Ik krijg om de zoveel tijd een melding van IMS service dat alleen noodoproepen mogelijk zijn in gebieden met mobiele dekking.
Hoe zet ik deze melding uit zodat ik deze niet iedere keer krijg ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @Maranzano
Welkom op de Community! Ik vertel je graag meer over de melding: noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking.
Je krijgt deze melding omdat je Bellen over WiFi/4G hebt aan staan. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.
Melding uitschakelen
Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi.
Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te zetten.
Lukt dit niet? Dan helpen we je graag! Vul hiervoor de gegevens op je profiel helemaal in en stuur ons daarna een bericht.
Lees meer over Bellen over WiFi in dit topic.
IMS staat standaard aan @Egeltjeprik2019 zodra je bellen over wifi aanzetten. Indien je bellen over Wifi uitzet dan krijg je deze melding ook niet.
Hoi @Maranzano
Welkom op de Community! Ik vertel je graag meer over de melding: noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking.
Je krijgt deze melding omdat je Bellen over WiFi/4G hebt aan staan. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.
Melding uitschakelen
Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi.
Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te zetten.
Lukt dit niet? Dan helpen we je graag! Vul hiervoor de gegevens op je profiel helemaal in en stuur ons daarna een bericht.
Lees meer over Bellen over WiFi in dit topic.
vinvoda wrote:
Hallo, Ik wil wel wifi-bellen aan hebben, maar niet steeds lastig gevallen worden door deze melding. Hoe zet ik hem uit?
vr gr
Steven wrote:
D-2010 en vinvoda ik heb het antwoord ook even hier toegevoegd omdat het andere topic gesloten is.
Via "zoeken in finder" op IMS service zoeken.,
naar Meldingen
ondanks dat imsicon_chanel_0 grijs lijkt en uit lijkt te staan toch op duwen
Selecteer dan stil en geminimaliseerd
IMS staat standaard aan @Egeltjeprik2019 zodra je bellen over wifi aanzetten. Indien je bellen over Wifi uitzet dan krijg je deze melding ook niet.
Steven wrote:
IMS staat standaard aan @Egeltjeprik2019 zodra je bellen over wifi aanzetten. Indien je bellen over Wifi uitzet dan krijg je deze melding ook niet.
Bij mij (op Samsung A70) is bij ‘bellen over wifi’ de uitschakelen-knop uitgegrijsd, er is dan nog een knop ‘Gedwongen stoppen’. Als ik daarvoor kies gaat ‘bellen over wifi’ even later vanzelf weer aan..
Maar ik wil het eigenlijk helemaal niet uitschakelen! Ik wil alleen die melding niet meer zien, het is een melding waar ik niets mee kan; ik kan niet bedenken hoe (met welke actie) ik op deze melding zou moeten reageren.
Liefst zou ik ergens een mogelijkheid zien a la ‘deze melding voortaan niet meer weergeven’
Helaas is de melding verplicht. In beeld komt in de melding te staan: Noodoproepen alleen mogelijk in een gebied met mobiele dekking.
Ik kan mij voorstellen dat je het aan de andere kant wilt uitschakelen.
Onder instellingen - apps - IMS (kan zijn dat je hier voor systeem apps eerst aan moet vinken via de instellingen), kun je de melding uitzetten. Let er wel op dat alle processen die aan IMS gekoppeld zijn,, hierdoor niet meer werken @Pfrancing
Vreemd ik krijg dit topic binnen als iemand heeft een vraag en hij is 3 maanden geleden beantwoord. Vodafone Huisspook misschien.
Ah, dat zijn wij @Dave-
We zijn topics aan het aanpassen omdat heel veel klanten op dit topic uitkomen.
Oke Bedankt @Steven
Hallo Steven, pas na het lezen van deze opmerking is het mij gelukt deze instelling terug te zetten.
Je zou ons een plezier doen om deze in je hoofdreactie te verwerken, want daarmee kwam ik geen steek verder....
Welke opmerking bedoel je precies @Wunde023, dan pas ik het topic aan.
Hallo Steven: ik bedoel de opmerking dat de oplossing bij Android eigenlijk kinderlijk simpel is:
Gewoon vanaf het beginscherm naar beneden vegen (helemaal, soms 2 keer vegen nodig, scherm met allerlei instellingen als Zaklamp., Wifi, enz. opent), dan naar links naar het 2e scherm met instellingen waar de knop "Bellen met Wi-Fi" staat. Die functie uitzetten en het is opgelost.
Wifi wordt overigens ook hier verkeerd gespeld, de enige juiste spelling is gewoon 'wifi' en alleen met een hoofdletter aan het begin van de zin of voor een titel, bijv. de naam van een knop.
Bedankt voor je hulp en ik hoop hier ook weer een kleine bijdrage te hebben geleverd... 🙂
Ik zag dat de reactie over het uitzetten van bellen over wifi ook al als reactie er tussen stond. Ik heb deze als 2e antwoord gemarkeerd @Wunde023.
Dank voor je bijdrage!