Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Wanneer gaat Vodafone NL, net zoals Vodafone Duitsland met de E-sim beginnen?

Hallo allemaal,
Zijn jullie net zo "boos" als ik, dat Vodafone totaal geen uitleg geeft wanneer ze eens met de E-sim gaan starten? Dit spelletje wordt nu al een paar jaar gespeeld en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hun "collega's" in Duitsland doen dit al een tijd wel. Ready for the future is Vodafone hier dus niet. En wij worden als klant gedupeerd omdat wij beperkt worden om bepaalde diensten te kunnen afnemen. Klein voorbeeld is de iPhone Xs en Xs Max. Die ondersteunen een tweede simkaart, in de vorm een gewone simkaart en als tweede de E-sim. Kunnen we hier niet gebruiken. Zou handig zijn om bijvoorbeeld werk en privé te kunnen scheiden met 1 toestel... Ander apparaat is de Apple watch series 4, die ook een E-sim kan gebruiken. Maar ook hier, helaas.
Ik hoop dat andere forum leden ook aansluiten en hun gal op een nette manier hier spuien. Hopelijk wordt Vodafone een keer wakker, en werken ze mee aan de "ready for the future".
341 Reacties 341
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Dobbel Dat is een keus die iedereen zelf moet maken. Ik heb al een paar jaar een Duits RVS model met 4g zonder dat ik die 4g kan gebruiken. Maar deze is zoveel mooier en sterker als aluminium. Dus zoals ik al zei, een keuze. 

Groeten,

Ruud. 

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Kijk kijk….op de RTL nieuws site….

KPN meldt dat ze 4g op AW gaan ondersteunen…….

 

Het zal toch niet dat VF achterblijft….

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Dat zou idd mooi zijn. Hoop voor VF dat ze dat doen. Anders misschien overwegen om over te stappen…

Liever niet, maar als dat zo is. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Lees net ergens op de community dat iemand schrijft dat KPN het gaat doen.
Nou ja, als Vodafone nog geen plannen heeft weet je wat je te doen staat 🙂

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

En bij Vodafone maar wachten, wachten en nog eens wachten. Al vanaf maart 2019…
Zouden er klanten zijn die de Apple Watch met 4g zouden willen Vodafone? 

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Ik ben het zat. Net aangemeld om abo om te zetten naar T-mobile.

DOEI

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Beste Vodafone, gebeurt er nog iets op dit gebied of blijven we bij Vodafone voor altijd zonder Apple watch ondersteuning?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Zolang hierover geen nieuws is heb ik helaas weinig te melden, @Ruud001 😞 

hastello

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ja echt zoooo belachelijk en klein Nederlands gedacht van Vodafone NL!! En wat dacht je van alle smart watches mbt Vodafone One Number..kan OOK NIET in NL. Tis toch te tragisch voor woorden?? Wanneer gaat die club nou een WAKKER worden???

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Tja,wat moet je hier nou nog op zeggen… Nog steeds ondersteuning voor de Apple Watch bij Vodafone. Gewoon triest 😭

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik had jullie graag een ander antwoord willen geven maar helaas is er nog niks bekend over wanneer en of de eSIM voor de Apple watch er komt. Mocht ik meer informatie krijgen, dan laat ik dit zo snel mogelijk weten. 

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Topic vanaf 2019... 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Uh ja, dit is al een topic die een lange tijd geleden is geopend.
Laat ik het zo zeggen, ik heb nog een kleine hoop dat als straks de nieuwe Apple Watch uitkomt dat het dan mogelijk is. Hmm, dit denk ik elk jaar weer maar tot nu toe nog niets. Maar goed, ik ga het nu toch weer hopen 😎

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Hier gaat voorlopig ook niets aan veranderen gok ik zo. Online krijg je keer op keer hetzelfde standaard riedeltje voorgeschoteld, heb het fatsoen en zeg gewoon nee, we gaan het niet ondersteunen, weet iedereen waar die aan toe is.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Niek 
Je kan natuurlijk niet letterlijk zeggen: Zeg gewoon NEE, we gaan het niet ondersteunen.

Wie zegt dat? Misschien zijn ze er wel mee bezig en/of heeft TM toch eerst een alleen recht contract en komt Vodafone dit jaar wel met de nieuwe iPhone 14 en een geweldige aansluiting met een Apple Watch? Alles kan, linksom of rechtsom! Dus hard zeggen dat ze het niet gaan ondersteunen zullen ze niet doen, zeker als ze daar al weten dat het er aan zit te komen. Jaja, ik weet het, ik probeer altijd positief te blijven en lul met Vodafone mee. Maar ik heb nog altijd de hoop dat het dit jaar echt gaat komen. 

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Je kan mij niet zeggen dat ze er actief mee bezig zijn als mensen al jaren met dezelfde kutsmoes worden afgescheept, want kort gezegd is het dat wel zo. Je kan ook blind worden van liefde voor Vodafone en alles met de mantel der liefde bedekken, want ik heb het idee dat het bij jou dat het geval is, correct me if I’m wrong. Waarom geen openheid en transparantie naar je klanten toe? Als T-mobile het alleenrecht heeft zegt dat dan gewoon, is geen schande.

 

Ik ben al bijna 25 jaar klant bij Vodafone, dus dat zegt wel wat maar de communicatie mag gewoon verbeterd worden op dit punt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nou @Niek, dan heb je het mis. Als het niet correct is dan laat ik het ook weten. Ik ben ook niet altijd even aardig tegen Vodafone, zeker als het dingen zijn die lang duren en ze er technisch "snel" iets aan kunnen doen. Zoals dit, er kunnen zoveel dingen zijn waarom Vodafone het nog niet heeft. Wat ik denk is dat TM het alleen recht heeft en dat Vodafone misschien wel pas na een tijdje het ook mag voeren, net zoals KPN (die komt eind dit jaar ergens, heb ik begrepen). Dat ze dan niet in de keuken willen laten kijken snap ik wel en kunnen ze dan ook niet altijd open er over zijn. Misschien mogen ze het wel helemaal niet zeggen dan Apple of wie dan ook?!  

Achter de schermen praat ik natuurlijk met mensen van Vodafone en daar uit ik mijn frustraties ook wel en vraag ik iedereen hoe en wat en of ze iets meer kunnen melden. Dan ben ik ook niet altijd even aardig tegen ze en kan ik vast het bloed onder hun nagels vandaan halen. Maar ja, als ze niet zoveel los willen laten, wat moet je dan anders. Verder ben ik zeer tevreden over Vodafone en heb tot nu toe altijd het bereik gehad ik die ik, dat was bij andere providers wel anders. Dus ja, dan wacht ik ook maar. 

Bedek het niet met liefde maar zie het alleen wel altijd positief in en er zullen altijd redenen zijn waarom iets "nog" niet werkt. Kijk, dingen die altijd gewerkt hebben en ze stoppen er opeens mee of het duurt ontzettend lang voor dat het weer werkt, dan ben ik ook goed pissig en heb ik er ook even genoeg van. Maar verder heb ik geen klachten over Vodafone 🙂

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

En weer geen Vodafone, als verwacht natuurlijk. Apple spreekt op de website alleen over T-Mobile.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Volgens mij zei die mevrouw van Apple dat aan het eind van het jaar alle providers het moeten ondersteunen. Maar ik kan het mis hebben en niet goed hebben verstaan. Afwachten dan maar weer en anders, als je echt wil, maar overstappen. Maar misschien komt Vodafone nog wel met een positief bericht? Ze moeten tenslotte ook de verkoop van de nieuwe iPhone nog online zetten. Wie weet loop je nu op de zaken vooruit 🤔

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Dat ging over international roaming, om daar überhaupt gebruik van te kunnen maken moet Vodafone het eerst ondersteunen. Op Twitter geeft Vodafone ook al aan dat ze er niet bij horen en het standaard riedeltje over “ontwikkelingen volgen in de markt” krijg je dan weer voorgeschoteld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic