Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Wanneer gaat Vodafone NL, net zoals Vodafone Duitsland met de E-sim beginnen?

Hallo allemaal,
Zijn jullie net zo "boos" als ik, dat Vodafone totaal geen uitleg geeft wanneer ze eens met de E-sim gaan starten? Dit spelletje wordt nu al een paar jaar gespeeld en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hun "collega's" in Duitsland doen dit al een tijd wel. Ready for the future is Vodafone hier dus niet. En wij worden als klant gedupeerd omdat wij beperkt worden om bepaalde diensten te kunnen afnemen. Klein voorbeeld is de iPhone Xs en Xs Max. Die ondersteunen een tweede simkaart, in de vorm een gewone simkaart en als tweede de E-sim. Kunnen we hier niet gebruiken. Zou handig zijn om bijvoorbeeld werk en privé te kunnen scheiden met 1 toestel... Ander apparaat is de Apple watch series 4, die ook een E-sim kan gebruiken. Maar ook hier, helaas.
Ik hoop dat andere forum leden ook aansluiten en hun gal op een nette manier hier spuien. Hopelijk wordt Vodafone een keer wakker, en werken ze mee aan de "ready for the future".
341 Reacties 341
Marlon333

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Van de mensen die zijn overgestapt naar T-mobile voor Esim i.c.m. iPhone: hoe bevalt het? Werkt het goed? Ik ben met name geïnteresseerd in de combinatie tussen een zakelijk en privé nummer, dus ook 2 whatsapp accounts, etc.

Hoor graag!

iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Marlon333 wrote:

Van de mensen die zijn overgestapt naar T-mobile voor Esim i.c.m. iPhone: hoe bevalt het? Werkt het goed? Ik ben met name geïnteresseerd in de combinatie tussen een zakelijk en privé nummer, dus ook 2 whatsapp accounts, etc.

Hoor graag!

Ben overgestapt, maar gaat pas in Januari in (wilde niet het risico nemen dat ik bij verlenging van Voda nog een jaar op de esim moest wachten).

Ik zelf heb de iPhone 11 Pro en op gebied van whatsapp gebruik ik al beide nummers op m’n iPhone. Privé WhatsApp en zakelijk WhatsApp Business. Dat gaat dus prima! Zakelijk nummer is doorgeschakeld naar m’n privé nummer dus gebruik ik mijn telefoon voor 90% voor alles. Als ik zakelijk moet bellen, pak ik m’n 2e telefoon even (of bel anoniem via m’n privé nummer).

Nu is het wachten totdat m’n nummer is omgezet naar T-Mobile en dan gebruik ik m’n beide nummers op 1 telefoon zonder tussenkomst van een 2e telef

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

We ontvangen regelmatig de vraag of wanneer Vodafone de e-sim gaat ondersteunen. 

E-sim ondersteuning door Vodafone
VodafoneZiggo volgt de (hybride) e-sim ontwikkeling met grote interesse, om ook te begrijpen wat de mogelijkheden voor onze klanten kunnen zijn. Wij zien dat inmiddels de eerste smartphones met e-sim mogelijkheden worden geïntroduceerd; deze nieuwe generatie telefoons: “hybride telefoons” ondersteunen de huidige fysieke simkaart maar ook dus de e-sim.

Gaat Vodafone de e-sim ondersteunen?
Als de markt voor e-sim zich blijft ontwikkelen conform de huidige trend zal Vodafone in de loop van 2020 e-sim gaan ondersteunen. Het is nu te vroeg om daar inhoudelijk concreet op in te gaan.

Helaas is er nog niet meer bekend. Mocht er meer bekend worden gemaakt, dan zullen wij het in dit topic posten en in https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/e-sim-bij-vodafone-300176

iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Steven wrote:

We ontvangen regelmatig de vraag of wanneer Vodafone de e-sim gaat ondersteunen. 

E-sim ondersteuning door Vodafone
VodafoneZiggo volgt de (hybride) e-sim ontwikkeling met grote interesse, om ook te begrijpen wat de mogelijkheden voor onze klanten kunnen zijn. Wij zien dat inmiddels de eerste smartphones met e-sim mogelijkheden worden geïntroduceerd; deze nieuwe generatie telefoons: “hybride telefoons” ondersteunen de huidige fysieke simkaart maar ook dus de e-sim.

Gaat Vodafone de e-sim ondersteunen?
Als de markt voor e-sim zich blijft ontwikkelen conform de huidige trend zal Vodafone in de loop van 2020 e-sim gaan ondersteunen. Het is nu te vroeg om daar inhoudelijk concreet op in te gaan.

Helaas is er nog niet meer bekend. Mocht er meer bekend worden gemaakt, dan zullen wij het in dit topic posten en in https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/e-sim-bij-vodafone-300176

Oud nieuws dus, met dezelfde onzekerheid of esim überhaupt wel gaat komen... 

Een ding is zeker, mocht je esim willen, kan je beter overstappen naar T-Mobile, daar hebben ze het al. 

Alevale

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

I just became a customer at Vodafone… I had to call 7 times send 5 contracts and go 4 times to a shop to get it…

if the service was so bad for a new account (which is what gives them money) I wouldn’t expect better services once they have you as a client… we would be lucky if Vodafone implements it… cause I really don’t trust this company anymore…

why did I get the phone with Vodafone? Because it was the only provider that could take me since I was foreigner and not from the Netherland… I wanted T-Mobile better but they told me that after 6 moths of sin only I could get a phone… and I didn’t want that because my company was paying my phone bill up to 50 euros…

so stuck with Vodafone… but if it doesn’t go well I might switch to T-Mobile later on with sim only

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Over enkele weken is het alweer 2020. Ik hoop toch echt dat Vodafone zo "vooruitstrevend” is om snel met de e-Sim te komen en dan ook meteen beschikbaar te maken voor de Apple Watch. 

Zo slecht Vodafone, deze langzame vooruitgang...

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

En verwijder alstublieft bij de topic het plaatje "beantwoord”, want we weten nog niets...

Robbie79

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo,

Het is weer tijd voor me om een provider-keuze te maken. E-sim is daarbij noodzakelijk voor me.

Kunt u mij vertellen op welke termijn dit beschikbaar is bij Vodafone? De berichten in dit forum scheppen daar geen duidelijkheid in. Weet iemand hier meer over?

Alvast bedankt.

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Zo zie je maar, dat dit nog steeds niet duidelijk is… Gelukkig zijn we niet alleen. In New Zealand zijn ze (Vodafone) ook nog niet zover. Maar wel een andere aanbieder die met e-sim de Apple Watch ondersteund.
Zie hieronder, bron 9to5mac.

What about support from other carriers in New Zealand? In a statement, Vodafone NZ said that it is working to bring eSIM support to New Zealand, but it has nothing to announce just yet:

“We remain committed to delivering eSIM support on our network in the future however the roll-out in New Zealand has been delayed due to a range of factors. Our team is working on a release as soon as possible, but we are unable to confirm a date just yet,” a Vodafone NZ spokeswoman said.

 

Kom op Vodafone, een beetje doorwerken…

Goed weekend!

eSIMpathisant

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ruud001 wrote:

Zo zie je maar, dat dit nog steeds niet duidelijk is… Gelukkig zijn we niet alleen. In New Zealand zijn ze (Vodafone) ook nog niet zover. Maar wel een andere aanbieder die met e-sim de Apple Watch ondersteund. [...]

Ik had het artikel ook gelezen, ja, Spark -- zeg maar de T-Mobile in Nieuw-Zeeland -- is inderdaad lekker bezig.
Met niet alleen eSIM, maar ook meteen multisim (2e device) ondersteuning, dus de Apple Watch.
En dat vanaf nul in de recordtijd van ongeveer een half jaar, wat zelfs Apple zou hebben verbaasd!
Want meestal zou de hele doorlooptijd, incl. testen door Apple etc., ongeveer een jaar zijn.
Trouwens, behalve Vodafone NZ ondersteunt een andere provider (2D) het ook nog niet daar.

Wel jammer dat je alleen de stalen editie kunt krijgen, niet de keramiek of titanium versie. Waarom is dat?
Hoe werkt dat met eSIM, qua strategische marketing eigenlijk? Ikke niet begrijp…
Bevolkingsgrootte? NZ ca. 5 miljoen, te begrijpen.
Maar waarom (Vodafone) wel Duitsland (81), VK (65), Italië (63) en Spanje (49) maar  niet Nederland (17 miljoen)?
Dat is toch niet zoveel kleiner. En we zijn m.i. veel meer “connected”.

Nou ja, we blijven dus maar hopen dat T-Mobile snel met Apple Watch ondersteuning komt en als in Nederland dan niet alle edition versies te krijgen zijn, gehen wir wool naar die oisterburen  .
Als het Duitse moederbedrijf (DT) tenminste niet T-Mobile NL in de tussentijd ditched...

eBas

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dan gaan we naar T-Mobile, deze biedt al wel eSim aan

 

Rob-57

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas horen we al te lang : helaas, Sorry, andere hebben we nik mee te maken,, nog geen zicht op, weten we niet, en ga zo maar door. Wij als zakelijke klant die al jaren bij Vodafone zit met 5 aansluitingen voelt zich beetje teleurgesteld zeker daar T-Mobile het al geruime tijd aanbieden. 

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

WIJ WILLEN E-SIM!!!?

Maarten75

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben benieuwd wat de planning is en of er al gestart is met de voorbereidingen en of er al een opleverdatum in zicht is. Kan me voorstellen dat er wat logistieke uitdagingen zijn, naast het inrichten van de processen en aanpassen van de websites.

Groet

M

Woodz

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Toch raar dat Vodafone in Duitsland wel de eSim levert. Ik ga ook maar overstappen naar tmobile want die kunnen de eSim wel leveren. 

Woodz

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Maarten75 wrote:

Ik ben benieuwd wat de planning is en of er al gestart is met de voorbereidingen en of er al een opleverdatum in zicht is. Kan me voorstellen dat er wat logistieke uitdagingen zijn, naast het inrichten van de processen en aanpassen van de websites.

Groet

M


dan kijken ze toch af bij Vodafone Duitsland? En hoe kan het dat tmobile het grote Vodafone voorbij streeft? Snap niet dat ze bij Vodafone niet gewoon open en eerlijk kunnen zijn tegen hun klanten. Vodafone is zwaar achteruit gegaan de laatste tijd. 

Pjotr147

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is er al meer duidelijkheid over medio 2020? Kan nog niet weg maar wanneer het kan, is Esim wel iets wat ik meeweeg. 

Notsobad

Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Vodafonee WAKKER WORDENNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Op dit moment is er verder nog geen nieuws over de E-sim. Zodra wij meer weten, zullen we dit hier ook laten weten. 

Gcult

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik ben voor een jaar overgestapt naar tmobile voor de Esim.. echter iwatch en dualsim is daar nog niet beschikbaar.. dus ik hoop dat Vodafone het binnen een jaar geregeld heeft.. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic