1
Vraag
2
Reageer en help mee
WissinkJob

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel 4G maar kan niet internetten

Sinds een paar weken ervaar ik soms problemen met internetten. Er staat dat mijn telefoon volledige verbinding heeft met het 4G netwerk, maar toch is er geen verbinding:

- appjes komen niet binnen en worden niet verstuurd;

- in Whatsapp blijft bij de naam het rondje 'verbinden' draaien;

- webpagina's worden niet geladen;

- mails worden niet verstuurd en ontvangen.

 

Ben bij de Apple store geweest met de vraag of het aan de telefoon ligt, maar zij vermoeden dat het vanuit Vodafone iets is. Maar wat?

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @WissinkJob 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik zou dan haast zeggen, loop ook even langs een Vodafone Winkel. Die kunnen met je mee kijken wat er aan de hand is en als het nodig mocht zijn gelijk een nieuwe SIMkaart voor je activeren. Misschien dat die al wat ouder is geworden en dat je een nieuwe nodig hebt. Lijkt me daarom beter om langs een Vodafone Winkel te gaan, die kunnen het voor je uitzoeken. Per telefoon is dat toch altijd heel erg lastig, ze kunnen dan alleen je nummer resetten en dan hopen dat het daar aan ligt. Uiteraard kan je zelf nog testen door je SIMkaart in een ander toestel te stoppen en te kijken of je dan wel internet hebt en dat andere SIMkaartje bij jou in je toestel en zien wat die doet. Dat is het proberen nog waard 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 876Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @WissinkJob
Nog een warm welkom op de Vodafone Community. 

We zijn inmiddels weer een paar dagen verder en ik ben benieuwd of je naar aanleiding van het berichtje van @Energieboy nog langs de winkel bent gegaan. Dat is vaak in dit soort situaties de kortste klap om het probleem op te lossen. 

roelfsema

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Wat u kunt doen is het toestel resetten, hoe dit in zijn werk gaat is HIER te vinden. Als dit niet werkt kunt u ook de netwerkinstellingen herstellen. Laatste houdt wel in dat u bij alle wifinetwerken dus ook thuis opnieuw moet aanmelden, deze gegevens zijn dan verdwenen. Het herstellen gaat als volgt.

  • Ga naar instellingen
  • Ga naar Algemeen en blader omlaag naar Zet over of stel iPhone opnieuw in.
  • Tik op Stel opnieuw in.
  • Kies dan voor de optie Herstel netwerkinstellingen.
  • Vul je toegangscode in om te bevestigen.

Hoop dat dit een oplossing biedt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic