Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Wanneer gaat Vodafone NL, net zoals Vodafone Duitsland met de E-sim beginnen?

Hallo allemaal,
Zijn jullie net zo "boos" als ik, dat Vodafone totaal geen uitleg geeft wanneer ze eens met de E-sim gaan starten? Dit spelletje wordt nu al een paar jaar gespeeld en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hun "collega's" in Duitsland doen dit al een tijd wel. Ready for the future is Vodafone hier dus niet. En wij worden als klant gedupeerd omdat wij beperkt worden om bepaalde diensten te kunnen afnemen. Klein voorbeeld is de iPhone Xs en Xs Max. Die ondersteunen een tweede simkaart, in de vorm een gewone simkaart en als tweede de E-sim. Kunnen we hier niet gebruiken. Zou handig zijn om bijvoorbeeld werk en privé te kunnen scheiden met 1 toestel... Ander apparaat is de Apple watch series 4, die ook een E-sim kan gebruiken. Maar ook hier, helaas.
Ik hoop dat andere forum leden ook aansluiten en hun gal op een nette manier hier spuien. Hopelijk wordt Vodafone een keer wakker, en werken ze mee aan de "ready for the future".
341 Reacties 341
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Wij willen E-Sim!!!!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ruud001 wrote:
Wij willen E-Sim!!!!

Hahahahaha, nog even snel onder de aandacht brengen 😉
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Je moet ze scherp houden en iedere keer activeren!
E-sim
E-sim
:soon:?
TJL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ben inmiddels ruim 25(!) jaar klant bij Vodafone/libertel maar ik ben inderdaad ook wel klaar met de logge organisatie die niet wil draaien. Prijzen zijn een stukje hoger dan van de concurrenten (begin nu niet over de “voordelige” ziggo combinatie), en ze kunnen het systeem van Vodafone.de zo eenvoudig kopiëren/gebruiken dat ze in een week klaar kunnen zijn. Het argument dat het alleen Apple betreft snijd ook geen hout, daar de meeste Androids dit nu ook ondersteunen.

Ik vermoed dat de traagheid inderdaad commerciële redenen betreft. Als je zakelijk en privé kunt combineren neem je voor je privé nummer geen data meer, maar het goedkoopste abonnement omdat de data vaak door de baas betaald wordt. Als de baas dan ook nog eens geen Vodafone heeft maar een concurrent, dan levert het combineren geen voordelen, slechts nadelen voor Vodafone...
patrick93

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Energieboy wrote:

Olofg wrote:
Vodafone stelt ons geduld wel op de proef. Ik wacht nog een maandje en dan neem ik de bene als ze niet meekunnen met de moderne techniek anno nu

Steven hoe staat het ervoor bij vodafone
Steven is met vakantie, dus die kan je daar niet verder mee helpen op dit moment.
Voorlopig blijft Vodafone nog stil tot ze gaan melden dat het veilig is en dat ze er mee online komen. Zolang je daar nog niets van hebt vernomen via een pers bericht of via aankondiging op de website, is er nog geen eSim bij Vodafone.

"Tot ze gaan melden dat het veilig is" Volgens mij is er aan de esim zelf weinig onveilig. De "onveiligheid" die bij Tmobile naar boven is gekomen heeft niets met de esim zelf te maken.
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Tja, ik had nog een stille hoop met de lancering van de nieuwe iPhones, dat Vodafone ons zou verrassen. Maar helaas. :disappointed: Ik wacht nog even met verlengen denk ik.
En ja, ik ook al meer dan 25 jaar bij Vodafone (toen Libertel).:innocent:
Teazy

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Gillosh wrote:
ik wacht nog een maand op vodafone als ze in die maand niet met de esim komen ga ik naar t-mobile. ??

Nog 9 dagen, kun je meteen nieuwe iphone bestellen!
Teazy

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Energieboy wrote:
Vragen over de eSim, die kan je hier vinden:
eSIM FAQ: veelgestelde vragen over de eSIM op de iPhonehttps://www.iculture.nl/uitleg/esim/faq/
Denk dat je daar beter alles kunt lezen dan hier om informatie te vragen. Voorlopig zal Vodafone nog een eSim uitbrengen: VodafoneZiggo volgt de ontwikkeling rondom de eSIM met grote interesse. Over toekomstige plannen kunnen wij echter geen uitspraken doen.

Ik kan het verkeerd begrijpen, maar lijkt erop dat ze zichzelf tegenspreken:

Wat heb ik aan een eSIM?

Het grootste voordeel van de eSIM is dat je twee nummers tegelijk kan gebruiken, bijvoorbeeld een zakelijk en particulier nummer.

vs.

Kan ik meerdere eSIM’s in één toestel gebruiken?

Nee. De iPhone, iPad en Apple Watch hebben elk één eSIM aan boord die je gebruikt voor één nummer of abonnement. Het is dus niet mogelijk om twee nummers of bundels elk op een eigen eSIM te laden in slechts één toestel. De enige manier om twee nummers te gebruiken, is een combinatie van een eSIM en een fysieke simkaart.
Teazy

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Energieboy wrote:
Jawel, daar komt het bericht wat Steven al eens heeft geschreven:
Vodafone bekijkt de veiligheid en komt daarom nog niet met de eSIM

Hij schreef: begrijp mij niet verkeerd. Ik zie ook graag dat de e-sim uitgerold wordt en wacht net zoals jullie op een antwoord. Ht heeft zeer zeker te maken met een stukje veiligheid en systemen. Daarnaast spelen er ook nog andere factoren mee.


En ja hoor, nog geen week later, dat de eSIM uit komt bij TM, komt dit bericht:
Hackers kunnen 06-nummer makkelijker overnemen door komst van Digitale simkaart (eSIM)

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4827171/esim-sim-swapping-06-nummer-overnemen-hacken

Ik citeer: "Met de komst van de e-sim kan dit probleem veel groter worden, met een enorme impact voor slachtoffers: hun digitale leven kan worden overgenomen", zegt Dave Maasland van cyberbeveilingsbedrijf ESET.

Met de fysieke simkaart bestaat het hack probleem dus al. Het woord 'kan' insinueert dat het een mogelijkheid is en niet dat het ook echt zo is. Misschien een nieuwe markt voor mr. Maasland om hierop in te spelen? Eerst iedereen bang maken en dan lekker je sales kunnen doen!
haroldso

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Beste mensen, ik sluit mij hier aan. Het is schandelijk dat Vodafone in Nederland nog geen esim ondersteund. Je zou bijna denken dat zij afspraken met T-Mobile hebben gemaakt dat zij de primeur hebben en dat Vodafone zal volgen. En als dat niet het geval is, vind ik het wel dom dat zij een concurrent wel met esim ondersteuning eerder op de markt laten komen.
Maar goed, ook ik ben al jaren klant van Vodafone en wacht het nog heel even af. Duurt het te lang dan zal ik ook overstappen naar T-Mobile. Ik zou het namelijk reuze handig vinden dat ik in mijn nieuwe iPhone 11 Pro, mijn eigen (esim) en werk simkaart kan gebruiken.

Om Ruud's woorden te gebruiken: "Wij willen E-Sim!!!!".
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Afwachten, dat is alles wat we kunnen doen. En misschien gaat het ook net zoals met Apple Pay. De ING was eerst en de andere banken mochten alleen toekijken en de ING met de eer als eerst dit aan te bieden. Eigenlijk verwacht ik dit ook met de eSIM. T-Mobile was de eerste, heeft er misschien veel voor moeten dokken, en die zeggen dan ook, de eerste X maanden zijn we daar alleen in en daarna mogen de anderen ook.

Lees verhalen dat mensen zelfs zijn overgestapt van RABO naar ING en nu komt het ook gewoon bij de RABO en AMRO. Dus gewoon nog even geduld hebben en dan komt het heus wel. T-Mobile was ook de eerste met een Abonnement met iPhone (weet nog goed dat ik daar mijn eerste iPhone moest komen met abonnement).

Zou zeggen, hang achterover en Wijnen Wijnen Wijnen :stuck_out_tongue_winking_eye:
JimmyT

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Kom op Vodafone met uitrol e-sim. Behoefte zal alleen maar groter worden nu een (nieuwe) groep mensen oude iPhones gaan vervangen
Daan25

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Energieboy wrote:
Afwachten, dat is alles wat we kunnen doen. En misschien gaat het ook net zoals met Apple Pay. De ING was eerst en de andere banken mochten alleen toekijken en de ING met de eer als eerst dit aan te bieden. Eigenlijk verwacht ik dit ook met de eSIM. T-Mobile was de eerste, heeft er misschien veel voor moeten dokken, en die zeggen dan ook, de eerste X maanden zijn we daar alleen in en daarna mogen de anderen ook.

Lees verhalen dat mensen zelfs zijn overgestapt van RABO naar ING en nu komt het ook gewoon bij de RABO en AMRO. Dus gewoon nog even geduld hebben en dan komt het heus wel. T-Mobile was ook de eerste met een Abonnement met iPhone (weet nog goed dat ik daar mijn eerste iPhone moest komen met abonnement).

Zou zeggen, hang achterover en Wijnen Wijnen Wijnen :stuck_out_tongue_winking_eye:


Dat van Apple Pay is toch echt iets heel anders. ING was de eerste die met Apple afspraken had om Apple Pay hier in Nederland uit te brengen, en daarom lag het bij deze aan Apple. (En hetzelfde geldt voor dat het eerste abonnement met iPhone alleen bij T-Mobile te krijgen was) Maar eSIM is geen Apple specifieke technologie, en Vodafone zou het uit kunnen brengen wanneer ze zouden willen, en daarom is het compleet Vodafone's schuld dat het er nog niet is.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoe je het ook wilt zeggen, Vodafone heeft daar inmiddels al een aantal keren laten weten dat ze het uit veiligheid nog niet willen introduceren. En of dat nu waar is of niet en of mijn gedachten erover nu kloppen of niet (want iedereen heeft zo z'n gedachten en dat mag best), we zullen gewoon moeten wachten en als iemand dat hier niet kan, dan overstappen. Kunnen er lang of kort over discussiëren, het is er hier nog niet en Vodafone geeft veiligheid als punt.

Die we ook hebben kunnen lezen van T-Mobile, dus ik begrijp Vodafone wel dat ze daar nog erg voorzichtig mee zijn. Maar ja, nogmaals zo denk ik er over en iemand anders weer anders 🙂 Het is voor mij wel prima zo, komt het dan is het leuk om te gebruiken, komt het niet, ook goed. Ik wacht geduldig... 😉
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
WIJ WILLEN E-SIM!!!!?
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Aanstaande vrijdag hoop ik mijn nieuwe iPhone van Vodafone te ontvangen. Ik hoop dat dan ook de E-sim beschikbaar komt. :grin:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ruud001 wrote:
Aanstaande vrijdag hoop ik mijn nieuwe iPhone van Vodafone te ontvangen. Ik hoop dat dan ook de E-sim beschikbaar komt. :grin:

Misschien zit die er wel bij als verrassing 😉
iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Voor mij is het simpel, als Vodafone niet snel met de esim komt (of i.i.g. duidelijkheid), dan stap ik gewoon over naar TMobile. En ik denk dat er meerdere zijn die dat doen...

Dus Vodafone: Kom op met de e-sim!!!!

Zou wel een mooie stunt zijn als Vodafone morgen in ene komt met de esim, tegelijkertijd met iOS 13 😉
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
iMars wrote:
Voor mij is het simpel, als Vodafone niet snel met de esim komt (of i.i.g. duidelijkheid), dan stap ik gewoon over naar TMobile. En ik denk dat er meerdere zijn die dat doen...

Dus Vodafone: Kom op met de e-sim!!!!

Zou wel een mooie stunt zijn als Vodafone morgen in ene komt met de esim, tegelijkertijd met iOS 13 😉

Gelijk heb je :sunglasses:
Als je graag de eSIM wilt gebruiken en Vodafone heeft deze niet, dan stap je over.
Afwachten ....
iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
iMars wrote:
Voor mij is het simpel, als Vodafone niet snel met de esim komt (of i.i.g. duidelijkheid), dan stap ik gewoon over naar TMobile. En ik denk dat er meerdere zijn die dat doen...

Dus Vodafone: Kom op met de e-sim!!!!

Zou wel een mooie stunt zijn als Vodafone morgen in ene komt met de esim, tegelijkertijd met iOS 13 😉


Helaas,... niet dus...

Energieboy wrote:

iMars wrote:
Voor mij is het simpel, als Vodafone niet snel met de esim komt (of i.i.g. duidelijkheid), dan stap ik gewoon over naar TMobile. En ik denk dat er meerdere zijn die dat doen...

Dus Vodafone: Kom op met de e-sim!!!!

Zou wel een mooie stunt zijn als Vodafone morgen in ene komt met de esim, tegelijkertijd met iOS 13 😉
Gelijk heb je :sunglasses:

Als je graag de eSIM wilt gebruiken en Vodafone heeft deze niet, dan stap je over.
Afwachten ....


Inderdaad, had gehoopt dat Vodafone wat meer duidelijkheid had verschaft, maar helaas, ik neig steeds meer om toch maar over te stappen ...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic