Omdat ik Alles-in-1 heb van Ziggo ben ik overgestapt van min KPN simkaart naar Vodafone Red Unlimited. Als ik de KPN kaart verwijder en de Vodafone simkaart op exact dezelfde wijze terugplaats, werkt de router niet meer. Er branden niet de gebruikelijke 3 witte lampjes, maar links een rode, in het midden een witte en rechts brandt er niets.

Moet ik iets aan de instellingen veranderen?

3 Reacties 3
xJBx

Gedreven Raadgever
  • 188Posts
  • 19Oplossingen
  • 65Likes

Ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee, dus weet ook niet waar het aan kan liggen en of het werkt, maar dit kwam ik tegen.

Voordat je de simkaart in de router stopt, zorg dat hij is geactiveerd en dat de pincode van de simkaart is uitgeschakeld.

Als hij het daarna nog niet doet, dan kan je nog even de APN instellingen kunnen controleren of die goed staan.

Hier zou het volgende moeten staan:

APN: live.vodafone.com

• Gebruikersnaam: vodafone
  • Wachtwoord: vodafone

Shane
Community Moderator
Community Moderator
  • 31Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

Hey @peterbeij, welkom op de Community! Super dat je voor ons hebt gekozen. Dan is de volgende stap toch wel om de boel werkend te krijgen.

Is het nog gelukt met de stappen van @xJBx

-Als je de SIM-kaart van Vodafone in je mobiele apparaat steekt, heb je dan wel een goede verbinding?
-Sommige routers zijn ook ge SIM-locked op specifieke providers. Ben je in de gelegenheid om bijvoorbeeld een T-mobile of een andere provider's SIM te testen behalve die van KPN/Vodafone? Heb je deze optie niet, dan kijken we alsnog even verder of het aan iets anders kan liggen.
-Wil je nog voor mij het 06-nummer waar het om gaat plaatsen binnen de instellingen van je Community profiel?

Laat het ons weten wat je bevindingen zijn of als je ergens mee vastloopt. 🙂

Energieboy
Expert
Expert
  • 12631Posts
  • 3631Oplossingen
  • 3322Likes

En @peterbeij, is het gelukt om het weer werkende te krijgen? Blijft een beetje stil met informatie. Laat nog even weten of het is gelukt, of niet. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic