Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Wanneer gaat Vodafone NL, net zoals Vodafone Duitsland met de E-sim beginnen?

Hallo allemaal,
Zijn jullie net zo "boos" als ik, dat Vodafone totaal geen uitleg geeft wanneer ze eens met de E-sim gaan starten? Dit spelletje wordt nu al een paar jaar gespeeld en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hun "collega's" in Duitsland doen dit al een tijd wel. Ready for the future is Vodafone hier dus niet. En wij worden als klant gedupeerd omdat wij beperkt worden om bepaalde diensten te kunnen afnemen. Klein voorbeeld is de iPhone Xs en Xs Max. Die ondersteunen een tweede simkaart, in de vorm een gewone simkaart en als tweede de E-sim. Kunnen we hier niet gebruiken. Zou handig zijn om bijvoorbeeld werk en privé te kunnen scheiden met 1 toestel... Ander apparaat is de Apple watch series 4, die ook een E-sim kan gebruiken. Maar ook hier, helaas.
Ik hoop dat andere forum leden ook aansluiten en hun gal op een nette manier hier spuien. Hopelijk wordt Vodafone een keer wakker, en werken ze mee aan de "ready for the future".
341 Reacties 341
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het pakje is er ook nog niet Energieboy :expressionless:
Helaas is het afwachten. Had graag een ander antwoord gegeven.
Debbyp1977

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hey,

Ik ook zou graag weten wanneer de e-sim ondersteuning beschikbaar komt? Beetje klaar met 2 telefoons rond te lopen; werk & prive. Al enig nieuws?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Debbyp1977 wrote:
hey,

Ik ook zou graag weten wanneer de e-sim ondersteuning beschikbaar komt? Beetje klaar met 2 telefoons rond te lopen; werk & prive. Al enig nieuws?

Nee, er is nog geen nieuws. Lees deze topic en je ziet ook de laatste reactie van Steven. We zullen dus nog moeten wachten.
iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Debbyp1977 wrote:
hey,

Ik ook zou graag weten wanneer de e-sim ondersteuning beschikbaar komt? Beetje klaar met 2 telefoons rond te lopen; werk & prive. Al enig nieuws?

Snelste manier om esim te krijgen is overstappen naar T-Mobile (wat ik dus ga doen als ik geen planning binnen een maand krijg). Tenzij je nog lang aan een abbo vast zit...
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Als je nu echt heel dringend een eSIM nodig hebt, en je kan bij Vodafone weg, dan kan je altijd overwegen om over te stappen. Als de eSIM nog niet echt nodig is, en echt alleen een moetje is omdat het leuk is, dan zou ik nog even geduldig wachten. Er komt echt wel een moment dat Vodafone dit ook gaat gebruiken.

Kijk maar naar Apple Pay, eerst was het bij de ING en nu komt het ook bij de andere banken. Waarschijnlijk, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, zal dit ook bij de eSIM zijn.

Maar goed, Vodafone heeft het nog niet en het is nog even afwachten. En anders is alleen overstappen de optie. Let aub dan goed op de bereikbaarheid en als je Ziggo hebt dan vervalt ook je korting en dubbele data. Gewoon even als herinnering ??
Morfe

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Nog steeds geen nieuws begrijp ik? Kan Vodafone een indicatie geven wanneer ze wel een nieuwsupdate betreft dit onderwerp verwachten? #nogeenpaarmaandenvoormijncontractafloopt?

Ruud007

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nog steeds geen eSim? 

eSIMpathisant

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ruud007 wrote:

Nog steeds geen eSim? 

Ja hoor, Vodafone is er (uiteraard) mee bezig, wanneer het beschikbaar komt is nog even de vraag.

Het staat nl. als eerste punt op de agenda bij de Vodafone ICT directie in Dusseldorf… waarover zo meer.

Ze gaan natuurlijk niet precies vertellen hoe en wanneer, want hee, de concurrent leest ook mee!

(T-Mobile is er veel meer open over, ook hoe).

Ik zou het trouwens haast jammer vinden als Vodafone eSIM gaat leveren -- graag ook meteen Apple Watch 4G, dank u, ik wil nl. die keramiek versie -- want dan gaan we de berichtjes von die Rusteloze Rudi’s nog missen! ?

Maar serieus, het is grappig hoe je vaak simpelweg via publieke informatie het antwoord op vragen vindt, zoals in dit geval Vodafone’s vacature site. Bestudeer deze vacature maar eens zorgvuldig:

Solution Architect

Mijn persoonlijke inschatting (n.b. ben geen Vodafone medewerker, bei dem Weg), hooguit nog enkele maanden, misschien nog dit jaar. Hangt af, denk ik, van hoe afwijkend de Nederlandse infra is en hoe generiek ze het willen maken zodat het makkelijk in alle resterende ‘Vodafone landen’ is uit te rollen incl. Apple Watch ondersteuning.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Misschien moeten we voor de Nederlandse tak gewoon ook de Nederlandse pagina gebruiken: https://www.vodafoneziggo.nl

Mochten er vacatures zijn, in Nederland, dan zal dat op deze pagina verschijnen.
Heb je denk ik meer aan dan een Duitse vacature 

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Allemaal kleuk en aardig. Maar een tijdvak wanneer er iets gebeurd met de E-Sim, zien we nergens.

Kom op Vodafone… Voor de dag ermee!

haroldso

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Kom op Vodafone met die eSim ondersteuning. Wij wachten al weer veel te lang op een ondersteuning die al in andere landen met Vodafone wel al werken. Niet meer talmen!

iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Sjees hoe moeilijk kan communicatie richting je klanten zijn? We vragen niet om exacte datums, maar om opheldering. Een antwoord als bijvoorbeeld: “we zijn ermee bezig en verwachten/hopen het binnen 6 maanden aan te kunnen bieden” is voor veel klanten al voldoende. Dan weten we waar we aan toe zijn.

Een antwoord als bijvoorbeeld pas over 2 jaar is ook goed. Dan weet ik persoonlijk waar ik aan toe ben ga ik gelijk naar T-Mobile. 

Wees gewoon duidelijk en helder Vodafone. We hoeven geen wekelijkse voortgang, we hoeven niet alle details te weten. Gewoon een grove schatting, daar maak je al veel klanten mee blij. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het antwoord: we zijn er mee bezig is toch ook een communicatie richting de klanten? Ze zeggen in ieder geval iets en niet dat ze helemaal niets meer zeggen. Dat dit niet het antwoord is dat wij graag willen horen, maar daar zullen we het toch mee moeten doen.

Zolang ze bij Vodafone nog niet weten, in ieder geval de medewerkers die hier ook de informatie voorzien, wanneer het komt dan heeft melden ook geen zin. Kan je wel elke week een melding maken dat het er nog niet is, maar dat zien we dan ook wel. En een schatting kunnen ze niet maken want dan maken ze je blij en als het dan puntje bij paaltje toch niet lukt op die datum dan is ook weer iedereen boos. 

Als er geen info is, is er geen info en als de medewerkers van Vodafone wel info hebben dan zetten ze dit echt hier wel online. Zal wel weer commentaar krijgen op mijn schrijven, maar zo is het wel. Wachten, dit weekend gaat hem niet worden in ieder geval 

Maar hier warm houden, altijd goed natuurlijk 

eSIMpathisant

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Het blijft natuurlijk gissen en speculatie, maar ik denk dat Vodafone vanuit concurrentie overwegingen niet al teveel in z’n kaart wil laten kijken, ook v.w.b. planning. Net als KPN trouwens (nu mijn provider, daar is het ook stil). En druk met 5G, natuurlijk!

Zoals uit m’n bericht hiervoor blijkt, vinden de ontwikkelingen momenteel in ieder geval plaats in Dusseldorf (en minder in Reading of Londen UK, alleen wat IoT functies) waar kennelijk de ICT tak zit die zich met de entitlements backend services/infra bezig houdt, nodig voor eSIM en connectie met horloge devices e.d.

Kennelijk in-house developed spul, i.t.t. het off the shelf entitlement product (Idemia) dat Deutsche Telekom (T-Mobile moeder) gebruikt voor bv. de iPhones e.d. + Apple Watch in Duitsland, Spanje e.d.

Ik denk trouwens dat Vodafone wel met iets moois gaat komen. Als dat net zoiets wordt als hun V-Sim of OneNumber (is echt gaaf, is er al), maar dan internationaal voor smartphones plus connected secondary devices zoals smartwatch, wordt het erg leuk en vooral: handig!

Want stel je voor: eSIM met de smartwatch is er eindelijk in Nederland en je gaat, zonder je telefoon, op vakantie in Spanje lekker joggen met je watch, en je wil bereikbaar/connected zijn -- gaat (nog) niet want de Apple Watch ondersteunt geen roaming (Vodafone NL is niet Vodafone ES):

https://support.apple.com/nl-nl/HT207578

Dus je wilt iets als ‘Vodafone Global Roaming’ (een ‘Vodafone EU’ of zo!), ook in 3/4G.

De vraag hoe snel we eSIM (plus smartwatch e.d.) in Nederland hebben, hangt er dus denk ik o.a. vanaf hoe generiek het ze willen doen -- maar het zou me toch verbazen als het niet uiterlijk 2020-Q1 beschikbaar is…

Zie evt. verder Vodafone OneNumber en Vodafone Global Roaming (5G supp op telefoon nodig).

Spannende tijden!

Tot dan kun je natuurlijk altijd nog wereldwijd roaming doen met een data eSIM van bv. Truphone of GigSky. Bellen of gebeld worden ‘met je 06’ gaat dan niet, maar “internet bellen” wel met een app als Skype, WhatsApp bellen of FaceTime (audio-only, dus video uitzetten), kost je hooguit 3MB/minuut.

Dat kan nu al met de huidige iPhones (en de X van vorig jaar) en geschikte Android toestellen, met eSIM. Zie dit iCulture.nl artikel daarover:

eSIM vergelijken: wie biedt de beste eSIM keuze voor de iPhone?

Notsobad

Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nog niet te vroeg juichen, maar Ik heb begrepen van een vriend die werkzaam is bij vodafone dat de Esim voor december 2019 wordt uitgerolt????  

eSIMpathisant

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Notsobad wrote:

Nog niet te vroeg juichen, maar Ik heb begrepen van een vriend die werkzaam is bij vodafone dat de Esim voor december 2019 wordt uitgerolt  

Nice (goed geschat)! Voor de Kerst zou leuk zijn    …

En ook graag met Apple Watch eSIM ondersteuning, heel fijn.
O ja, ook de rvs, titanium en keramiek versie in de winkel, dank u!
It’s the most wonderful time of the year…
Vodafone: mag je gratis gebruiken als reclame slogan!

Raggelmans

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Esim wordt echt tijd voor een modern bedrijf als Vodafone. TMobile is qua netwerkkwaliteit gewoon geen optie in mijn regio. Ook gezien de duurzaamheidsambities van Vodafone (Google er maar eens op) is de esim een voordeel. Het scheelt het produceren en gebruiken van een extra telefoon. 
 

Ik ben helemaal voor een dergelijk kerstcadeau maar eerder mag ook ?

TV105

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

we blijven het gewoon vragen… wanneer?

RogierJ

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
TV105 wrote:

we blijven het gewoon vragen… wanneer?

Jazeker! Zou mooi zijn als dit snel gebeurt, krijg in Januari wellicht de Cellular versie van de Apple Watch en die zou ik graag ook zonder telefoon gebruiken… 

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
TV105 wrote:

we blijven het gewoon vragen… wanneer?


Zo is het, wanneer Vodafone kom je met de E-Sim???

 

Staat ie weer even bovenaan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic