Ik heb bellen over WIfi aanstaan. SInds kort valt het me op dat ik een IMS melding krijg: alleen noodoproepen in gebieden met mobiele dekking. Ik krijg graag uitleg over deze melding.
Wat ik weet (of dacht): ik heb bellen over Wifi aanstaan, wat volgens mij betekent dat mijn telefoon gesprekken zo mogelijk over wifi laat verlopen, of over 4G. Ik dácht dat dit betekent dat gesprekken gewoon over het GSM-netwerk verlopen als er geen Wifi of 4G beschikbaar is. Daarmee zouden ook noodoproepen gewoon over het GSM-netwerk gaan, leek mij.
Maar deze melding suggereert dat ik géén noodoproepen kan plaatsen als ik geen intenetverbinding heb. Dat lijkt mij ongewenst en zelfs gevaarlijk: juist noodsituaties treden vaker op op locaties zonder internet.
Elders op het forum wordt uitgelegd hoe je de melding uitzet en hoe je bellen over Wifi überhaupt uitschakelt. Dat wil ik allebei niet.
Ik wil wél bellen over Wifi aan hebben staan, want dat maakt telefoongesprekken binnen mijn huis heel veel beter (slechte GSM-ontvangst binnen de muren). Ik wil óók in alle situaties 112 kunnen bellen zolang ik enige vorm van verbinding met een zendmast heb.
Daarom wil ik graag begrijpen wat die melding precies betekent.