Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Wanneer gaat Vodafone NL, net zoals Vodafone Duitsland met de E-sim beginnen?

Hallo allemaal,
Zijn jullie net zo "boos" als ik, dat Vodafone totaal geen uitleg geeft wanneer ze eens met de E-sim gaan starten? Dit spelletje wordt nu al een paar jaar gespeeld en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hun "collega's" in Duitsland doen dit al een tijd wel. Ready for the future is Vodafone hier dus niet. En wij worden als klant gedupeerd omdat wij beperkt worden om bepaalde diensten te kunnen afnemen. Klein voorbeeld is de iPhone Xs en Xs Max. Die ondersteunen een tweede simkaart, in de vorm een gewone simkaart en als tweede de E-sim. Kunnen we hier niet gebruiken. Zou handig zijn om bijvoorbeeld werk en privé te kunnen scheiden met 1 toestel... Ander apparaat is de Apple watch series 4, die ook een E-sim kan gebruiken. Maar ook hier, helaas.
Ik hoop dat andere forum leden ook aansluiten en hun gal op een nette manier hier spuien. Hopelijk wordt Vodafone een keer wakker, en werken ze mee aan de "ready for the future".
341 Reacties 341
gpapadak

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Before the end of this year my contract with Vodafone ends and esim support is something I will definately take into consideration for deciding where I renew

RoelvanDick

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Simyo eSIM vanaf vandaag (KPN)

Nu ga ik echt de overstap maken. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
RoelvanDick wrote:

Simyo eSIM vanaf vandaag (KPN)

Nu ga ik echt de overstap maken. 

Dus bestaat er een kans dat Vodafone er ook mee komt. Afwachten, of wat je zegt, overstappen. Wachten is altijd moeilijk ?

iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Energieboy wrote:
RoelvanDick wrote:

Simyo eSIM vanaf vandaag (KPN)

Nu ga ik echt de overstap maken. 

Dus bestaat er een kans dat Vodafone er ook mee komt. Afwachten, of wat je zegt, overstappen. Wachten is altijd moeilijk ?


Keep dreaming   Zit al een tijdje met dualsim in mijn 11 Pro en totaal geen spijt dat ik overgestapt ben naar T-Mobile..

@RoelvanDick gewoon overstappen wanneer je kan. Want Vodafone geeft geen mallemoer om haar klanten. Ze communiceren niet eens.

Notsobad

Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Vodafone NEDERLAND  wanneer ga je je klanten blij maken? Geef aub een datum. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas is het nog niet mogelijk om een datum bekend te maken @Notsobad

VodafoneZiggo volgt de (hybride) e-sim ontwikkeling met grote interesse, om ook te begrijpen wat de mogelijkheden voor onze klanten kunnen zijn. Wij zien dat inmiddels de eerste smartphones met e-sim mogelijkheden worden geïntroduceerd; deze nieuwe generatie telefoons: “hybride telefoons” ondersteunen de huidige fysieke simkaart maar ook dus de eSIM.

Gaat Vodafone de eSIM ondersteunen?
Als de markt voor eSIM zich blijft ontwikkelen conform de huidige trend zal Vodafone in de loop van 2020eSIM gaan ondersteunen. Het is nu te vroeg om daar inhoudelijk concreet op in te gaan.

Zodra ik meer weet, laat ik het hier ook meteen weten. 

Raggelmans

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Steven wrote:


VodafoneZiggo volgt de (hybride) e-sim ontwikkeling met grote interesse, om ook te begrijpen wat de mogelijkheden voor onze klanten kunnen zijn. Wij zien dat inmiddels de eerste smartphones met e-sim mogelijkheden worden geïntroduceerd; deze nieuwe generatie telefoons: “hybride telefoons” ondersteunen de huidige fysieke simkaart maar ook dus de eSIM.

 

Uhm Steven: die zogenaamde hybride telefoons zijn er al sinds de introductie van de iPhone Xs die sinds 2018 op de markt is. Dan zou ik niet typen “ wij zien inmiddels….” .  Laat ik een nieuwtje vertellen: May gaat aftreden omdat zij onvoldoende steun krijgt voor haar Brexit plannen.

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Wanneer gaat Vodafone NL, net zoals Vodafone Duitsland met de E-sim beginnen? Deel 2. 
Waarom deel 2?

Vodafone zegt er over na te denken om misschien in 2020 ooit eens met de E-Sim te beginnen. 
Graag zou ik willen weten wanneer? En niet zo’n loze uitspraak. Ik hoop dat deze topic niet meteen wordt verwijderd. Ik wil alleen graag een duidelijk antwoord. Alvast bedankt. 

haroldso

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Precies, opschieten Vodafone! Heeft nu al lang genoeg geduurd!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Beste mensen,
Het spijt me wel, maar daar is nu echt geen prioriteit voor. Vodafone zal, net zoals alle andere bedrijven, en net zoals Ziggo nu Giganet aansluiting, tijdelijk stop zetten (uitstellen). Daar is toch nu helemaal geen haast voor. 

Dat je je daar nu druk om maakt. 
Ik heb liever dat Vodafone het netwerk goed blijft houden tijdens deze crisis en zorgt dat er geen storingen komen. Dat mensen bereik blijven houden in ziekenhuizen en ouderen bereikbaar kunnen blijven met videobellen. 

Echt, ik snap niet dat je hier nu gaat vragen om de eSIM. Stel je maar in dat het nu nog langer duurt voor Vodafone hiermee naar buiten komt. Als ze er al mee komen (zouden komen). Sorry dat ik hier zo op reageer, maar persoonlijk denk ik: dit kan nu echt niet!

RoelFavier

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

 

Je zou verwachten dat Vodafone nu tijd heeft om eSIM te lanceren?

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Natuurlijk zijn er belangrijkere zaken. En daar is iedereen druk mee. En dat is maar goed ook. Maar life goes on.  De wereld staat niet stil. Het is belangrijk dat iedereen zich aan de regels van de RIVM houdt. 
​​​​​@Energieboy denk je nou echt dat Vodafone alles stil legt? Er zijn meer bedrijven waar gewoon door wordt gewerkt. Ik ook. Alleen met gepaste maatregelen. Beetje naïef. Maar goed. We wachten het af. Wordt wel een keer tijd. 

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Iets te dikke vinger en alles springt op groen???

Kan ik weer opnieuw beginnen…. Deel 3

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Alleen maar fijn dat je het met me eens bent dat dit nu geen prioriteit heeft ????

Natuurlijk zitten ze niet stil maar nieuwe dingen nu uitbrengen is niet aan te raden. Want als er dan iets mis gaat dan heb je niet de volledige capaciteit aan mensen bij de hand. Zo heeft Ziggo het analoog afsluiten bij de laatste gemeente ook gestopt en gaan ze ook nu niet verder met aansluiten van giganet. Dus ik begrijp wel dat ze liever nu alles goed monitoren dan iets nieuws online zetten. 

Gewoon geduld hebben, het is niet anders. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Ruud001 ikheb deel 2 en dit topic samenvoegt. Het heeft geen zin om meerdere topics te openen met deel 2 etc. Zodra er meer nieuws bekend is, zullen wij dit laten weten in de 2 topics die hierover al zijn.Op dit moment is er helaas nog geen ander nieuws beschikbaar over de E-sim.

RednasSuperstar

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Energieboy wrote:

Beste mensen,
Het spijt me wel, maar daar is nu echt geen prioriteit voor. Vodafone zal, net zoals alle andere bedrijven, en net zoals Ziggo nu Giganet aansluiting, tijdelijk stop zetten (uitstellen). Daar is toch nu helemaal geen haast voor. 

Dat je je daar nu druk om maakt. 
Ik heb liever dat Vodafone het netwerk goed blijft houden tijdens deze crisis en zorgt dat er geen storingen komen. Dat mensen bereik blijven houden in ziekenhuizen en ouderen bereikbaar kunnen blijven met videobellen. 

Echt, ik snap niet dat je hier nu gaat vragen om de eSIM. Stel je maar in dat het nu nog langer duurt voor Vodafone hiermee naar buiten komt. Als ze er al mee komen (zouden komen). Sorry dat ik hier zo op reageer, maar persoonlijk denk ik: dit kan nu echt niet!

Gozer, waar heb je het over? Wat heeft het een (eSim) in Godsnaam te maken met de huidige crisis? Niets!

Als je dan toch een linkt wilt leggen zou het nu juist veel rustiger voor ze moeten zijn want iedereen zit binnen, op WiFi, dus ik gok dat het netwerk veel minder belast wordt.

Anyway, back on topic.. inmiddels zijn we 2 jaar na de lancering van eSim. Dit is dus niets nieuws meer dat onderzocht moeten worden maar gewoon mainstream. Want was als ze 5G ook eerst even 2 jaar na de lancering van de techniek gaan onderzoeken, slaat nergens op.

eSim is voor mij persoonlijk inmiddels ook gewoon een dealbreaker geworden omdat ik geen zin heb om constant met 2 iPhones rond te lopen. Vodafone moet dus gewoon duidelijkheid geven (want het gevoel bekruipt inmiddels sterk dat het dus geen ‘technische analyse’ is maar gewoon een simpele commerciële overweging).

Ik zit inmiddels ruim 10 jaar bij Vodafone, altijd zeer tevreden… Niet de goedkoopste, wel de beste. Maar door dit soort geintjes begin ik inmiddels wel de klant tevredenheid in twijfel te trekken.

Dus Vodafone: actie graag. Een datum of uitsluitsel geven.

Groeten,

 

Sander

RednasSuperstar

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Energieboy wrote:

Alleen maar fijn dat je het met me eens bent dat dit nu geen prioriteit heeft ????

Natuurlijk zitten ze niet stil maar nieuwe dingen nu uitbrengen is niet aan te raden. Want als er dan iets mis gaat dan heb je niet de volledige capaciteit aan mensen bij de hand. Zo heeft Ziggo het analoog afsluiten bij de laatste gemeente ook gestopt en gaan ze ook nu niet verder met aansluiten van giganet. Dus ik begrijp wel dat ze liever nu alles goed monitoren dan iets nieuws online zetten. 

Gewoon geduld hebben, het is niet anders. 

eSim is niets nieuws en gewoon mainstream bij andere providers. Wij betalen met z’n allen meer bij Vodafone voor de uitstekende service en het feit zij een PREMIUM telecombedrijf zijn. Daar hoort het voorop lopen met technologische ontwikkelingen bij, zie 5G...

2 Jaar nadenken over het overwegen van een nieuwe techniek is dus met een kluifje het riet in worden gestuurd en je link met de crisis raakt kant noch wal.

Vodafone moet dus uit het oogpunt van klanttevredenheid gewoon duidelijkheid verschaffen want ik heb geen trek meer om met 2 iPhones rond te lopen als dat niet hoeft… En als de andere aanbieder(s) wel for service bieden, is het een kwestie van tijd...

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Denk je dat ze zelf ook niet begrijpen dat als je graag de eSIM wil gebruiken en het niet hier kan, dat je dan overstapt? Ja, dat denk ik wel. En of dat nu een verstandige gedachten is? Nee, dat denk ik niet. Maar waarschijnlijk heeft Vodafone er voor gekozen om het nog niet vrij te geven en de reden daar achter blijft gissen. Een bedrijf geeft niet graag z’n geheimen bloot op tafel. 

En dat ze het ons niet willen zeggen, is hun keuze. Dat ze daardoor klanten verliezen, ook. Het blijft onbegrijpelijk maar daar doen we echt niets aan. Ja, massaal overstappen als je het echt wil gebruiken. 

Ben het helemaal eens dat Vodafone met de tijd mee mag/moet gaan. Maar voorlopig kunnen we niets doen dan wachten en je voor te bereiden op een eventuele overstap, mocht je het echt willen gebruiken. 

LaleY

Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Heren, volgens mij hebben we nu eindelijk de e-sim ondersteuning door Vodafone. Kan iemand mij vertellen of je daarmee ook op je wearable met lte functie direct aan de slag kunt gaan?

eSIMpathisant

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
LaleY wrote:

Heren, volgens mij hebben we nu eindelijk de e-sim ondersteuning door Vodafone. Kan iemand mij vertellen of je daarmee ook op je wearable met lte functie direct aan de slag kunt gaan?

Helaas niet, zie dit draadje voor recente info met o.a. een post van mij over de cellulaire Apple Watch:

https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/esim-beschikbaar-bij-vodafone-301616?sort=dateline.desc...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic